• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zelf onderhoudsbeurt doen astra K

moet de auto ook perse recht staan of kun je hem ook op oprijsteunen zetten ?

dan staat hij wel wat scheef maar kom je er tenminste van onderen bij .

Heb nog even contact gehad met de opel dealer hier ( en opel nederland ) en in mijn astra zit de juiste olie de 5W30 dus in de beschreven uitvoering ( dexos enz.) De 0W20 is vanaf model 2018 is mij uit gelegt ( neem aan dat de dealer en opel nederland het wel zullen weten ) rijd al probleemloos ruim 60000 km op deze olie dus ik houd deze olie erin . Nu nog een passende oliefiltertang volgens mij niet zoveel ruimte om het oliefilter heen .

Bij mijn 1.0 van 2016 is er ook steeds 5w30 in gegaan, maar als je gaat zoeken op de sites van olieproducenten (Eurol, Kroon) staat er inderdaad 0w20... je moet er maar aan uit kunnen...

Nick, jij als monteur, kan jij ons even uitleggen waarom het nu veranderd is (en blijkbaar niet alle Opel-garages het weten)?

Wat ik begreep van de dealer hier heeft het temaken met het bj .dus tot 2018 is 5w30 bij mijn motor daarna 0w20 .maar volgens mij leverd het geen problemen op .

[quote quote=18410334]Wat ik begreep van de dealer hier heeft het temaken met het bj .dus tot 2018 is 5w30 bij mijn motor daarna 0w20 .maar volgens mij leverd het geen problemen op .[/quote]

Gho blijkbaar ook voor mijn 1.0 motor (bj 2016 en dus ook de motoren van 2015-2018), als je de site van Eurol, Kroon, Castrol bekijkt...

Terug
Naar boven