• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zijraam eruithalen

[rquote=1868398&tid=142637&author=Dominic]kan je vertellen dat er wel tintfolie op de voorramen mag ;)

maar dan tot een bepaald percentage.. (beide ramen bij elkaar opgeteld)

dus bijv 10% + 10% = 20% en dat mag (als het goed is tot max 35% totaal)[/rquote]

Wens jullie heel veel succes jongens.

Niet huilie huilie doen als je het er op last van oom/tante agent mag verwijderen tegen een financiele bijdrage :D

kan je vertellen dat er wel tintfolie op de voorramen mag ;)

dus bijv 10% + 10% = 20% en dat mag (als het goed is tot max 35% totaal)

toevallig nog een offerte gevonden met uitleg ;)

Hierbij mail ik u de prijs voor het tinten van uw Audi Coupé.

€ 475,- Compleet excl. voorruit. Inclusief de/montage van alle electrische of handbediende ramen.

Wij voorzien de auto's van proffesionele windowfilm, (Johnson , S&L Llumar en SunTek) en zijn hier ook erkend dealer en installer van. Deze film beschikt over een CST anti kraslaag en een UV stralen wering van minimaal 98%. De wettelijke norm is dat alle ramen voor de b-stijl maximaal 35% getint mogen worden ook de voorruit en alleen door een erkend dealer/installer. Achter de b-stijl zijn geen beperkingen en mag dus alles, ook two-tones, tibals, vlammen enz...

U krijgt ook een certificaat mee waardoor u kunt aantonen dat uw auto proffesioneel getint is en aan alle APK en RDW keuringseien voldoet. Alle ruiten worden uit 1 stuk getint. Op alle door ons geinstalleerde folie krijgt u 1 jaar garantie op loslaten.

Garantie op verkleuring varieert van 5 jaar tot levenslang afhankelijk van het type folie. U kunt binnen een week terecht en om de gehele auto te tinten hebben wij daar een dag voor nodig.

Ook is het mogelijk dat wij u ruiten coaten alleen heeft coating een paar nadelen ten opzichte van folie. Bij coating is er geen anti kraslaag. Het nadeel van coaten is dat als we de coating erop aanbrengen deze altijd zakt en dus is de ruit onder donkerder dan bovenaan. Bij de Folie is het tintpercentage mooi egaal verdeeld.

[rquote=1868398&tid=142637&author=Dominic]kan je vertellen dat er wel tintfolie op de voorramen mag ;)

dus bijv 10% + 10% = 20% en dat mag (als het goed is tot max 35% totaal)[/rquote]

Wens jullie heel veel succes jongens.

Niet huilie huilie doen als je het er op last van oom/tante agent mag verwijderen tegen een financiele bijdrage :D

maar zoals altijd zitten er agenten tussen die leuk willen doen en

hun boekje (volgens hunzelf) goed hebben gelezen en het dan beter

weten (wat wij moeten accepteren en geloven)

en dan krijg je ook weer van dat het is aangebracht

later en niet van fabriek af dus dan mag het weer niet..

je zult de mooiste en leukste verhalen horen..

maar ja... kortom.. wil je geen gezeik dan moet je een standaard auto

blijven rijden ;)

dus wat je doet met je auto is je eigen keus

en daar moet je ook verantwoording voor nemen..

durf je het niet, doe het ook niet.. ;)

toevallig nog een offerte gevonden met uitleg ;)

Hierbij mail ik u de prijs voor het tinten van uw Audi Coupé.

€ 475,- Compleet excl. voorruit. Inclusief de/montage van alle electrische of handbediende ramen.

Wij voorzien de auto's van proffesionele windowfilm, (Johnson , S&L Llumar en SunTek) en zijn hier ook erkend dealer en installer van. Deze film beschikt over een CST anti kraslaag en een UV stralen wering van minimaal 98%. De wettelijke norm is dat alle ramen voor de b-stijl maximaal 35% getint mogen worden ook de voorruit en alleen door een erkend dealer/installer. Achter de b-stijl zijn geen beperkingen en mag dus alles, ook two-tones, tibals, vlammen enz...

U krijgt ook een certificaat mee waardoor u kunt aantonen dat uw auto proffesioneel getint is en aan alle APK en RDW keuringseien voldoet. Alle ruiten worden uit 1 stuk getint. Op alle door ons geinstalleerde folie krijgt u 1 jaar garantie op loslaten.

Garantie op verkleuring varieert van 5 jaar tot levenslang afhankelijk van het type folie. U kunt binnen een week terecht en om de gehele auto te tinten hebben wij daar een dag voor nodig.

Ook is het mogelijk dat wij u ruiten coaten alleen heeft coating een paar nadelen ten opzichte van folie. Bij coating is er geen anti kraslaag. Het nadeel van coaten is dat als we de coating erop aanbrengen deze altijd zakt en dus is de ruit onder donkerder dan bovenaan. Bij de Folie is het tintpercentage mooi egaal verdeeld.

dat was ik ja van de wok melding dat wil je niet meemaken.

ze gaan dan niet aleen kijken naar de ruiten maar na de hele auto, een zeer grondige apk keuring zeg maar en/of de auto nog steeds voldoet aan de type goedkeuring.

1 onderdeel niet in orde geen kenteken= niet rijden op de openbare weg, maar wel betalen voertuigverplichtingen.

De apk verplichting blijft gedurende de wok ook gehandhaafd en je kunt dus een boete krijgen voor een niet geldige apk, schorsen is niet mogelijk.

bij mij heeft het uiteindelijk geleid tot het beeindigen van mijn hobby, ben 8 december gepakt, 20 februari het jaar erop de auto verkocht nadat ik het kenteken weer had, ik had genoeg van het tunen,mede heel anders tegen het tunen/stylen aangekeken wordt.

een nette uiting daarvanvind je daarvan terug in mijn onderschrift.

en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar

door blijven tunen..)

maar zoals altijd zitten er agenten tussen die leuk willen doen en

hun boekje (volgens hunzelf) goed hebben gelezen en het dan beter

weten (wat wij moeten accepteren en geloven)

en dan krijg je ook weer van dat het is aangebracht

later en niet van fabriek af dus dan mag het weer niet..

je zult de mooiste en leukste verhalen horen..

maar ja... kortom.. wil je geen gezeik dan moet je een standaard auto

blijven rijden ;)

dus wat je doet met je auto is je eigen keus

en daar moet je ook verantwoording voor nemen..

durf je het niet, doe het ook niet.. ;)

dat was ik ja van de wok melding dat wil je niet meemaken.

ze gaan dan niet aleen kijken naar de ruiten maar na de hele auto, een zeer grondige apk keuring zeg maar en/of de auto nog steeds voldoet aan de type goedkeuring.

1 onderdeel niet in orde geen kenteken= niet rijden op de openbare weg, maar wel betalen voertuigverplichtingen.

De apk verplichting blijft gedurende de wok ook gehandhaafd en je kunt dus een boete krijgen voor een niet geldige apk, schorsen is niet mogelijk.

bij mij heeft het uiteindelijk geleid tot het beeindigen van mijn hobby, ben 8 december gepakt, 20 februari het jaar erop de auto verkocht nadat ik het kenteken weer had, ik had genoeg van het tunen,mede heel anders tegen het tunen/stylen aangekeken wordt.

1 onderdeel niet in orde geen kenteken= niet rijden op de openbare weg

Misschien nog een nuttige aanmerking hierop voor de blindeerder: Dit houd in dat er dan 'theoretisch' op alles moeilijk gedaan kan worden. Imitatie spoiler, Imitatie voorbumper, Imitatie remblokken/schijven, ander/revisie motorblok, velgen van ander formaat, uitlaat lijn met sport of imitatie materiaal, luchtfilters etc etc etc

Erg netjes robert, maar iedereen leert van zijn fouten wat in sommige gevallen ook weer prachtige dingen met zich mee brengt. Voor jou geloof ik een prachtige Opel Astra Coupé waar ik je nog wel eens in zie rijden ;)

en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar

door blijven tunen..)

[rquote=1869059&tid=142637&author=Dominic]en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar

door blijven tunen..)[/rquote]

Rijden de petjes niet met geblindeerde ramen ???

In mijn beleving moet je juist gezien worden in een mooié auto maar dan ga je je verschuilen achter geblindeerde ramen ? Dat vraagt om een petje om puisten en andere dingen te verbergen :jerry

[rquote=1869042&tid=142637&author=Dominic]

U krijgt ook een certificaat mee waardoor u kunt aantonen dat uw auto proffesioneel getint is en aan alle APK en RDW keuringseien voldoet. [/rquote]

de politie bekeurd sinds 2009 als de lichtdoorlatenheid 50% of minder is.

certificaat is mooi maar heeft geen rechtsgeldigheid, de apk meester bepaald of het toegestaan is of niet en kijkt vanuit de bestuurder of er voldoende zicht is.

politie handhaafd dmv tintman 50% of meer bekeuring.

rdw kijkt naar het voertuigregelment daarin staat dat ruiten niet beplakt mogen zijn, de stelling dat de rdw dit goedkeurd valt te betwijfelen ingeval van een totale keuring wordt hij hierop afgekeurd.(ervaring mee)

een apk keurmeester van het rdw kijkt ook vaak vanuit de bestuurder positie

ff voor de goede oorde heb een cabrio

1 onderdeel niet in orde geen kenteken= niet rijden op de openbare weg

Misschien nog een nuttige aanmerking hierop voor de blindeerder: Dit houd in dat er dan 'theoretisch' op alles moeilijk gedaan kan worden. Imitatie spoiler, Imitatie voorbumper, Imitatie remblokken/schijven, ander/revisie motorblok, velgen van ander formaat, uitlaat lijn met sport of imitatie materiaal, luchtfilters etc etc etc

Erg netjes robert, maar iedereen leert van zijn fouten wat in sommige gevallen ook weer prachtige dingen met zich mee brengt. Voor jou geloof ik een prachtige Opel Astra Coupé waar ik je nog wel eens in zie rijden ;)

[rquote=1869076&tid=142637&author=miraltje]

ff voor de goede oorde heb een cabrio[/rquote]

Oeps :o:angel

helemaal gelijk, een Coupé met een prachtig zwart stoffen dakje :wub:thumbup

[rquote=1869059&tid=142637&author=Dominic]en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar

door blijven tunen..)[/rquote]

Rijden de petjes niet met geblindeerde ramen ???

In mijn beleving moet je juist gezien worden in een mooié auto maar dan ga je je verschuilen achter geblindeerde ramen ? Dat vraagt om een petje om puisten en andere dingen te verbergen :jerry

[rquote=1869042&tid=142637&author=Dominic]

U krijgt ook een certificaat mee waardoor u kunt aantonen dat uw auto proffesioneel getint is en aan alle APK en RDW keuringseien voldoet. [/rquote]

de politie bekeurd sinds 2009 als de lichtdoorlatenheid 50% of minder is.

certificaat is mooi maar heeft geen rechtsgeldigheid, de apk meester bepaald of het toegestaan is of niet en kijkt vanuit de bestuurder of er voldoende zicht is.

politie handhaafd dmv tintman 50% of meer bekeuring.

rdw kijkt naar het voertuigregelment daarin staat dat ruiten niet beplakt mogen zijn, de stelling dat de rdw dit goedkeurd valt te betwijfelen ingeval van een totale keuring wordt hij hierop afgekeurd.(ervaring mee)

een apk keurmeester van het rdw kijkt ook vaak vanuit de bestuurder positie

ff voor de goede oorde heb een cabrio

Terug
Naar boven