• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zelf opknappen of niet

Die dorpels zijn wel te doen ja maar ik zou inderdaad ook eens goed naar die draagarmophanging kijken.

Als ie daar door gaat heb je een groot probleem natuurlijk.

Als je je huis nog moet verbouwen is dat misschien te veel werk.

Maar je hebt gelijk dat de sloop wel zonde is...

is dat niet te maken dan als ie door de draagarmophanging heen gaat.

ben in dit geval nog een leek dus wil alles weten voordat ik er aan begin.

is het niet mogelijk om er nieuwe op te zetten??

greetzz Bart

is dat niet te maken dan als ie door de draagarmophanging heen gaat.

ben in dit geval nog een leek dus wil alles weten voordat ik er aan begin.

is het niet mogelijk om er nieuwe op te zetten??

greetzz Bart

Misschien is het een idee om hem te schorsen en in een caravan opslag te zetten zolang. Kost je de kop niet, gaat hij in elk geval niet de slop op....

Misschien is het een idee om hem te schorsen en in een caravan opslag te zetten zolang. Kost je de kop niet, gaat hij in elk geval niet de slop op....

als je handig bent met een slijptol en las apparaat is het goed te doen

kijk eerst eens goed naar die ophanging (ffies steken met schroevendraaier of even kloppen ) kijk dan ook even binnen onder de bekleding daar kan het ook heel goed zitten

sloop is idd zonde

maar in deze staat zal je er niet al te veel voor krijgen denk ik

als je handig bent met een slijptol en las apparaat is het goed te doen

kijk eerst eens goed naar die ophanging (ffies steken met schroevendraaier of even kloppen ) kijk dan ook even binnen onder de bekleding daar kan het ook heel goed zitten

sloop is idd zonde

maar in deze staat zal je er niet al te veel voor krijgen denk ik

als ik zo onder de auto kijk, en ik kijk naar de balk achter de dorpels. dan is die balk ook wat aan het rotte.

zijn al kleine stukjes af.

heb niet gekeken of er nog meer rotte plekken op die balk zitten.

maar mag je hier gewoon stukken inlassen of hoe moet je dat oplossen?

groeten Bart

als ik zo onder de auto kijk, en ik kijk naar de balk achter de dorpels. dan is die balk ook wat aan het rotte.

groeten Bart

ben geneigd te zeggen,als je geen ervaring hebt met dit soort grote laswerkzaamheden, niet aan beginnen

kans is groot dat je zoveel rottigheid tegenkomt, dat het je zo tegenvalt, dat ie alsnog naar de schroothoop gaat omdat je het nie kan fixen, er geen heil meer in ziet, het een te groot project wordt,je te weinig ervaring hebt

wil je ervaring op doen,begin dan klein

velen van dit soort 'uitdagingen' belanden uiteindelijk alsnog op de sloop

alles is te maken maar weet wel waar je aan begint

ben geneigd te zeggen,als je geen ervaring hebt met dit soort grote laswerkzaamheden, niet aan beginnen

kans is groot dat je zoveel rottigheid tegenkomt, dat het je zo tegenvalt, dat ie alsnog naar de schroothoop gaat omdat je het nie kan fixen, er geen heil meer in ziet, het een te groot project wordt,je te weinig ervaring hebt

alles is te maken maar weet wel waar je aan begint

[rquote=1919426&tid=146164&author=mallemalle]ben geneigd te zeggen,als je geen ervaring hebt met dit soort grote laswerkzaamheden, niet aan beginnen

alles is te maken maar weet wel waar je aan begint[/rquote]

beter proberen dan gelijk naar de sloop brengen.. gewoon klaar maken dat ding !!

[rquote=1919426&tid=146164&author=mallemalle]ben geneigd te zeggen,als je geen ervaring hebt met dit soort grote laswerkzaamheden, niet aan beginnen

beter proberen dan gelijk naar de sloop brengen.. gewoon klaar maken dat ding !!

nieuw overzet dorpeltje zo gedaan

heb het zelf vorrig jaar ook gedaan en ik had nog nooit gelast :P

moet het nog wel netjes afwerken en netter spuiten maar goed :P was al blij mee dat het gelukt was.

alleen het er op vast zetten voor je gaat lassen vind ik moeilijk, moet wel recht zijn.

nieuw overzet dorpeltje zo gedaan

heb het zelf vorrig jaar ook gedaan en ik had nog nooit gelast :P

moet het nog wel netjes afwerken en netter spuiten maar goed :P was al blij mee dat het gelukt was.

alleen het er op vast zetten voor je gaat lassen vind ik moeilijk, moet wel recht zijn.

[rquote=1919457&tid=146164&author=GlennGSI][rquote=1919426&tid=146164&author=mallemalle]ben geneigd te zeggen,als je geen ervaring hebt met dit soort grote laswerkzaamheden, niet aan beginnen

beter proberen dan gelijk naar de sloop brengen.. gewoon klaar maken dat ding !![/rquote]

mee eens, haal er anders iemand bij die wel ervaring heeft:thumbup

[rquote=1919457&tid=146164&author=GlennGSI][rquote=1919426&tid=146164&author=mallemalle]ben geneigd te zeggen,als je geen ervaring hebt met dit soort grote laswerkzaamheden, niet aan beginnen

beter proberen dan gelijk naar de sloop brengen.. gewoon klaar maken dat ding !![/rquote]

mee eens, haal er anders iemand bij die wel ervaring heeft:thumbup

ik had er ook helemaal geen evaring mee..

en het viel ook heel erg tegen met wat ik allemaal tegen kwam.

er gaat veel tijd en moeite in zitten dus als je de tijd ervoor hebt en het leuk vind om weer een helemaal verse kadett te hebben zou ik het doen.

zie je het niet helemaal zitten, zou ik het niet doen.. je komt meestal veel meer tegen dan je had gedacht :P

ik had er ook helemaal geen evaring mee..

en het viel ook heel erg tegen met wat ik allemaal tegen kwam.

er gaat veel tijd en moeite in zitten dus als je de tijd ervoor hebt en het leuk vind om weer een helemaal verse kadett te hebben zou ik het doen.

zie je het niet helemaal zitten, zou ik het niet doen.. je komt meestal veel meer tegen dan je had gedacht :P

bedankt voor de reacties

maar heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag:

[rquote=1919414&tid=146164&author=bartio]als ik zo onder de auto kijk, en ik kijk naar de balk achter de dorpels. dan is die balk ook wat aan het rotte.

groeten Bart[/rquote]

Terug
Naar boven