@OpelRobin wrote:@BlackDevil wrote:@OpelRobin wrote:@BlackDevil wrote:Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.
Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.
Dat is wel beter idd!
Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerry
Het aansluiten was gemakkelijk. Afwerken vergt meer tijd: kabels op de juiste lengte maken en netjes wegwerken, bundelen en intapen. Was ik nog wel een halve dag mee bezig. En heb toen ook zelf bevestigingssteunen gemaakt voor de lampen zelf.
Zit 'm echt in de voorbereiding. Had vantevoren alles uitgezocht waar de aansluitingen kwamen, materiaal gehaald en toen aan de slag.
Maar dan heb je het ook echt netjes!
Goed afwerken alsof het zo af fabriek geleverd is, dat is mooi
Precies. Kort nadat ik ze gemonteerd had, werd ik eruit gepikt bij een verkeerscontrole. Motorkap moest open om te controleren of alles klopte met kentekenbewijs. En toen maakte oom agent een compliment over de manier waarop de kabels in de motorruimte waren gelegd.