• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

origineel gepost door Bliksems

origineel gepost door Edwin B

Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .

Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .

Hij straalt pure snelheid uit .

Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .

De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .

Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .

Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .

Groeten EDWIN B

395523054_5_Lju_.jpg

Dit is het pak dat ik heb..

Zal eerst als ik erop mag rijden niet meteen te wild doen omdat deze een stuk feller op het gas is..

Heb er een heel klein stukje opgereden..

Voordeur naar de garage (ong. 50m) ga er verder de weg niet mee op.. Wil geen risico lopen..

Dat wachten moet nog wel lukkenn.. Ook al sta ik nu al te trappelen.. Ik kan deze ook laten begrenzen maar dan zit het er net een paar maand op en dan kan het er weer af en dat vindt ik ook een beetje zonde..

Die duc is ook gaaf!!!:o

Hoi Bliksems,

Zoals Edwin B Al zegt.

Zou voor dit beestje toch maar gaan kijken voor leer.

(Eerlijkheidshalve, vrouw op motor in lerenpak:wub:wors)

Uhmmm, gaat hier om veiligheid.

Tip: voor woon/werk verkeer en rustig rij gedrag, volstaat textiel perfect.

Voor de zondag tripjes, en dijkritjes bv, is een leren pak weer ideaal.

Zo combineer ik dat ook.

Woon/werk verkeer gewoon met textiel (en nog steeds spijkerbroekie:angel), voor het 'snellere werk' lekker strak in het pak..

En idd een erg leuk brommetje ja..

[/quote]

Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :

Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets "verplaatsen" om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan "torderen" t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.

Dit bij p4 klauwen en R schijven

Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.

Dit heb ik van een ervaren racer. [/quote]

Oké , bedankt voor je duidelijke uitleg .

Het is mij nu volkomen duidelijk .

Als het zover is dat ik mijn remschijven ga vervangen zal ik ook meteen eens de visie vragen van BIGGELAAR Ducati over de zwevende remschijven i.s.m. de P4 remklauwen .

Groeten EDWIN B

origineel gepost door Edwin B

origineel gepost door goaaze

ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen...

heb in de loop der jaren al vanalles in m'n garage hebben staan

-intruder

-tdm

-zephyr

-XR 600

-gsx r 750

-gsx-r 600

-v-max

-gsx-r 1000

-duc 900 SS

-vulcan 1500

-husky te 570

-fireblade

-en zal er wel nog enkele vergeten zijn

momenteel rij ik op een husqvarna 610 sm

met de volgende verbouwingen

RINO race uitlaat

RENTHAL stuur

WP veer achteraan

WP voorvork

LED achterlicht (acerbis)

nummerbord met halogeenspot vooraan

BREMBO remklauw +grote schijf

GOODRIDGE stalen remleidingen

ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts

ACERBIS handguards

stickerset door SAD mx

NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)

achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelen

ben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel

wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05'

met uiteraard nieuwe stickerset:D

j7qliv.jpg

greetz , goaaze

Gaaf hoor zo'n Supermotard .

Stuurd ook wel vlijmscherp zeker met die WP achterdemper en de WP voorvork .En remt vast en zeker als een tierelier met die Brembo remdelen .

Op mijn Ducati 1000ss heb ik dus ook speciale race remschijven van Brembo ( Volledig zwevend en van gietijzer + 1,5mm dikker ) en ook speciale Brembo remklauwen met 4 aparte mono remblokken en extra verstevigingsbrug ( van Ducati 998 R ) .

Dit remt ook heel veel harder dan de standaard Brembo remklauwen en Brembo remschijven .

Groeten EDWIN B

verkijk je hier niet aan,

WP is niet meer dan een merk..

Ken een particulier hier in de straat die zelf ook veren op gewicht steld, reviseerd etc.

velen malen goedkoper als white power, en achteraf super veren & reageren.

steld veren in voor menig prof-rijder.

dus zoveel wil zo'n merk-naam lang niet altijd zeggen ;)

de merknaam wil mss niet altijd iets zeggen , maar als je weet dat de standaard veren bedoeld waren om off-road /cross te rijden dan mag je daar nog tot je 80 ste jaar aan instellen een deftig weggedrag op de BAAN

zal je er niet mee krijgen ....

dus als je een supermotard samensteld zal je noodgedwongen toch op zoek moeten gaan naar een andere

set veren , en bij mij was de keuze dus WP , kon evengoed ohlins of iets dergelijke geweest zijn

maar één ding staat vast , ze zijn beter dan CROSS veren voor op de WEG:hmmz:hmmz:hmmz

helemaal mee eens ;)

maar het had ook gekunt dat je nog met enduro veren rond reed,

dat had je er nl niet bij vermeld :P

zie het niet als aanval ;)

bedoel enkel dat vooroordelen lang niet altijd hoeven te kloppen ;)

mijn oldtimertje btw:

43206760.jpg

heb hem nu vanaf mijn 15'e,

daarvoor veel brommertjes en een cr125 gehad..

en ben opgegroeid met de enduro.. m'n pa heeft ze jaren gereden + vrienden/kenissen kring die vandaag de dag nog rijden.

ik voelde mij ook niet aangevallen hoor:D...

ik zeg meestal onmiddelijk wat ik denk , en dit komt soms iets anders over:angel

knappe cr hoor , perfect voor ombouw naar supermotard

zou je bergen fun aan hebben (in enduro versie natuurlijk ook, maar hier in belgie kan je amper nog off road gaan rijden met dank aan de groene jongens)

greetz , goaaze

hier nog een motorrijder:thumbup

alleen dan momenteel compleet Motorloos:(:(

ik heb mijn laatste motor verkocht,en geen nieuwe meer gekocht:thumbdown

heb ook geen fotoos van mijn motors...ook zoiets had nog geen digi..ken je nagaan duhh.

ik had een Honda Cb-1 blauw natuurlijk(girly-bike ik weet:D)zo ben ik begonnen.

wel met fel Roze velgen?,en met Laser open race demper.

toen een echte!.Ducati 900 SS uit 1994.Rood met de zwarte velgen.

met Dynojet kit+Bos carbon dempers.kippenvel.

toen een Suzuki XF 650 Freewind....hou maar op,ik snap het nu nog niet?.wel met een Laser open demper:cool:

grote klappen snel thuis motto!:P

ik zou nu eigenlijk wel een oude Honda willen kopen of iets.daar ben ik nog niet helemaal over uit.

of iets in de trend van een Kawasaki ZXR 750 een oudje,die met de koelslangen op de Tank.

origineel gepost door Emiel-Manta

hier zijn ze blauw, en zitten ze je ook overal achterna :P

maar 't maakt niet Goaaze ;) can happen :D

bij ons zijn ze ook blauw :mad:

mooie routes in jullie omgeving??

't gaat.. zijn genoeg weggetjes te vinden hier in de bossen..

maar de voorkeur van m'n pa gaat toch uit na de achterhoek..

& peelrandrit etc.

Ik ben bezig met m'n rijbewijs, maar heb al wel een motor gekocht.. Een Honda CBR 600 F2 uit '92. Heb het altijd een mooi model gevonden. Toen ik hem kocht zat er al een ander kuipruitje op en ik heb afgelopen weekend een Shark uitlaat gemonteerd.

Veel plannen nog, witte knipperlichtglazen voor zijn besteld, Rimstriping, LED knippers achter, LED achterlicht en Xenon 6000k staat nog op het verlanglijstje.

Als ik echt aan het rijden kom, komt er waarschijnlijk nog een Dynojetkitje en K&N filter op en wordt ie afgesteld op de bank.. Dan vind ik het voorlopig wel weer goed.

Hopen dat het lukt met de foto...

Edit: hoe maak ik hem nou gelijk zichtbaar?

my.php
[/URL]

origineel gepost door carboncorsa

origineel gepost door mantanator

mooie Dempert:thumbup

wat voor merk...

ik meen te lezen in de beschrijving dat hij er net een SHARK op geplaatst had...:vertag

Terug
Naar boven