• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zuinig ??

Wie heeft er nog een papieren vraagbaak nodig??

Willem is onze Opelpedia!!! Hulde :wors

Als je eens wist hoeveel nuttige informatie ik heb gehaald uit de antwoorden van Willem.... Zo'n man is geld waard!

Wie heeft er nog een papieren vraagbaak nodig??

Willem is onze Opelpedia!!! Hulde :wors

Als je eens wist hoeveel nuttige informatie ik heb gehaald uit de antwoorden van Willem.... Zo'n man is geld waard!

origineel gepost door wagnas

Ik rijd 1:22-1:25.

Diesel rijden is een hele andere wereld.:P

moet je er wel bij zeggen dan je niet de 2.0 of 2.2 diesel rijdt van opel.

Willem

origineel gepost door wagnas

Ik rijd 1:22-1:25.

Diesel rijden is een hele andere wereld.:P

moet je er wel bij zeggen dan je niet de 2.0 of 2.2 diesel rijdt van opel.

Willem

hier moet ik toch even op reageren mijn vrouw rijd met haar opel astra 1.6 16v van 2001 automaat op een tank benzine (BP of ESSO )gewoon op euro 95 ongeveer 625 km tot 650 km zij rijd dan op de lange afstand en net even onder de 120 km/h ikzelf rijd ook een opel astra 1.6 16v van 2001 automaat maar dan op LPG (BP ESSO) en rijd dan nog 500 tot 525 km op 45 ltr LPG op lange afstand op korte stukje ongeveer 450 tot 475 km dus wel wat minder maar toch nu wil ik niet zeggen dat dit de standaard is maar dit zijn mijns inziens goede getallen waar je mee thuis kan komen doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.

vr gr johan

Zal mijn waardes er eens bijzetten:

> Vectra-B1 sedan 2.5-V6 handgeschakeld 1996 1343kg kentekengewicht

- Verbruik stad gemiddeld: 1 op 10

- Verbruik stad / buitenwegen gem.: 1 op 11,5 a 1 op 12

- Verbruik buitenwegen / snelwegen gem.: 1 op 13,5

- lange ritten snelwegen NL gem.: 1 op 14,5

- Snelweg ritten DLD gem: 1 op 7,6 :angel

> Combo-B-LFW(bestel) 1.6 16V mantzel-powerbox, Lexmaul-spagetti, gem-gewicht: 1300kg

- Stad gem.: 1 op 11

- Stad / buitenwegen gem.: 1 op 11 a 1 op 12

- buitenwegen / snelwegen gem.: 1 op 13

- Snelweg 90/100km.u gem.: 1 op 14,5

- Snelweg 120/130km/u: 1 op 9,5 / 1 op 10,5

- Sneeuwritten NL: 1 op 8,5

- Sneeuwritten DLD - Ostr - Lux: 1 op 12 (veel beter geregeld daar)

- Mooiste score: 1 op 6,5

> verbruik Combo word ook vaak beslecht door veel stationair draaien.

Willem

hier moet ik toch even op reageren mijn vrouw rijd met haar opel astra 1.6 16v van 2001 automaat op een tank benzine (BP of ESSO )gewoon op euro 95 ongeveer 625 km tot 650 km zij rijd dan op de lange afstand en net even onder de 120 km/h ikzelf rijd ook een opel astra 1.6 16v van 2001 automaat maar dan op LPG (BP ESSO) en rijd dan nog 500 tot 525 km op 45 ltr LPG op lange afstand op korte stukje ongeveer 450 tot 475 km dus wel wat minder maar toch nu wil ik niet zeggen dat dit de standaard is maar dit zijn mijns inziens goede getallen waar je mee thuis kan komen doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.

vr gr johan

Zal mijn waardes er eens bijzetten:

> Vectra-B1 sedan 2.5-V6 handgeschakeld 1996 1343kg kentekengewicht

- Verbruik stad gemiddeld: 1 op 10

- Verbruik stad / buitenwegen gem.: 1 op 11,5 a 1 op 12

- Verbruik buitenwegen / snelwegen gem.: 1 op 13,5

- lange ritten snelwegen NL gem.: 1 op 14,5

- Snelweg ritten DLD gem: 1 op 7,6 :angel

> Combo-B-LFW(bestel) 1.6 16V mantzel-powerbox, Lexmaul-spagetti, gem-gewicht: 1300kg

- Stad gem.: 1 op 11

- Stad / buitenwegen gem.: 1 op 11 a 1 op 12

- buitenwegen / snelwegen gem.: 1 op 13

- Snelweg 90/100km.u gem.: 1 op 14,5

- Snelweg 120/130km/u: 1 op 9,5 / 1 op 10,5

- Sneeuwritten NL: 1 op 8,5

- Sneeuwritten DLD - Ostr - Lux: 1 op 12 (veel beter geregeld daar)

- Mooiste score: 1 op 6,5

> verbruik Combo word ook vaak beslecht door veel stationair draaien.

Willem

Met mijn astra met x16xel motor rijd ik gemiddeld 580 km op ongeveer 45 ltr en op lange afstanden kan ik de 650 km makkelijk halen.

mijn record staat op 970 km op 1 tank benzine maar dat was op de heenreis naar Duitsland constant met 80/90 achter een groep caravans aan.

en dat icm een open lucht filter ze zeggen dat ie daardoor juist alleen maar meer gaat verbruiken maar bij mij is dat niet echt het geval.

Met mijn astra met x16xel motor rijd ik gemiddeld 580 km op ongeveer 45 ltr en op lange afstanden kan ik de 650 km makkelijk halen.

mijn record staat op 970 km op 1 tank benzine maar dat was op de heenreis naar Duitsland constant met 80/90 achter een groep caravans aan.

en dat icm een open lucht filter ze zeggen dat ie daardoor juist alleen maar meer gaat verbruiken maar bij mij is dat niet echt het geval.

onze astra g station 1.6 8v komt niet verder dan 1 op 8 in de stad en dan rijdt me vrouw rustig,dus niet echt zuinig me golf 3 1.6 8v van 17 jaar oud red nog 1 op 14 in de stad.

1 op 8 is wel heel erg onzuinig, zal eerder een probleem met de motor zijn, of met de rechtervoet..

dan dat dit een eigenschap van deze motor is.

Houd er rekening mee dat bij te rustig rijden het verbruik ook omhoog gaat.

Willem

onze astra g station 1.6 8v komt niet verder dan 1 op 8 in de stad en dan rijdt me vrouw rustig,dus niet echt zuinig me golf 3 1.6 8v van 17 jaar oud red nog 1 op 14 in de stad.

1 op 8 is wel heel erg onzuinig, zal eerder een probleem met de motor zijn, of met de rechtervoet..

dan dat dit een eigenschap van deze motor is.

Houd er rekening mee dat bij te rustig rijden het verbruik ook omhoog gaat.

Willem

Terug
Naar boven