• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zuiniger rijden, welke motor?, welke versnellingsbak?

Misschien omdat ik rijd als een ouwe lu l?:P

Nee, LPG op een oldtimer is trouwens ook voordelig zonder al te veel kilometers te rijden, want bij een jongere auto betaal je enorm veel extra wegenbelasting op LPG. Diesel zit daar tussen in...

Extra slijtage, ja acht, LPG is wat droger, maar als jouw auto de olie goed rondpompt is er op de zuigers niet echt sprake van veel meer slijtage hoor. Ik denk dat dit wel mee valt in ieder geval.

Ik heb een kennis met een E kadett C16NZ en die rijdt tussen de 1 op 14 en 1 op 16 er mee.... Maar goed, velen zeggen dat ze met een C20XE 1 op 14 rijden en ik kom niet echt veel gunstiger uit dan 1 op 12 tot 1 op 13 En dat is bij onafgebroken ritten op de snelweg met 120 per uur. In de stad is het nog slechter.....

Blokken verschillen hierin absoluut onderling...

[rquote=1886614&tid=144000&author=GS2.6]Zoals gezegd

Die van de GT, heb je toevallig ook schijven en klauwen voor op mijn achteras?

[/rquote]

De GT heeft oorspronkelijk trommels achter. Dus de set waar ik het over heb komt van een 1900 vooras. uiteraard is alles pas te maken, maar ik zou me pas zorgen gaan maken over schijven achter als je je schijven voor flink ge-upgrade hebt en je zo veel remt dat je trommels te heet worden. Iets wat me in stadsverkeer sterk lijkt.

Max

Ik dacht dat ik de carterpan van de NZ blok kon gebruiken in de C Kadett, maar dat is blijkbaar niet zo.

Wat raden jullie me hiervoor aan?

Kan ik ALLEEN die van Manta OHC gebruiken, vanwege de 'bult' aan de goede kant, of zijn er nog andere Opels?

Vinci, je hebt mijn U2U niet gelezen??

[rquote=1886614&tid=144000&author=GS2.6]Zoals gezegd

Die van de GT, heb je toevallig ook schijven en klauwen voor op mijn achteras?

[/rquote]

De GT heeft oorspronkelijk trommels achter. Dus de set waar ik het over heb komt van een 1900 vooras. uiteraard is alles pas te maken, maar ik zou me pas zorgen gaan maken over schijven achter als je je schijven voor flink ge-upgrade hebt en je zo veel remt dat je trommels te heet worden. Iets wat me in stadsverkeer sterk lijkt.

Max

Ik dacht dat ik de carterpan van de NZ blok kon gebruiken in de C Kadett, maar dat is blijkbaar niet zo.

Kan ik ALLEEN die van Manta OHC gebruiken, vanwege de 'bult' aan de goede kant, of zijn er nog andere Opels?

Vinci, je hebt mijn U2U niet gelezen??

Ok, helemaal goed.

Alle andere achterwielaandrijvers hebben cih of ohv blokken, dus die carters gaan niet passen. Ben bang dat je een ohc carter moet zoeken, of deze verlassen.

Max

Ok, helemaal goed.

Dan ga ik toch eerst eens kijken, of ik een omlas. Want dat wordt niks, de prijzen voor die onderdelen vind ik absurd. Ik ga geen 150€ of meer voor een carterpan betalen.

Ik laat het hier ngo weten, wanneer ik wat besloten heb of wat gemaakt heb.

Alle andere achterwielaandrijvers hebben cih of ohv blokken, dus die carters gaan niet passen. Ben bang dat je een ohc carter moet zoeken, of deze verlassen.

Max

Dan ga ik toch eerst eens kijken, of ik een omlas. Want dat wordt niks, de prijzen voor die onderdelen vind ik absurd. Ik ga geen 150€ of meer voor een carterpan betalen.

Ik laat het hier ngo weten, wanneer ik wat besloten heb of wat gemaakt heb.

Terug
Naar boven