Hier dan wat foto's, nogmaals dit is in een middagje gebouwd! Als je dus een beetje meer tijd en moeite er in wilt steken kan het er ook nog heel mooi uit zien. Ik heb de kit en plakband veelvuldig gebruikt hierbij....
Dan heb ik de bovenkant van de speakers dicht gemaakt door een stuk recht pijp boven het gasfornuis voorzichtig heet te maken tot het volledig zacht werd en toen met een plank die plek dicht gedrukt... Daarna op die 'naad' doorgezaagd en afgekit. Dit is een mooie manier om het goedkoop dicht te maken en het werkt ook acoustisch erg goed omdat het geen vlakke wand is zoals met een gewone afsluit dop...
Verder zit de tweeter er met een l-beugeltje op geschroefd. Wellicht beter om dit iets meer naar onder te bevestigen in verband met het bereiken van de motorkap hevel...
Dan heb ik nog een filter schema ergens liggen, (met aanpassing op het toegevoegde woofertje) die kan ik nog wel even posten als ik hem weer vind.
Mocht je iets nodig hebben kan ik je misschien wel helpen...
[rquote=1839936&tid=140222&author=belgian oldie]
dit is de allereerste keer dat ik hier iets over hoor of lees ik heb net gegoogled en heb zo een opstelling gezien van 4 baffels in 1 kist onder de zetel
[/rquote]
Het is zeer bruikbaar voor in de auto als het compact moet en het allerhoogste rendement niet van belang is. Je kan namelijk in een 30% kleinere behuizing het zelfde -3db punt vinden (grofweg) in vergelijk met een gesloten of reflex behuizing.
als een baffel onder de zetel staat heb je dan niet teveel geluidsverlies? of dient dit enkel om lage tonen te produceren en heb je dan nog aparte high en mid range baffels nodig
[/rquote]
Onder de zetel lage tonen produceren levert eerder winst op dan verlies. Net als mijn constructie onder de dash werkt de voetruimte en de verdere vorm van de binnenkant van de auto alleen maar als acoustische bas versterker. (een soort hoorn)
Allereerst ga ik eens jouw systeem proberen te maken onder het dashbord en zien wat het resultaat ervan is het is het snelst en simpelst ingebouwd
alvast bedankt voor de info[/rquote]
Geen dank hoor, ik denk dat het je niet zal tegen vallen!
Succes!