• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zonneklep houder astra f

@astraTD wrote:@Astra 1.4 NZ wrote:Hoe kan ik weten dat het voor achteraan voorbereid zit? En wat plafond los voor genoeg kabelboom?

Bij een 5-deurs en station zit er onderaan de B-stijl een stekker:

( foto staat op zijn kop )

stekkerleeslampjes_zps12044293.jpg

Voor zonnenklep.

Stukje plafon los trekken, waar de zonnenkleppen zitten.. De draad zie je van zelf liggen.

dus onderaan de b stijl: bij de vloer dan? is dat plastiek makkelijk los te maken? en als daar een stekker zit zou ik zonder veel moeite die handgrepen kunnen plaatse?

Je moet niet zo veel vragen, gewoon doen. Haal gewoon elk schroefje los of zet schroevendraaier erachter als je denk dat het kapje geklikt zit.

Van kijken leer je wat in de auto. Begin deed ik ook paniekerig maar door zelf te kijken en voelen kan ik nu de auto blindelings uit elkaar schroeven. ( als het moet ).

Ik heb destijds nieuwe kabelen getrokken helemaal naar voren toe met een dikke ijzere draad.

Heb totaal geen idee of je kort bij Maastricht woont? anders kom je maar langs.

Maastricht is nogal ver ja, woon zelf 30km ongeveer van Gent.

Zonnekleppen zullen geen groot probleem zijn denk ik dus daar begin ik al eerst mee als ik er gevonden heb.

@astraTD wrote:Je moet niet zo veel vragen, gewoon doen. Haal gewoon elk schroefje los of zet schroevendraaier erachter als je denk dat het kapje geklikt zit.

Van kijken leer je wat in de auto. Begin deed ik ook paniekerig maar door zelf te kijken en voelen kan ik nu de auto blindelings uit elkaar schroeven. ( als het moet ).

Ik heb destijds nieuwe kabelen getrokken helemaal naar voren toe met een dikke ijzere draad.

Heb totaal geen idee of je kort bij Maastricht woont? anders kom je maar langs.

zo doe ik het ook altijd haha

bij het ramen blinderen dacht ik ook zo ff die plastic kappen er af te halen, ik denk wat zit dat ding vast!

dacht dat er zo klik ding achter zat bleek er een schroef te zitten... kapot ;)

maar na terug drukken van de rubbers geen zichtbare schade, maar komt ooit wel een andere op.

@Astra 1.4 NZ wrote:@astraTD wrote:@Astra 1.4 NZ wrote:Hoe kan ik weten dat het voor achteraan voorbereid zit? En wat plafond los voor genoeg kabelboom?

Bij een 5-deurs en station zit er onderaan de B-stijl een stekker:

( foto staat op zijn kop )

stekkerleeslampjes_zps12044293.jpg

Voor zonnenklep.

Stukje plafon los trekken, waar de zonnenkleppen zitten.. De draad zie je van zelf liggen.

dus onderaan de b stijl: bij de vloer dan? is dat plastiek makkelijk los te maken? en als daar een stekker zit zou ik zonder veel moeite die handgrepen kunnen plaatse?

Deze stekker ben ik nog nooit tegengekomen, waar zit precies dan ??

Die bout dara op de foto, komt daar de gordel aan vast ?

Ik zie het even niet haha.

Rik ;)

Terug
Naar boven