• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zelf koppakking vervangen CORSA JOY C1.4NZ 1995

Kets je er eerst even 3 liter in, even een tijdje wachten en dan peilen. Daarna afvullen tot het max streepje en klaar ben je. Hou er wel even rekening mee dat er ook nog wat in je oliefilter gaat zitten, dus nadat ie even gelopen heeft weer even controleren ;)

3,5 liter in de 1.4 motor incl filtervervanging.

en Controleer na afkoelen nog een keer het koelvloeistofpeil, kan nog iets zakken..

Willem

3,5 liter in de 1.4 motor incl filtervervanging.

en Controleer na afkoelen nog een keer het koelvloeistofpeil, kan nog iets zakken..

Willem

ja ben er nog niet aan toe gekomen vandaag.

bijna hele middag bezig geweest om de krukaspoelie los te krijgen!

om gek van te worden!

ik had maar 1 dopsleutel 18 en die heb ik verrot gedraaid met de luchtsleutel.

blijkt dat mijn lucht sleutel te zwak is (325Nm)

dus nieuwe dop 18 halen want zit in geen 1 setje dopsleutels!

morgen kan ik een luchtsleutel lenen met letterlijk meer koppel dan een bugatti veyron, dus hopen dat het daar mee lukt!

iig bedankt voor info olie/kvs

ja ben er nog niet aan toe gekomen vandaag.

bijna hele middag bezig geweest om de krukaspoelie los te krijgen!

om gek van te worden!

ik had maar 1 dopsleutel 18 en die heb ik verrot gedraaid met de luchtsleutel.

blijkt dat mijn lucht sleutel te zwak is (325Nm)

dus nieuwe dop 18 halen want zit in geen 1 setje dopsleutels!

morgen kan ik een luchtsleutel lenen met letterlijk meer koppel dan een bugatti veyron, dus hopen dat het daar mee lukt!

iig bedankt voor info olie/kvs

Je moet een speciale dop gebruiken op een luchtsleutel( meestal zijn deze donker van kleur)

Beetje locktite op de krukas bout, evt even aanstippen met typeex dan later nog een keer checken.

Alles op tijd zetten(dat is t belangrijkste) spannen 2x rond en dan checken of het echt op tijd staat.

Neem aan dat je dit wel weet maar zet het er maar voor de zekerheid bij:)

Je moet een speciale dop gebruiken op een luchtsleutel( meestal zijn deze donker van kleur)

Beetje locktite op de krukas bout, evt even aanstippen met typeex dan later nog een keer checken.

Alles op tijd zetten(dat is t belangrijkste) spannen 2x rond en dan checken of het echt op tijd staat.

Neem aan dat je dit wel weet maar zet het er maar voor de zekerheid bij:)

nja ik ga er zomeeen weer mee aan de gang maar wat bedoel je met locktite?

dat de dop beter aan sluit op de bout? of echt vast lijmen? :hmmz

is er verder nog iets wat ik kan proberen?

warm maken lijkt me geen optie ivm krukaskeering :???:

en wim bedankt voor de moeite maar kan hem niet binnehalen, krijg steeds een foutmelding!

maar iig bedankt

Moet je per sé de krukasbout los hebben dan? Ik heb geen idee hoe het zit bij een c14nz maar bij mijn 2 liter zit de poelie voor de V-snaar met 4 boutjes op de krukaspoelie waar de distributieriem op ligt.

nja ik ga er zomeeen weer mee aan de gang maar wat bedoel je met locktite?

dat de dop beter aan sluit op de bout? of echt vast lijmen? :hmmz

is er verder nog iets wat ik kan proberen?

warm maken lijkt me geen optie ivm krukaskeering :???:

en wim bedankt voor de moeite maar kan hem niet binnehalen, krijg steeds een foutmelding!

maar iig bedankt

Moet je per sé de krukasbout los hebben dan? Ik heb geen idee hoe het zit bij een c14nz maar bij mijn 2 liter zit de poelie voor de V-snaar met 4 boutjes op de krukaspoelie waar de distributieriem op ligt.

Ja kan ook maarzo hoor, maar ik weet het niet zeker. Zou lullig zijn als je die bout losrammelt terwijl het niet nodig is.

Ja kan ook maarzo hoor, maar ik weet het niet zeker. Zou lullig zijn als je die bout losrammelt terwijl het niet nodig is.

Zat nog even na te denken maar omdat hij zij dat hij de poulie niet los kreeg met dop 18 neem ik aan dat het een centrale bout is?!

Locktite is een goedje waardoor je bout beter vast blijft zitten(dit smeer je op de draad van de bout)

Heeft dus niks te maken met het dop 18 verhaal.

Terug
Naar boven