• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zelf koppakking vervangen CORSA JOY C1.4NZ 1995

Zat nog even na te denken maar omdat hij zij dat hij de poulie niet los kreeg met dop 18 neem ik aan dat het een centrale bout is?!

Locktite is een goedje waardoor je bout beter vast blijft zitten(dit smeer je op de draad van de bout)

Heeft dus niks te maken met het dop 18 verhaal.

Ik heb hem los, met die andere luchtsleutel in 1x

is wel degelijk nodig! anders krijg je de riem er nooit op!

Was allemaal achteraf wel veel werk en tricky.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb omdat ik veel geleerd heb.

Maar als je totaal geen ervaring hebt blijf er in godsnaam vanaf!

Hij loopt weer als een zonnetje, denk dat ik me vrouw maar eens ga opzoeken naar 3 dagen.

Mensen bedankt voor de hulp!

Ik heb hem los, met die andere luchtsleutel in 1x

is wel degelijk nodig! anders krijg je de riem er nooit op!

Was allemaal achteraf wel veel werk en tricky.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb omdat ik veel geleerd heb.

Maar als je totaal geen ervaring hebt blijf er in godsnaam vanaf!

Hij loopt weer als een zonnetje, denk dat ik me vrouw maar eens ga opzoeken naar 3 dagen.

Mensen bedankt voor de hulp!

ja mooi werk!

ik vond dat dit vergeleken met andere motoren een redelijk vergevende motor.

dit vooral omdat je verschillende aantekeningen hebt bij dit blok.

bij de krukas poelie, bij de waterpomp, en ook de ontsteking (bij de verdelerkap) zijn allemaal aangetekend met spietjes.

en eerder vroeg ik of het toeval was dat de nokkenas precies boven in stond, dit was dus waarschijnlijk wel zo?

ik heb een imbus sleutel in de bougiekamer van zuiger 1 gedaan, en de krukas gedraaid tot je de zuiger voeld.

toen gekeken waar de kervjes zaten bij de waterpomp en poelie.

water pomp gespannen en toen was het allemaal in orde.

heb wel geluk gehad met de ontsteking want die had ik niet aangetekend.

Jah mensen kunnen je hier ook presies vertellen hoe het op tijd staat hoor, mij hebben ze ook een mooi plaatje gegeven waar de merktekens staan en hoe ze moeten staan:)

ja mooi werk!

ik vond dat dit vergeleken met andere motoren een redelijk vergevende motor.

dit vooral omdat je verschillende aantekeningen hebt bij dit blok.

bij de krukas poelie, bij de waterpomp, en ook de ontsteking (bij de verdelerkap) zijn allemaal aangetekend met spietjes.

en eerder vroeg ik of het toeval was dat de nokkenas precies boven in stond, dit was dus waarschijnlijk wel zo?

ik heb een imbus sleutel in de bougiekamer van zuiger 1 gedaan, en de krukas gedraaid tot je de zuiger voeld.

toen gekeken waar de kervjes zaten bij de waterpomp en poelie.

water pomp gespannen en toen was het allemaal in orde.

heb wel geluk gehad met de ontsteking want die had ik niet aangetekend.

Beste allemaal,

Koppaking van m'n 1998 Corsa ligt eruit, en wil er aan gaan beginnen deze te vervangen.

Lees hier dat er de nodige plaatjes en eventueel Haynes omschrijvingen beschikbaar zijn.

Heeft iemand wat voor me, zodat ik bij het uit elkaar slopen wat beter voorbereid ben, en geen stomme fouten maak met de distributie.

Alvast bedankt

Jah mensen kunnen je hier ook presies vertellen hoe het op tijd staat hoor, mij hebben ze ook een mooi plaatje gegeven waar de merktekens staan en hoe ze moeten staan:)

Beste allemaal,

Koppaking van m'n 1998 Corsa ligt eruit, en wil er aan gaan beginnen deze te vervangen.

Lees hier dat er de nodige plaatjes en eventueel Haynes omschrijvingen beschikbaar zijn.

Heeft iemand wat voor me, zodat ik bij het uit elkaar slopen wat beter voorbereid ben, en geen stomme fouten maak met de distributie.

Alvast bedankt

Terug
Naar boven