• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zijn de Omega's echt weg?

@peter777 wrote:Deze kon je toch ombouwen naar een B senator? Dat lijkt me nog wel gaaf! Voor een prikkie een full options B senator aanschaffen en alles aan dit chassis knopen!

dit zou goed kunnen, alleen heeft een senator B een iets langere kofferbak, dus enig laswerk zit er wel aan :)

@peter777 wrote:Deze kon je toch ombouwen naar een B senator? Dat lijkt me nog wel gaaf! Voor een prikkie een full options B senator aanschaffen en alles aan dit chassis knopen!

dit zou goed kunnen, alleen heeft een senator B een iets langere kofferbak, dus enig laswerk zit er wel aan :)

Wrom zou je een blijkbaar zeldzame 86-er Omega ombouwen naar een Senator, die moet je juist bewaren. Je zou hem wel op kunnen leuken met wat opties uit luxere omega's en senators maar persoonlijk vind ik wel dat het een Omega moet blijven dan. Is toch een Young timer. Ik spotte toevallig zaterdag nog een echte A1 in Oosterhout NB, ben even vergeten te kijken welk jaar hij was.

En die Duitsers weten dat wij ze zoeken! Ik ben al 3x genaaid. Ze geven dan de datum van de type goedkeuring die bij hen ook op het kenteken staat; 07/1986. Maar de eerste Omega kwam in september 1986 uit de fabriek! :fy1

Wrom zou je een blijkbaar zeldzame 86-er Omega ombouwen naar een Senator, die moet je juist bewaren. Je zou hem wel op kunnen leuken met wat opties uit luxere omega's en senators maar persoonlijk vind ik wel dat het een Omega moet blijven dan. Is toch een Young timer. Ik spotte toevallig zaterdag nog een echte A1 in Oosterhout NB, ben even vergeten te kijken welk jaar hij was.

In Hongarije doen ze dat graag: Senator neuzen op Omegas enzo. Ik vind het er persoonlijk ook niet echt op vooruit gaan dan ;)

Die Duitsers weten dat onderhand goed ja... Ach. Die prijzen bubbel stort ook wel weer in elkaar als ze weer eens die regelingen aan gaan pakken.

En die Duitsers weten dat wij ze zoeken! Ik ben al 3x genaaid. Ze geven dan de datum van de type goedkeuring die bij hen ook op het kenteken staat; 07/1986. Maar de eerste Omega kwam in september 1986 uit de fabriek! :fy1

Vorige week woensdag bij de oud ijzerboer kom ik net te laat brengt en duitser en omega a c 20 ne automaat en heeft net en gaat in de koffervloer en de tank gemaakt om de oh zo dure benzine aftetappen, wat en klojo.

Heb de auto bekeken en die vent heeft nog papieren erbij bouwjaar 06.87, bijna geen roest, automaat en trekhaak , dus auto gekocht voor en nette prijs nieuwe tank erin , koffervloer dichtgelast en gisteren ingevoerd zonder problemen en hij loopt als de duivel is nog de oude automaat met 3 versnellingen.

vrienden gebeld en meteen weer iemand ermee gelukkig gemaakt.

Gr. Peter

In Hongarije doen ze dat graag: Senator neuzen op Omegas enzo. Ik vind het er persoonlijk ook niet echt op vooruit gaan dan ;)

Die Duitsers weten dat onderhand goed ja... Ach. Die prijzen bubbel stort ook wel weer in elkaar als ze weer eens die regelingen aan gaan pakken.

Vorige week woensdag bij de oud ijzerboer kom ik net te laat brengt en duitser en omega a c 20 ne automaat en heeft net en gaat in de koffervloer en de tank gemaakt om de oh zo dure benzine aftetappen, wat en klojo.

Heb de auto bekeken en die vent heeft nog papieren erbij bouwjaar 06.87, bijna geen roest, automaat en trekhaak , dus auto gekocht voor en nette prijs nieuwe tank erin , koffervloer dichtgelast en gisteren ingevoerd zonder problemen en hij loopt als de duivel is nog de oude automaat met 3 versnellingen.

vrienden gebeld en meteen weer iemand ermee gelukkig gemaakt.

Gr. Peter

Hier heb je en echte 86er heb de verkoper en mail gestuurd is in 86 toegelaten .

Is wel ver weg maar de prijs is wel interessant.

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/opel-omega-wegen-krankheit-zu-verkaufen/38773864" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb mij ook en leuke winterauto gekocht .

De commodore blijft in de garage en de roestvrije senator B komt in de winter ook alleen met droog zoutvrij weer op de weg.

Dus en goedkoope winterauto voor 500 € gekocht .

Is wel maar en C 20 NE maar wel met mooie accesoires en de roest valt ook nog mee.

Omega A , bouwjaar 93 , irmscher senator neus, ronde wielkasten achter , verlaagd, omega 3000 interieur, spoorverbreders achter.

7907mmm_23.jpg

90006n4_23.jpg

0976c3l_23.jpg
Gr. Peter

Hier heb je en echte 86er heb de verkoper en mail gestuurd is in 86 toegelaten .

Is wel ver weg maar de prijs is wel interessant.

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/opel-omega-wegen-krankheit-zu-verkaufen/38773864" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb mij ook en leuke winterauto gekocht .

De commodore blijft in de garage en de roestvrije senator B komt in de winter ook alleen met droog zoutvrij weer op de weg.

Dus en goedkoope winterauto voor 500 € gekocht .

Is wel maar en C 20 NE maar wel met mooie accesoires en de roest valt ook nog mee.

Omega A , bouwjaar 93 , irmscher senator neus, ronde wielkasten achter , verlaagd, omega 3000 interieur, spoorverbreders achter.

7907mmm_23.jpg

90006n4_23.jpg

0976c3l_23.jpg
Gr. Peter

Deze staat in Veenoord was daar aan het kijken voor een Corsa, heb de

Omega goed bekeken en ziet er goed uit, wielranden achter, onderkant

deuren geen roest te vinden echt in super staat. Aankoop faktuur van

nieuw is er bij van 1991 met als inruil een Manta B.

http://link.marktplaats.nl/503842803" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze staat in Veenoord was daar aan het kijken voor een Corsa, heb de

Omega goed bekeken en ziet er goed uit, wielranden achter, onderkant

deuren geen roest te vinden echt in super staat. Aankoop faktuur van

nieuw is er bij van 1991 met als inruil een Manta B.

http://link.marktplaats.nl/503842803" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad, de latere jaren worden ook langzaam belastingvrij.

Zo bijzonder is een '86er verder toch niet?

Terug
Naar boven