• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zomer onderwerp: Airco

rinus747

Post vaak
Zafira A airco draait al 11 jaar zonder problemen. Jaarlijks 3 weekjes Italie, plus 10 dagen Nederlands lenteweer, is dus blijkbaar een eitje.

160 euro voor de meest luxe zomeraircobeurt past niet in mijn plan. Bovendien heb ik mij rijk gerekend door te concluderen dat ik in 11 jaar 1760 euro "bespaard" heb :)

Nu las ik bij de dealer dat bij de luxe beurt de olie in de compressor bijgevuld wordt. Vraag: Is dat iets dat ik zelf kan doen?

En koelmiddel bijvullen: Kan ik dat uitstellen tot ik gewoon niet tevreden meer ben over de koeling? Of moet ik dat maar eens snel laten doen?

Wie helpt me op weg?

Groeten Rinus

Ik heb wel eens een dhz tankje gezien maar niet aan te raden , vulhoeveelheden gaart in grammen

En vraag me af hoe dit gaat

Systeem moet vacuüm getrokken worden en opnieuw met een beetje speciale olie (smering pomp) weer laten vullen

10-15% verlies is normaal door keerringen van je pomp dus je al wel iets kwijt zijn, je kunt de gok nemen en nog een jaar wachten

Maar werk hij minder en je gaat door dan kan en pomp stuk lopen en ben je 800€ verder

Bel een aantal universele garage eens , filterdroger niet laten vervangen moet normaal wel) omdat de kans dat je condensor stuk gaat bij dit type groot is

Terug
Naar boven