• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zuiniger rijden, welke motor?, welke versnellingsbak?

GS2.6

Post vaak
Inmiddels sta ik hier met een lege carrosserie en mijn bedoeling was:

- C Kadett

- 1.2s, revisieblok, loopt op benzine 1 op 15.

- met de originele versnellingsbak (lange pook)

- LPG !!

- Remmerij weet ik nog niet, heb nu revisie 1.2 erop.

Nu heb ik toch mogen begrijpen dat dat helemaal niet zo zuinig zal zijn als gehoopt op lpg.

Nu de motor toch er nog uit is en de motorruimte bijna opgeknapt is, welke motor kan ik nou gaan gebruiken om op gas lekker zuinig te kunnen rijden.

Want deze moet zo zuinig mogelijk gaan rijden op lpg.

De OHC blokken zijn in het algemeen zuiniger dan cih blokken, dus een cih blok wil ik er alvast niet in.

Misschien iets van een modernere Corsa, Astra of wat?

Het liefst carburateur, maar injectie is ook goed.

LPG Injectie kan je wel betrouwbaarder maken dan LPG op een carb...

Als je toch carb wilt, zou ik een Corsa/Kadett-E blok pakken, liefste een OHV natuurlijk dat hoort in een Kadett-C.

1.2ST / 13S OHC's van Corsa's hebben vaak pierenburg carbs.

Zou in elk geval zelf serieus kijken wat 't kost om LPG op injectie te zetten, 't kan icm. een olie toevoeging je levensduur van de motor verlengen...

LPG Injectie kan je wel betrouwbaarder maken dan LPG op een carb...

Als je toch carb wilt, zou ik een Corsa/Kadett-E blok pakken, liefste een OHV natuurlijk dat hoort in een Kadett-C.

1.2ST / 13S OHC's van Corsa's hebben vaak pierenburg carbs.

Zou in elk geval zelf serieus kijken wat 't kost om LPG op injectie te zetten, 't kan icm. een olie toevoeging je levensduur van de motor verlengen...

Nee, ik wil met carburateur.

Ik heb hier nog een Corsa met een 1.2 NZ blok (injectie) erin, die rijdt in de Corsa 1 op 18 (benzine)

En zo een c20ne motor, zijn die niet ook zuinig, of wordt dat ook 1 op 10 met lpg?

Nee, ik wil met carburateur.

Ik heb hier nog een Corsa met een 1.2 NZ blok (injectie) erin, die rijdt in de Corsa 1 op 18 (benzine)

En zo een c20ne motor, zijn die niet ook zuinig, of wordt dat ook 1 op 10 met lpg?

C20XE is nog zelfs zuiniger dan C20NE en die zijn beide multipoint injectie. Die NZ motor is ook injectie, maar dan centrale inspuiting. Naar mijn ervaring zijn die motoren verreweg het zuinigst. Heb een tijdje een E kadett gehad met C14NZ en die liep op goede dagen tegen de 1 op 20!! Naar mijn idee is wat je wilt een beetje tegenstrijdig want naar mijn ervaring zijn carb. blokken altijd een stukje dorstiger....

Ik heb hier eventueel nog een passende LPG gasklephuis voor C12NZ/14NZ/16NZ mocht je interesse hebben voor een tientje of zo?? Zit een stappenmotor op die bij Opel al €140 is... Ik doe er niks mee.....

C20XE is nog zelfs zuiniger dan C20NE en die zijn beide multipoint injectie. Die NZ motor is ook injectie, maar dan centrale inspuiting. Naar mijn ervaring zijn die motoren verreweg het zuinigst. Heb een tijdje een E kadett gehad met C14NZ en die liep op goede dagen tegen de 1 op 20!! Naar mijn idee is wat je wilt een beetje tegenstrijdig want naar mijn ervaring zijn carb. blokken altijd een stukje dorstiger....

Ik heb hier eventueel nog een passende LPG gasklephuis voor C12NZ/14NZ/16NZ mocht je interesse hebben voor een tientje of zo?? Zit een stappenmotor op die bij Opel al €140 is... Ik doe er niks mee.....

Ja, ik weet dat inspuit zuiniger is, terugvoer heb ik zo gemaakt in de tank (vaker gedaan) en gelegd, maar ik ben bang, dat ik dat zelf niet juist krijg met lpg installeren?

En de NZ motor heeft inderdaad ook inspuiting, maar dat blok is het zuinigste wat ik ken.

Maar wat jij nu zegt met de C14NZ is ook mooi!!

Tevens U2U aan Vinci.

Een c20xe heb ik gehad in een andere kadett c, daar reed ik altijd 1 op 14 mee op benzine! Maar die wil ik niet.

Ja, ik weet dat inspuit zuiniger is, terugvoer heb ik zo gemaakt in de tank (vaker gedaan) en gelegd, maar ik ben bang, dat ik dat zelf niet juist krijg met lpg installeren?

En de NZ motor heeft inderdaad ook inspuiting, maar dat blok is het zuinigste wat ik ken.

Maar wat jij nu zegt met de C14NZ is ook mooi!!

Tevens U2U aan Vinci.

Een c20xe heb ik gehad in een andere kadett c, daar reed ik altijd 1 op 14 mee op benzine! Maar die wil ik niet.

Nou dan, het wordt of of of de 1.2-1.4-1.6nz.

Hier past dus de R25 achter met koppelingskabel (niet hydraulisch dus)?

Nou dan, het wordt of of of de 1.2-1.4-1.6nz.

Hier past dus de R25 achter met koppelingskabel (niet hydraulisch dus)?

Hier dan het gasklephuis:

IlWfq.jpg

J2DxU.jpg

e38Eq.jpg

BRdlD.jpg

cfNff.jpg

83sx1.jpg

Ik merkte net wel dat die dikke aansluiting een beetje lossig zat, volgens mij zitten de twee inbus boutjes waarmee die vast zit een beetje los, zal ik later nog even controleren.

Heb deze ooit op de sloop gekocht voor een paar tientjes, maar nooit gebruikt omdat ik toen een heel andere oorzaak bleek te hebben van de storing die ik toen had.

Zie ik net dat een foto niet wil openen, blijkt de forum censuur dit van de url gemaakt te hebben:

Soms is die censuur wel erg onhandig!! :fy1 Moet je eens inves-te-ring proberen te posten!!!:sleeping

Hier dan het gasklephuis:

IlWfq.jpg

J2DxU.jpg

e38Eq.jpg

BRdlD.jpg

cfNff.jpg

83sx1.jpg

Ik merkte net wel dat die dikke aansluiting een beetje lossig zat, volgens mij zitten de twee inbus boutjes waarmee die vast zit een beetje los, zal ik later nog even controleren.

Heb deze ooit op de sloop gekocht voor een paar tientjes, maar nooit gebruikt omdat ik toen een heel andere oorzaak bleek te hebben van de storing die ik toen had.

Zie ik net dat een foto niet wil openen, blijkt de forum censuur dit van de url gemaakt te hebben:

Soms is die censuur wel erg onhandig!! :fy1 Moet je eens inves-te-ring proberen te posten!!!:sleeping

Van de 1.6 is er een small block en een big block, de 1.8 is i.i.g. een big block.

Maar ik weet het eigenlijk nu ook niet meer?

Van de 1.6 is er een small block en een big block, de 1.8 is i.i.g. een big block.

Maar ik weet het eigenlijk nu ook niet meer?

Terug
Naar boven