• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zimmermann

Die bovenste maat is voor een OPC ! king:

Meestal vul je je kenmerken van je auto in en dan geeft de site wel aan welke opties ze hebben voor jou auto. :hmmz

Ik had ook jou maat remmen, want ik heb er ook een 2.2 in leggen. ;)

Die onderste zijn van een V6 diesel (314/292) :jerry

Groeten Jurgen,

Ik kom altijd op sites waar je je kenteken niet in kan vullen. :???:

Trouwens, ik heb een 2 liter turbo :) Maar kwa remschijven zal dit weinig uitmaken denk ik. Die opc remschijven zijn te groot.

Die 302mm moet passen? Kan dit zonder aanpassingen van de remklauwen? En welke maat blokken moet ik hebben?

Benodigdheden vervangen schijven en blokken:

Voor: 302x28mm

Achter: 292x20mm

266 euro samen.

Nu zoek ik nog remblokken welke op deze schijven passen.

En natuurlijk de vraag of ik het zo over kan zetten zonder de remklauw te hoeven vervangen??

Zimmerman remschijven zijn me ook erg goed bevallen, prijs kwaliteit is zeer goed. Ebc schijven heb ik slechte ervaring mee, dat worden net golfplaten de remschijven.. ebc is vaak ook erg duur.

Heb zimmerman remschijven voor en achter gemonteerd op een vectra c 3,2 v6 en op div astra en zafira opc s en bij alle goed bevallen!

Astra Coupe turbo z20leh-m32 2001

Astra Opc 2 2004 origineel

Terug
Naar boven