• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zelf auto spuiten

spuitkabine heb je minder last van stof, dat is het voordeel.

ik heb mijn rode d kadett laten spuiten voor 800 euro, valt ook wel mee.

ik heb zelf al het laswerk gedaan, en ook de 2k grondlak.

alles geschuurd, alleen de kleine deukjes laten zitten, die heeft de spuiter mooi strak gemaakt.

het is voor mijzelf nog even rekenen wat ik met de kadett400 doe, het mooiste is natuurlijk om te laten spuiten.

omdat ik de spuiter goed ken, is het misschien nog een idee om zelf de lak te regelen via internet, en hem even wat doen voor een avondje spuiten in de spuitkabine op zn werk.

waar dan? normaal spuit 1 van de spuiters van gruppen mijn auto's die ik klaar maak, en hier zou toen mijn kadett ook gespoten worden.

alleen werd vlak voor het spuiten van de kadett de beste man in het ziekenhuis opgenomen en duurde minimaal 2 maand:thumbdown toen in wierden laten spuiten voort zelfde geld.

deze week vast even proberen zelf te spuiten, de alto waar ik mee bezig ben krijgt een ander kleurtje, en dat gaan we zelf doen.

ik zal hier wel wat foto's plaatsen vant spuitwerk

hey chris... joe hef u2u. :D

en wat die andere reactie betreft:

ja kom op..laat horen wat er aan scheelt :D

Ik heb vorig jaar ook m'n GT zelf gespoten.

Motivatie: Ik wou een special paint , pearl green, met witte strepen en airbrush logo in de deurpanelen verwerkt, en dat zou waarschijnlijk in de cijfers lopen, dus alles zelf....

Er zitten foutjes in maar al bij al is ie mooi geworden.

Ik heb in de garage met bouwplastic een gesloten kooi gemaakt en een ventilator met filter die de kabine in verdruk zette , gemonteerd.

Er is gespoten met een goedkope kompressor en een semiprof pistool met bovenbeker. ( en ook airbrushpistooltje)

De blanke eindvernis (4 tal lagen) is na een paar weken volledig opgeschuurd met 1500 - 2000 nat tot de wagen weer mat stond en vervolgens heb ik hem hoogglans gepolijst met een rotary en 3M perfect it polijstpasta's (Dit in verscheidene keren en met telkens fijnere polijstspons en polijstpasta)

Op die manier zijn stofjes , hier en daar een zakker en hier en daar wat appelsienhuid weggetoverd tot een hoogglansmantel.

ZOals gezegd, er zitten nog wat foutjes in .

BELANGRIJK :

Je kan NOOIT genoeg licht hebben als je kleur spuit. Ik heb het tot scha en schande moeten vaststellen en een stuk overdoen, omdat er kleurverschillen waren eens de wagen buitenstond. En ik had nochthans een 4 tal TL 's.

Je moet een serieus masker gebruiken. Doe het niet met een stofmaskertje. Ik heb mezelf voorzien van deftige bescherming.

Koop een rotarypolijstmachine. Je hebt er nadien ook nog veel plezier aan, bij het poetsen. En ga voor een pro polijstmiddel zoals 3M.

Mijn avontuur met foto's vind je hier :restauratie gt

GT19-4-2009012.jpg

GT19-4-2009011.jpg

Geert

Knap werk!! Ziet er goed uit...bij mij is het de bedoeling dat hij helemaal wit wordt, goed dekkend en kleur verschil zal dan niet zo aanwezig zijn toch?

Wit is een stuk vergevingsgezinder om te spuiten dan donkere kleuren.

Ik zou toch overwegen om eerst kleur (wit dus) en dan blanke vernis te spuiten.

Je krijgt altijd mooiere glans.

Geert

de meeste schuren al met een veel te grove korrel. wij schuren al met 500 a 600 met machine en dan er nog over met een grijze schuurmat P800 met een schuurpasta in het water om zo strak mogelijk te schuren. Het duurt 3 maanden bij niet te koud weer vooralleer lak echt uitgehard is. En lak blijft werken en tekend dikwijls achteraf de schuurfoutjes af (schuurkrassjes vooral goed te zien bij zilver) zelfs plamuurplekken die te ook te grof geschuurd zijn geweest voor de grondverf/ schuurfiller

geloof me heb zelf bij men wagen ook fouten gemaakt en die zie ik er nu na 7 jaar geleden gespoten te hebben er ook doorkomen.

Ben trouwens al 10 jaar pistoolschilder en ben al heel wat problemen tegen gekomen met spuitwerk. Zelfs nieuwe vernissen die niet hechten aan metaalkleuren waar je pas een half jaar later achter komt en 1 van de grote verfleveranciers op de feiten moet gaan drukken, enz....

Terug
Naar boven