@McKaamos wrote:@OpelRobin wrote:@McKaamos wrote:De stekker voor de mistlichten is slechts tweepolig.
De driepolige die je over hebt is voor elektrische koplamp hoogte stel motoren.
Daarbij zitten de stekkers voor mistlampen niet zichtbaar onder de motorkap. Als je ze zoekt, zal je achter de bumper moeten kijken.
Maargoed, of je mogelijk voorbereiding hebt is afhankelijk van het bouwjaar. Na de fase 1 GSi (die nog mistlampen, volledig meegespoten bumpers en skirts heeft) is het er niet meer, want de mogelijkheid daarvoor is toen komen te vervallen. Ik meen dat dat 1995/1996 is geweest.
In andere bumpers dan de GSi Fase1 bumper zit trouwens geen montage voorbereiding voor mistlampen. Misschien kan je ze er in bouwen met wat creativiteit door montagepunten te maken, maar ze zitten er standaard niet in.
Zou het dan zo zijn dat als ik zo'n GSI fase 1 bumper monteer dat het ''plug&play'' is?
Mijn corsa is trouwens van ''96, een bumper met mistlampen heb ik nog niet liggen.
Daar kan ik dan eventueel naar gaan zoeken!
Bedankt voor je hulp :thumbup
Montage van de lampen is met een GSi Fase 1 bumper inderdaad plug-n-play. 3 schroefjes per lamp en dan zit t er in.
De bekabeling is uiteraard wel even wat anders, maar ik heb hier nog wel schema's liggen hoe het in de originele kabelboom hoort te zitten.
Mistlamp schakelaar kan je trouwens uit bijna elke willekeurige Opel van de 90's halen. Allemaal hetzelfde vierkante knopje.
Even het kapje boven de achter-mistlicht schakelaar er uit tikken (vanaf de achterkant, demonteren dus) en dan knopje er in. Want dat is dan wel weer voorbereid...
Ik denk dat je zelfs de mogelijkheid nog wel kan maken om op de originele plaats het relais en de zekeringen te monteren. Waarschijnlijk mis je alleen de koperen contactjes in de aansluitingen van de zekeringkast.
Dat zou mooi zijn als dat zo makkelijk gaat!
Als ik kabels moet leggen e.d. dan komt er uiterraard wat meer werk bij kijken..
Weet eerlijk gezegd ook niet of ik het dan nog de moeite waard vind.
Het is dan lijkt me aan te raden om een GSI fase 1 bumper te nemen?