origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door 2slow
Gefeliciteerd!
Veel pelzier met je Calibra.
origineel gepost door Ferrie_manta
het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes
Waarom zou dat niet netjes lopen?

Rij ik al ruim 4 jaar mee.
Ligt aan bouwjaar

oudere types hebben een Coscast kop, heb ik vernomen, en die zijn beter als de latere die door Opel zelf zijn gemaakt.
Iets met haarscheurtjes waardoor olie in het koelsysteem terecht komt. Daardoor komt er dus drap in het koelwater te zitten. Is te herkennen wanneer je je koelvloeistoftank open doet. Als je daar drap in ziet is het mis.
De latere moeten dus ergens in hun leven behandeld worden tegen die scheurtjes.
De 16v blokken schijnen ook sneller hun koppakkingen er uit te kunnen blazen dan de 8v versies. Maar daar heb ik geen concrete info over.
Owjah, 2slow, ik had vandaag de einddemper onder de auto vandaan liggen. Pijp is doorgeroest bij de aansluiting op de einddemper. Hij hing er alleen nog onder aan de rubbers.
Wordt gelukkig nu al gefixt, morgen issie weer klaar en kan ik weer lekker rondkachelen.
Weet je trouwens ook wat voor olie er in de Cali zit? *W* en mineraal/synth/halfsynth? Dan weet ik ook of ik de jerrycan olie die ik heb staan kan gebruiken om bij te vullen wanneer nodig.
Heb verder nog weinig problemen met de startmotor gehad. Gister en vandaag was het wel een paar keer tik, maar tweede poging deed het wel.
@Ferrie_manta: Veel plezier met je Cali! Zijn echt heerlijke auto's

Rijd nu zelf ook net twee weekjes rond in een Cali
-offtopic
De C20XE's hadden last van scheurende koppen en die ellende. De X20XEV's niet. Deze heeft wel minder vermogen en gevoelige sensoren.
Welke olie in die Calibra zit weet ik niet. Zelf heb ik 10W40 GM olie erin. Dat die demper door was op dat punt.. Had niet de indruk dat hij ook lek was.
Sorry voor de off-topic Ferrie_Manta.
Of het een oud of nieuw type is kan je makkelijk herkennen.
Meest makkelijke is:
- zwarte tellerklokplaten (1990/1994) of grijze platen (1994/1996).
- zwarte raamstijlen (1990/1994) binnen of lichtgrijze (1994/1997).