300 euro om te blinderen?
Hell, ik was 100 euro kwijt, en dan heb ik een hele irritante auto om te blinderen. Zafira is tov een Calibra piece of cake.
Gelukkig heb ik het afgekeken van de persoon die het voor mij deed
Het vergt wat tijd, maar als je even naar een automaterialen zaak gaat en een verfbrander regelt is het best te doen.
1) Maak je ruiten van binnen en van buiten schoon
2) Sproei de ruiten van buiten in met een sopje van water en afwasmiddel
3) Leg op de buitenkant van de ruit het folie en snij het ongeveer op maat
4) Ga dan met de verfbrander en een spateltje (krijg je meestal bij de folie) over het folie op de plekken waar het moet plooien
5) Als dat klaar is en het stuk folie geen bubbels meer heeft spuit je de binnenkant van de ruit in met sop
6) Haal de beschermende folie er af en plaats het folie aan de binnenkant van de ruit
7) Ga met het spateltje er langs om het vocht er onder vandaan te drukken en veeg het vocht op met een doekje (anders trekt het er weer terug onder)
8) Ga eventueel met een breekmesje, scalpel of ander heel scherp mesje langs het folie om eventuele overlappende delen weg te halen.
9) Pak eventueel een fohn om water te verdampen of laat de auto in de volle zon staan met de deuren open zodat het verdampte vocht wegblaast.
Voila!
De hele truc is dus om het folie eerst aan de buitenkant goed pas te maken.
Het blijft een lastig werkje, maar dat maakt het stukken makkelijker. Het glas is overal even dik, dus dezelfde vorm zit ook aan de binnenkant.