• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zijskirts spuiten; hoe demonteren Vectra C?

EddyVectra3.2V6

Post weinig
Ik wil de donkere vlakken van mijn Vectra C station in kleur spuiten. Ik wil beginnen met de zijskirts. Wat is verstandig vraag ik mij af. Afplakken en spuiten of eerst de skirts demonteren, dan spuiten en dan weer monteren?

Weet iemand hoe je de skirts kunt verwijderen?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Aan de onderkant zitten een aantal kunstof splitpennen in het chassis vast.

En als je de deuren open hebt staan kan je de rubber strip eraf trekken, daaronder zitten ook een aantal kunstof splitpennen in je dorpel.

Deze splitpennen krijg je los door de middenpen door te drukken naar binnen, dan zijn ze los.

Bij de dealer wel alvast wat nieuwe splitpennetjes halen, zijn 8 cent per stuk..

@Vec Station wrote:Aan de onderkant zitten een aantal kunstof splitpennen in het chassis vast.

En als je de deuren open hebt staan kan je de rubber strip eraf trekken, daaronder zitten ook een aantal kunstof splitpennen in je dorpel.

Deze splitpennen krijg je los door de middenpen door te drukken naar binnen, dan zijn ze los.

Bij de dealer wel alvast wat nieuwe splitpennetjes halen, zijn 8 cent per stuk..

what he said ^^^ :thumb

Vergeet niet om eerst de afdekkapjes los te halen. En die ook gelijk mee spuiten. Dat maakt 't helemaal af.

En idd 3 a 4 maal grondlakken en schuren om het mooi glad te krijgen. Bij mij is dat zeer goed gelukt en het zit er naar 4 jaar nog steeds mooi op.

De rubbere afdekstrip onder de deuren dus aan een kant lostrekken (achterdeur) en dannaar achteren als een gordijnrails er af trekken naar achteren.

Hier wat pica's van de demontage:

19062009004.jpg

19062009003.jpg

19062009.jpg

19062009002.jpg

Groet jraaf

Terug
Naar boven