• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.6 16V (X16XEL - 74kw) chippen? vermogen opkrikken?

Ik heb ergens gelezen dat als je bijvoorbeeld een opc blok in je astra gooit het zelfs enkel een papier kwestie is bij het rdw en er niet zo veel bij komt kijken anders dan betalen voor de veranderingen op het kentekenbewijs immers enken het motorvermogen veranderd, de constructie e.d. blijft hetzelfde, en je totaalgewicht zal ook wel niet zoveel veranderen dat je in een duurdere wegenbelasting klasse valt.

@kwuyts wrote:Wat is RDW? :shock:

En je moet dus opnieuw laten keuren en dan ook de verzekering inlichten waarschijnlijk? :D

Waardoor je een hogere verzekeringskost krijgt en dus verzekerd bent voor die zwaardere motor? :thumb

bij RDW laat je de boel keuren :P

hoogst waarschijnlijk wel, dus meeste mensen laten em alleen op nieuw keuren als er een andere motor ingaat.

want als de politie je motorkap opendoet, kunnen hun toch niet zo snel opmaken dat er meer pk is uitgehaalt

@opel-mark wrote:Ik heb ergens gelezen dat als je bijvoorbeeld een opc blok in je astra gooit het zelfs enkel een papier kwestie is bij het rdw en er niet zo veel bij komt kijken anders dan betalen voor de veranderingen op het kentekenbewijs immers enken het motorvermogen veranderd, de constructie e.d. blijft hetzelfde, en je totaalgewicht zal ook wel niet zoveel veranderen dat je in een duurdere wegenbelasting klasse valt.

Verkeerd gelezen dan...

De politie niet, maar als je een ongeval veroorzaakt of betrokken bent en er komt een expert ter plaatse..

In België gebeurd dat althans, als de verzekering moet uitbetalen komt er eerst een expert van de verzekering

bekijken hoe groot de schade is alvorens zij iets uitbetalen.

Zal in nederland ook wel zo zijn denk ik?

En als die expert dan ziet dat eraan geprutst is maar nooit gemeld is...

@kwuyts wrote:De politie niet, maar als je een ongeval veroorzaakt of betrokken bent en er komt een expert ter plaatse..

In België gebeurd dat althans, als de verzekering moet uitbetalen komt er eerst een expert van de verzekering

bekijken hoe groot de schade is alvorens zij iets uitbetalen.

Zal in nederland ook wel zo zijn denk ik?

En als die expert dan ziet dat eraan geprutst is maar nooit gemeld is...

ze zullen inderdaad naar je schade kijken, maar of ze echt je motorspecs gaan meten lijkt me niet hoor.

als je auto half in de kreupels ligt, dat ze dan nog zoiets hebben van gooi em ff op de rollerbank haha

Nouja, voor de rdw gaat een astra g omkeuren lastig worden ofja in iedergeval meer dan 1000 euro kosten indien je er een ander blok in hangt. (omdat je dan een geluidstest, weggedragtest enz moet gaan doen mits er geen typegoedkeuring voor is) Is dit er wel moet je ook eicht allles ombouwen zoals bij de typegoedkeuring. Dit wil zeggen als ervoor typegoedkeuring is bijvoorbeeld een opc blok in een g dien je tevens de remmerij steek enz aan te passen zoals bij de astra waar de typegoedkeuring voor is gegeven.

Voor de verzekering geld als je dit meld en het staat NIET op kenteken dat het nogsteeds niet verzekerd is. Dus als een exper komt kijken voor schade aan de achterzeide en die constateert dat dat bijv 1000 euro kost nou dan word dat vergoed.

Heb je schade aan de voorzeide en constateerd dat dit 1000 euro kost en ziet perongelijk dat het motorblok niet orgineel is en dat wil zeggen niet het motorblok wat op kenteken staat dan zou deze dit kunnen noteren en kan het zijn dat je verzekering niets uitkeert. Tenzij dit op kenteken staat dan mogen ze het niet weigeren.

Zoals door haasje17 al gezegd

onderste inlaatdeel pakken van de x16xe, manzel crooke of dbilas er op

spaghettispruitstuk, en ik zou er een 2.0 uitlaatpoepert op zetten

135/140pk haalbaar, plaatsen van lage druk turbo is 175/180pk ongeveer de max

zonder het blok aan te passen

Mario

@trashmetal wrote:Zoals door haasje17 al gezegd

Mario

Dbilas prutst dr 210 pkk uit zonder internals aan te passen. Ik nu 215.... dus dat kan ook...

@Haasje17 wrote:@trashmetal wrote:Zoals door haasje17 al gezegd

Mario

Dbilas prutst dr 210 pkk uit zonder internals aan te passen. Ik nu 215.... dus dat kan ook...

Ik hoop voor je dat ie het blijft uithouden, ben wel benieuwd iigv :thumb

had begrepen van diverse engelse fora dat je beter kunt stoppen bij de 180pk

en dat je tot ongeveer 240pk kan met aanpassen

Mario

Mario, dat is heel erg afhankelijk van wat je wil uitgeven. Want ik heb een artiekel waar ze hem ongeblazen naar de 300+ hebben geholpen.

Holy shit, kun je me dat doorsturen?

Ik denk alleen niet dat een 1.6je dat jarenlang volhoud :D

zelf wil ik tzt aan de turbo ben nu dus her en der info aan het sprokkelen

maar zit er niet op te wachten dat ik binnen een jaar al een drijfstang onder uit mn blok schiet haha

Mario

1-1.jpg

2-1.jpg

3-1.jpg

4-1.jpg

5-1.jpg

6-1.jpg

7-1.jpg

8-1.jpg

http://www.sbdev.co.uk/Info_sheets/Fuel_injection%20_Set_up_instructions/1.6-1.4%20Taper%20Instructions%20Print%20ALL/1-6L%20&1-4L%20VX%20CAN%20ecu%20Taper%20Throttle%20Kit%20Instructions.pdf

http://www.sbdev.co.uk/Parts%201_6L%20Catalogue.htm

Hieraan zou je een hoop moeten hebben.

Vergeef me als ik iets doms schreeuw, maar hoe zit het met een kompressor? Iemand daar ervaring mee? Ik heb zelf een 1.4 en een collega zei tegen me dat een kompressor nog wel wat pk winst zou geven, en vooral makkelijk zelf te doen.

Ik rijd met een Z16XE, Met dibilas inlaatspruitstuk, Lexmaul Spagettie, Group A Uitlaat systeem, Katvervanger, X16XE injectoren. Eaton M45 op 0.5 bar. Kustom Chip En F18WR+ Versnellingsbak Goed voor zon 215pk 298NM. Standaard 101pk

Ofwel er is zeker winst te behalen met een compressor, maar zou eerst beginnen om wat andere dingen aan te passen. Daardoor loopt die onderin wat lekkerder.

En deed dat niet een beetje P? Van Pijn in de portomonnee? Wel super netjes trouwens gast. Maar hoe zit dat dan als je een andere auto een keer aan vellen rijdt? Of is het bij de RDW gemeld ook enz?

volgens mij was die van haasje al omgekeurd

ik moet nog naar de rdw, maar rij er nu niet mee

hoop van de week mn uitlaat te kunnen hangen wat details afwerken

en dan kan ie op voor apk en omkeuren

als dat gebeurd is kan het spullen verzamelen voor turbo conversie beginnen :D

heb helaas geen geldboom dus zoek het web af naar 2e hands onderdelen

kan ik er tussen de 180 en 200pk reeel uitpoepen ben ik een eind tevreden

ook is een NA motor ombouwen naar turbo nieuw voor mij

maar ben gek op uitdagingen :D

@ baasj

Dbilas rijd zonder internals aan te passen ook met 215 pk en dat gaat langer goed als een let op 300 pktjes..

ofwel meer dan 2 ton is dus prima haalbaar.

ik wil er niet zo gek veel aan uitgeven tot nu toe heb ik het meeste ook 2e hands gekocht

als ik rond de 180pk uitkom op de wielen ben ik een eind happy

Terug
Naar boven