• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zelf achter wiellagers vervangen?

Hallo Eric,

EPC staat voor Electronic Parts Catalogue ;)

Dit gebruikt elke Opel Dealer, daar staan alle onderdelen in van elke Opel, sommige gebruikers op dit forum hebben deze EPC ook :D ;)

Groetjes, Joche

[/quote]

Bedankt voor je antwoord Joche! da's verrekte handig lijkt me!

Laat me raden..jij hebt er ook een :P

origineel gepost door Opel4all

origineel gepost door forcemaple

17 mm zal het bij jou zijn (Z19DTH), maar ze kunnen dit echt wel zien in de EPC hoor :D ;)

Groetjes, Joche

I ben nog een newbie hiero ;)...waar staat EPC voor?

grt. Eric.

Hallo Eric,

EPC staat voor Electronic Parts Catalogue ;)

Dit gebruikt elke Opel Dealer, daar staan alle onderdelen in van elke Opel, sommige gebruikers op dit forum hebben deze EPC ook :D ;)

Groetjes, Joche

[/quote]

hey joche,

kun je daar eens een soort van how-to van schrijven . . . want ik heb dus ook EPC . . . en ik snap er dus geen Bips van :jerry

Ik heb es wat gegoogled naar epc, en kwam tal van sites tegen waar ik deze software kan downloaden. Hebben jullie allemaal een gekochte versie? Kan je die uberhaupt als particulier aanschaffen?

Gr. Eric.:angel

origineel gepost door forcemaple

Ik heb es wat gegoogled naar epc, en kwam tal van sites tegen waar ik deze software kan downloaden. Hebben jullie allemaal een gekochte versie? Kan je die uberhaupt als particulier aanschaffen?

Gr. Eric.:angel

Het is software voor de dealers. dus legaal aan komen lukt dus niet.

Het is software voor de dealers. dus legaal aan komen lukt dus niet. [/quote]

Dus iedereen die op dit forum zegt epc te hebben, is dealer....

nee tuurlijk niet :D

die zijn zo van het internet te plukken :angel

zo heb ik Opel TIS 2009, Autodata 2009 en dus EPC waar ik niks van snap :hmmz

en Opcom natuurlijk niet te vergeten :wors

Ja dat leek me ook al niet echt het geval :D, aangezien je zoveel torrents kunt vinden.:P

Ik was nieuwsgierig en heb epc es "bekeken", maar vraag me af wat je er als particulier aan hebt.

Je kant weliswaar onderdelen opzoeken, GM nummers vinden wat misschien handig is als referentie.

Het wel zou interessant zijn om de prijzen op te zoeken van onderdelen, maar daarvoor moet je zijn aangesloten bij een DMS, en dat lijkt me als particulier niet mogelijk, of je loopt risico's, maar misschien heb ik het mis:hmmz

Waar gebruik jij al die applicaties voor sw ?:)...

Trouwens, dat opcom he...dat is toch software waarmee je met je laptop allerlei codes van je auto kan uitlezen? Daar heb je dus ook zo'n usb kabel bij nodig...maar kan je daar bijvoorbeeld ook de waardes van bijvoorbeeld de sensoren je bandenspanning veranderen? ik bedoel dat een melding van een te lage bandenspanning pas bij 2,4 bar ofzo verschijnt ipv bij 2,6?

grtz uit broabant:thumbup

He forcemaple,

Allereerst nog welkom hier!

Ik heb je vraag gelezen hier op t forum en ik heb een vergelijkbaar probleem

bij mijn vectra b. Nou vroeg ik me af of door het vervangen van de rubbers het probleem op gelost was bij jou.

Scheelt namelijk niet nogal wat een tientje of weet ik hoeveel voor nieuwe schokbrekers.

grtz ook uit braboland

origineel gepost door scirocco92

He forcemaple,

Allereerst nog welkom hier!

Ik heb je vraag gelezen hier op t forum en ik heb een vergelijkbaar probleem

bij mijn vectra b. Nou vroeg ik me af of door het vervangen van de rubbers het probleem op gelost was bij jou.

Scheelt namelijk niet nogal wat een tientje of weet ik hoeveel voor nieuwe schokbrekers.

grtz ook uit braboland

Hoi Scirocco,

Ik heb alweer een tijdje geleden naar aanleiding van een tip op dit forum zowel voor als achter de stabilisatierubbers vervangen. In eerste instantie dacht ik dat het probleem van dat tokkelgeluid hierdoor opgelost was. Het getokkel was een stuk minder, dus het is zoieso niet voor niets geweest. Bovendien waren de rubbers ook versleten, waardoor de stabilisatiestang speling had. Maar ondanks het vervangen van de rubbers hoor ik toch nog regelmatig een irritant tokkelend geluid, het lijkt van de rechtsvoor te komen maar ik kan niks vinden. Ik heb de wiellagers laten nakijken en ook die zijn niet versleten. Schokbrekers zijn ook ok.

Het lijkt trouwens wel dat de weerstemperatuur invloed heeft op het getokkel. De ene keer tokkelt het onderin bij het minste of geringste, en op andere momenten lijkt het volledig verdwenen. Wel frustrerend trouwens, want ik denk er aan om mn vectra te verkopen. diesel rijden is voor mij eigenlijk te duur geworden. Maar ja, als iemand een testritje wil maken, dan is dat getokkel natuurlijk funest.

Ik zou als ik jou was zoieso es checken of je rubbers niet versleten zijn, als dat zo is zou ik ze voor die paar euries zoieso vervangen.

Succes.

origineel gepost door louwe 16 klepper

bij m,n b vec

zat er wat spelling op de kogelgewrichten

in de stangetjes naar de voorste stabilisator

dat gaf ook zo,n irritand geluid

nu weet ik niet eens of de c vec die stangetjes ook heeft;)

heb nog geen c vec dus heb daar ook nog niet aangesleuteld

maar je zou eens kunnen kijken;)

ja klopt, die stangetjes heeft een c ook. Die zijn eenvoudig zelf te vervangen.

Gr. Eric

origineel gepost door sw_reijnders

nee tuurlijk niet :D

die zijn zo van het internet te plukken :angel

zo heb ik Opel TIS 2009, Autodata 2009 en dus EPC waar ik niks van snap :hmmz

en Opcom natuurlijk niet te vergeten :wors

haha Mijn Op-Com is onnofficieel inderdaad,

Maar heb wel een ORIGINELE EPC welke nog op de PC moet komen. (op origineel CDtje dus)

[/quote]

haha Mijn Op-Com is onnofficieel inderdaad,

Maar heb wel een ORIGINELE EPC welke nog op de PC moet komen. (op origineel CDtje dus) [/quote]

Hallo,

Ik heb ze ook Origineel, de TIS en de EPC :D

Op-Com heb ik niet, maar wel bijna een MDI ;)

Groetjes, Joche

Terug
Naar boven