• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zoemend geluid uit dashboard

Hallo,

Ik was net bezig met een ander klusje aan de auto Astra station 2.0 16v G uit 1998 en het viel me op dat er zoemend geluid uit het dashboard komt.

Het geluid klinkt als een kleine fan die erg regelmatig aan en uit slaat. Als ik in de auto rijdt lijkt het geluid aan de linkerkant van het dashboard te komen. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Zoemeend geluid van de airco is meestal de bediening van diverse kachelkleppen

werkt meer met electronica..

Willem

Astra-G heeft deels electrische bediening van de kachelkleppen

Vectra-B heeft dat weer niet.

Willem

oh ok. Hoe dat bij een Vectra B zit weet ik niet, maar bij een Astra F is het zo mechanisch als het maar kan. Net als die recirculatieklep dus, die is bij een Astra G ook electronisch aangestuurd/bediend toch. Bij een F (gelukkig) niet.

inderdaad gelukkig niet jeroen.

bij de Vectra-B is het eigenlijk gelijk als bij de F, alles mechanisch, en circulatie op vacuum.

Werkt perfect

Willem

hier ook, wel gecombineert met modernere meuk (multitimer)

ook de combo is nog mechanisch, daarvan is zelfs de cirkulatie knop mechanisch bediend

ja maar dan is 'ouwe meuk' misschien ook weer relatief.

in vergelijk met een T-Ford is mijn Kadett F ook een modern ding.

Het is niet de recirculatieklep, want die heb ik net nagekeken en het motortje was kapot, dus die doet niets. Zou het dan die deels geregelde kleppen van de circulatie van de a/c kunnen zijn. Deze staat echter wel uit. Nog andere opties?

Terug
Naar boven