• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zoveel slangen..

Hoi,

Mijn c20xe loopt de laatste tijd niet meer mooi. Stationair schommelend, soms hoog, soms laag en zelfs met schakelen kruipt het toerental soms iets omhoog als ik de koppeling in druk. Ik heb recent de koppakking vervangen en snelle nokkenassen geplaatst maar had in het begin nergens last van... Dat is paar weke terug.

Ik lees stappenmotor en temp sensor vervangen. Temp sensor is pas een jaartje out. Ik las ook over de carterademing.

Waarvoor zijn alle slangen nu?

Tussen gasklep en kleppedeksel zitten een heel dunne en een iets dikker slang.

Aan de zijkant klepdeksel komen 2 slangen, dikke en een dunnere.

Vanaf de SFI bak komt een grote slang

van klepdeksel naar oliepijlstok unit

2 kleintjes van gasklep naar benzinedrukregelaar en koolfilterklep

Achter de inlaat komen er 3 samen volges mij koelvloeistofslangen

2 slangen op de stapmotor

En ik las dat je de volten van de tempsensor gasklep posietiesensor en stappenmotor en lmm en krukassensor kon meten met een voltmeter. Op de ecu zodat je de draden ook meet en piept. Maar hoeveel volten moet die dan geven bij de ecu voor de sensoren.

ik wil over 2 week op vakantie naar duitsland met de kadett dus ben ik benieuwd of ik dit hiervoor kan maken zonder alles vervangen

Terug
Naar boven