• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ZOEK! Jong gezin beroofd van degelijke gezinsbak

• Topic starter Topic starter TWA
  • Startdatum Startdatum
Geloof het of niet, de auto is terecht! 5 maanden na de diefstal kregen wij vorige week een telefoontje van de politie. De auto was aangetroffen en er werd spooronderzoek gedaan. Ik heb 2 dagen later gebeld met de agent die 'm heeft aangetroffen, hij kon mij redelijk gedetailleerd vertellen in wat voor een staat de auto was en wat er nog in lag.

De auto is hemelsbreed een paar honderd meter verderop in een "hofje" aangetroffen. De auto stond geparkeerd op de parkeerplaats tussen 2 flats in. De politie is 'm toevallig tegengekomen toen ze daar moesten zijn voor "een melding". Er zou wat schade aan de achterkant zijn, en voor zover ik kon inschatten lagen al onze spullen er nog in.

Na veel heen en weer bellen met de verzekering & het sleepbedrijf (waar de auto stond), heb ik toestemming gekregen om 1. mijn spullen er uit te halen, en 2. te beoordelen of ik de auto terug wil kopen. De verzekering is nu immers eigenaar.

De auto zag er van binnen uit alsof er niets was gebeurd. De buitenkant was vies, van het buiten staan. De achterkant had inderdaad wat schade. Niet "helemaal in elkaar", maar wel flinke parkeerschade. Bijna al onze spullen lagen er inderdaad nog in.

Gezien de prijs die we er voor zouden moeten betalen, en het feit dat we al een andere auto hebben, hebben we besloten om de auto niet terug te kopen.

Voor de geïnteresseerde: houd BCA in de gaten ;)

https://nl.bca-europe.com/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zal de privacy shades in de te koop-rubriek aanbieden. Uiteraard voor een goede prijs :)

Eind goed, al goed?

Dus iemand doet alle moeite om de autosleutels uit een huis te jatten, om vervolgens de auto een paar honderd meter verderop te parkeren.

Of is er daadwerkelijk veel mee gereden (kilometerstand?), maar dan is het een behoorlijk groot risico om er nog mee terug te gaan naar de buurt waar je 'm gejat hebt.

Je zou verwachten dat die ergens voor een ramkraak gebruikt wordt of naar het oostblok verscheept wordt. Het is nu niet het type auto voor puur en alleen een joyride.

Er was geen sleutel aanwezig, en volgens mij was de accu zelfs leeg. Dus ik heb de kilometerstand niet kunnen checken. De politie kon ons niet vertellen of de auto was betrokken bij criminele activiteiten (of mag dat niet vertellen).

Toen de politie ons vertelde over de schade aan de achterkant dachten wij ook direct aan een ramkraak o.i.d., maar dan zou er veel meer schade moeten zijn.

Ik kan meerdere scenario's bedenken hoe/waarom de auto daar beland is. Maar het blijft gissen.

ongelofelijk dit :shock: :shock: :shock:

Maar fijn dat je in ieder geval weet waar jullie (ex) auto is gebleven.

Success met de afhandeling verder.

Rik :D

Ik heb geluk mijn auto wil niemand hebben.......Een Opel Monza 3L automaat met een dagwaarde van 14 cent de kilo met 1 op 6 op benzine....Daar is geen handel in :)

@GSE wrote:Ik heb geluk mijn auto wil niemand hebben.......Een Opel Monza 3L automaat met een dagwaarde van 14 cent de kilo met 1 op 6 op benzine....Daar is geen handel in :)

Hoeft ook geen handel voor te zijn he. Je kunt 'm ook jatten voor een ramkraak of joyride. Daar zijn die oude auto's juist uitermate geschikt voor.

Hoe vaak lees je niet dat er een oude Kadett gejat wordt? Daar zit nou ook niet bepaald handel in. Je krijgt er hooguit een paar honderd euro voor. Da's de moeite niet waard om 'm helemaal te verschepen naar het Oostblok.

Terug
Naar boven