[rquote=1834922&tid=139941&author=henk 400rr]Kwam per toeval een alleraardigst stukje schrijven tegen;
--> ik ben een Opel liefhebber! <--
[/rquote]
Wel lollig dit, hoe klein kan de wereld zijn.
Ik quote even uit de link van Henk:
Binnen mijn vrienden- en kennissenkring zijn er niet zoveel mensen die openlijk toegeven dat ze van Opels houden. Op de redactie van Driving-fun.com al evenmin, maar tot mijn stomme verbazing blijkt dat Dennis vandaag een klassiekerrally rijdt met een Manta A. Hij en de rijder hebben tijdens het evenement al vaker gewonnen en de gevestigde orde (lees: kakkers met Alfa’s, Triumph’s, Healeys en MG’s) te kakken gezet. Puur omdat ze het leuk vinden om in die Manta te rijden in het klassieke rallywereldje. Eén keer reden ze met een Ascona A en toen wonnen ze niet, dus nu wordt de Manta weer onder het stof vandaan getoverd. Deze Opels worden door de eigenaar gekoesterd en dat blijken inmiddels alle andere deelnemers te kunnen waarderen. 'Schijt aan alles' was eerst het motto, maar nu krijgen ze lof van iedereen. Zo zie je maar, in iedere autoliefhebber, schuilt een klein beetje een Opelliefhebber.
Die rijder, dat ben ik.
En hier zijn we bij dat genoemde evenement onderweg:
En helaas wonnen we die dag ook niet, lag dus niet aan mijn ascona de keer ervoor...
Maar in Nederland zijn we inderdaad zo goed als de enige met een Opel bij dit soort wedstrijden aan de start.
On-topic:
[rquote=1834967&tid=139941&author=henk 400rr]Nou, in principe ben ik zeer geïnteresseerd in vele klasiekers/youngtimers en ook wel sommige huidige modellen alleen qua oldtimerbezit ben ik blijven steken in de manta/ascona.
Echter qua vervoersmiddel val ik vaak terug in Opel.[/rquote]
Zo is het bij mij ook wel een beetje, hoewel we dagelijks met Opel-Youngtimers rijden. Het nieuwere FWD-spul is ook niets voor mij, wel een tijdje geprobeerd, maar ik vond het niks.