• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zelf auto spuiten

zelf spuiten, kan goed hoor in een tent in de schuur!! kachel erin en gaan,verwacht geen beter lak werk dan bij de spuiter vandaan,maar zeker goede oplossing, ben zelf bezig.

gewoon met normale verf verdund en simpele compressor op 3 bar, gaat prima!!

origineel gepost door Oly

Denk wel aan je gezondheid, gebruik een goed masker en geen stofkapje oid.

Idd, dus nieuwe filters op je oude spuitmasker zetten ! Nou zal je niet direct ops krijgen maargoed is wel wat om aan te denken

origineel gepost door Makko

Wil mijn auto zelf spuiten, wat zijn daarvoor de geschikte mogelijkheden voor?

Heb een goeie compressor staan.

Kun je een spuit huren ergens?

compressor is van belang, deze moet de werkdruk goed aankunnen.

bar of 3 is prima.

een spuit huren... dat weet ik zo niet, verwacht het eingelijk niet.

en waar en hoe spuiten.... zo als bij een autospuiterij red je het toch nooit, maar in een tent...buiten of in een schuur..

het maakt niets uit. tis maar net wat bij jou het beste uitkomt, midden in de bouw is buiten spuiten geen aanrader, dus dan wordt een schuur of tent wel wat handiger.

je kunt natuurlijk ook gewoon een spuitcabine huren...

spuitcabine 32,50 per half uur 60,00 per uur

Staan er op google nog veel meer, in heel veel verschillende regios.

ik weet niet of de link werkt maar heb zelf de lak bij een man in urk gekocht heeft geen metalic maar wel 15 verschillende kleuren.

kijk maar eens op mp € 15,- per liter en super verf ..stof poets je er wel uit gewoon iets dikker spuiter. daarna met 3000 schuren en polijsten. of een cabine huren is beter.

je moet gewoon alles netjes schuren ,spuit cabine huren (kost mij dan 100 euro perdag) comressor met minimaal 3 bar en voor 50 a 75 euro heb je tog al een goede boven spuit

tenminste zo heb ikt gedaan en is goed gelukt:P

mvg mike

voor het gewoon dood/mat schuren p400 en als je beetje diepe krassen heb moet je natuurlijk wat grover en dan staps gewijs weer opbouwen naar de grofte waar de hele auto mee gedaan is.

als je vragen heb kun je me gewoon u2u'n ik ben zelf leerling autospuiter dus ik weet genoeg;)

Liefst wel, mochten er dan defecten in de plaat boven komen ben je er tenminste zeker van dat als de lak er eenmaal overheen gaat alles verholpen is.

origineel gepost door XeRo

je kunt natuurlijk ook gewoon een spuitcabine huren...

spuitcabine 32,50 per half uur 60,00 per uur

Staan er op google nog veel meer, in heel veel verschillende regios.

Bij die zelfde hobbyhal heb ik mijn hele vectra LATEN doen en ik was 525 kwijt, met bon. Daar ga ik zelf niet voor lopen klooien> Normaal gesproken is het zelfs 100 goedkoper, maar niet alles paste in 1 keer in de cabine, dus moest extra betalen voor extra spuitgang

zeg dat bedrag nog eens 525 mis ik niet een nulletje heb een manta laten spuiten voor 6000 dat is wel wat anders.:cry:cry:cry

zelf spuiten is ook erg leuk heeft wel wat.

Er zit wel een verschil in voorbereiding e.d., manuren kosten veel geld.

Echt showspuiten is zelfs een stap meer werk en dus zeker duurder.

Heb de laatste Vectra gedeeltes zelf gespoten (de schroefdelen) en een cabine gehuurd bij een schadehersteller.

Leuk is dan dat je toch wel iemand hebt die even meekijkt.

Maat het spuiten zelf stel niet zo veel voor als je goed licht hebt. Het straktrekken heb ik nu nog nachtmerries van.:)

Voor die 525 moet je de auto wel spuitklaar aan leveren. Ze plakken 'm af, ze ontvetten 'm en hij wordt gespoten. En zoals hierboven al gezegd werd: het strak maken vind ook ik een ramp.

Ik zou het spuiten zelf ook wel durven, misschien ga ik me er ooit eens aan wagen :angel

origineel gepost door JohnC

zeg dat bedrag nog eens 525 mis ik niet een nulletje heb een manta laten spuiten voor 6000 dat is wel wat anders.:cry:cry:cry

zelf spuiten is ook erg leuk heeft wel wat.

Ik heb ook eens gevraagd bij een spuiter wat het zou kosten voor mijn coupé. Hij kwam met 5000 euro aan (zwart!!!) toen ik zei dat hij moest worden gespoten, en niet bekleed met bladgoud rekende hij het voor: 5000 euro.........prijs is incl. verf, spuitcabine, etc. Dan bijna de hele auto strak maken (en als iemand daar 2,5 week mee bezig is zou ik niet vreemd vinden á 50 euro per uur) dan valt 5000 euro eigenlijk nog mee.

Maar ik weiger meer voor het spuiten te betalen dan de nieuwwaarde........komt wel goed, ooit :cry

ben ook net bezig wel met een goede compressor en verf spuit maar stof deeltjes hou je altijd as je het in een schuur doet

begonnen met korrel 100 en geëindigd met korrel 340 toen in de primer waarna de boel met 600 heb waterproef geschuurd .

zal nog ff foto's maken van as ie klaar is:P

SDC10075.jpg

Zorg voor voldoende licht.! Heb mijn Kadett D ook zelf oranje gespoten, is op zich wle goed gelukt maar de linkerkant heet wat vlekken erin omdat ik te weinig licht had... Moet ooit nog eens opnieuw.. (met de nadruk op ooit)

ik lees heir dingen over cabine huren?

nou volgens mij spuiten de meeste om de kosten te drukken,

maar als je een spuit cabine huurt,100 per dag ben je nog geneog kwijt ,aantal lagen primer/basislak/blankelak,doe je de helft thuis heb je aan die cabine ook geen reetbgehad, oftewel ook ca 5-600 euro hoor!

en dat was dan nog een goedkope die ik uit dit topic viste!

Terug
Naar boven