• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zoek dubbeldin autoradio voor astra

005.jpg
DSCN2617.jpg

@demonius abraxis wrote:

Ik ben al aan het rotzooi geweest met achteruit rij lamp en met zelfs losse relais naar niks doet het.

Waarschijnlijk wist je het al, maar het signaal wat op je achteruit rijd verlichting staat is geen schone voeding maar een voeding met CANbus signaal.

Als je de kabel achter de radio nu eens direct een schone + of - geeft, schakelt de monitor dan wel om ?

Ik ga morgen nog 1 oplossing proberen en dat is een dubbel aderige kabel trekken naar de radio waarvan 1 + is en de andere terug gaan voor de verlichting vanuit de radio.

Er zit een losse kabel voor camera op die 12v geeft en een reverse kabel dus neem aan verlichting. Ik hoop dat dit het ei van columbus is maar heb weinig hoop aangezien ik inmiddels meer verhalen heb gelezen dat dit niet werkt.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Heb je wel normaal beeld als je een dvd afspeelt.

Vraag dit, om beeld te krijgen moet er ook een draad bij de handrem worden aangesloten.

Die draad kan je ook aan een massa leggen dan heb je altijd beeld.

oke.

Aan de radio zit ook nog een draad waarop staat camera reverse control of wat erop lijkt.

Die draad moet je aansluiten op het achteruitrijlicht.

En de rca kabel die sluit je aan tussen de radio en de camera .

En de plus draad sluit je dan aan op een geschakelde plus en de min aan de massa.

Dan zou de camera moeten gaan werken.

zit er geen boekje bij waar dat in uitgelegd/getekent staat dan ?

Ik zou overigens verwachten dat de camera ingang een vox heeft dus zodra er een signaal op binnenkomt het display van de radio omschakelt.

Mark

Ik ga morgen eens goed samen met een maar van me kijken (elektro monteur).

Er zit niet echt een boekje bij aleen een paar simpele printjes met wat engelse teksten en plaatjes van radio en thats it.

Ik hou jullie morgen op de hoogte

Als die draad aan die draadboom zit , dan weet ik zeker als je het zo aansluit als ik net zei dat de camera gaat werken.

Heb zelf ook een dubbeldin en als is een achteruitrijcamera aangesloten gehad.

Succes morgen lees het wel. :thumbup

@Bleu-dragon hij werkt idd nu ik alles heb aan gesloten op de manier zoals jij zei, thnx.

Het beeld is goed en ook lekker duidelijk. Alleen zoals al vaker gezegd worden kloppen de lijnen van geen kant maar ja daar gaat het ook niet om ;).

Ik heb nu onlangs best veel problemen met me zendai in me astra als als ik het contact aanzet gaat me radio niet meer automatisch aan de ene keer wel en de andere keer niet en als ik hem aanzet staat volume gelijk al op 20 dus die moet ik ook eerst zachter zetten en ook vaak staat de achteruitrijcamera voor als ik hem aanzet terwijl ik niet eens achteruitrij best vaag allemaal

Terug
Naar boven