• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zwarte deur- kofferbaksloten Manta-B

D-gek, je hebt voor een gedeelte ongelijk. Het slothuis van een Kadett past prima in de deur van een Manta. Ik vind het ook goed staan. Het binnenwerk van een slot van een Manta past er ook in. Er zijn echter twee kleine verschillen waardoor het niet zou lukken. Bij een Manta kun je het binnenwerk van het slot twee kanten op draaien hier zijn twee vlakjes voor weggelaten. Bij een Kadett kun je maar 1 kant op draaien. Dit is met de dremel wel op te lossen. Het andere verschil is dat aan de achterkant van het slot een klein vlak stukje zit wat uitsteekt en waar de veer achter blijft zitten die er voor zorgt dat het slot weer terugveert naar de middenstand. Dit vlakke stukje zit bij het slothuis van de Kadett op een andere plaats dan bij de Manta. Ik denk dat het komt omdat de slotvergrendeling bij een Kadett bovenop de deur zit, en bij een Manta in het midden meer naar voren op de deur. Hier moet ik nog een oplossing voor zien te vinden.

Dat is toch mooi om te horen, heb het zelf nooit geprobeerd gehad.

Als alles uiteindelijk op z'n plek zit willen we er natuurlijk wel een foto'tje van zien ;)

als de sloten al passen.. moet de rest ook gaan lukken !

goed bezig.. en posten die foto`s... dan ik ook bestel die zwarte hahaha

Terug
Naar boven