• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

16v met automaat

jomanta

Post weinig
wegens lichamelijke narigheden ben ik genoodzaakt om automaat te gaan rijden, nu heb ik hier een manta 1.8s met een 16v staan zonder kat enzo met plus minus 170-PK.king:

De vraag luid dus, kan ik hier een automaat van een 1.8s achter gooien of gaat deze dan over z'n nek omdat een 1.8s officieel maar 90-PK is.:hmmz

Zo nee, heeft iemand een idee of zijn er alternatieven ? (buiten om verkopen en slopen natuurlijk):sleeping

Geen idee of de 1.8s bak het houd, maar je zou natuurlijk ook een omega automaat kunnen nemen, daar zit standaard een 16v voor. Je zal alleen je aandrijfas aan moeten passen (en andere dingen natuurlijk)

origineel gepost door Ghanz

en het ligt een beetje aan je rijstijl:D

Hahaha Ghans, mijn rijstijl is met een fluwelen voet, echter word ik nog al eens uitgedaagd en daar kan ik slecht tegen :agent

Ik zal eens kijken of ik zo'n automaat kan scoren en dan maar gewoon proberen.

Zal denk ik dan ook een andere aandrijfas nodig hebben, want dat wel iets verschillen.

We zien wel, bedankt voor jullie raad. :thumbup

16V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angel

mocht je interesse hebben ik heb hier nog een 1.8s automaatbak liggen, eventueel ook alle bijbehorende delen uit een manta automaat:afro

ik heb ook nog een 1,8 automaat als je van mijne een handbak maakt mag je de automaat wel hebben:jerry

ja ik wou net zeggen.. ik heb toch echt een automaat, , standaard fabriekaf, in de sennie liggen, ok.. is dan wel een dikke vette 3.0 met een dikke lpg bom. maar dat mag de pret niet drukken, wat ik eerder verwacht is dat de koppelomvormer geschikt moet wezen voor het juiste schakelmoment bij het juiste motorvermogen.

(dacht dat het daar wat meer mee te maken had)

origineel gepost door louwe 16 klepper

origineel gepost door Keesjr

16V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angel

koppel nekt een automaat:hmmz

maar goed dat m,n 5,7 v8 geen koppel heeft dan:P:P:P:P

ander was m,n bak allang stuk geweest:P:P:P .

Hoi, ik bedoelde dus dat veel meer koppel als waar de automaat voor bedoeld is 'm nekt :angel

origineel gepost door mr-turbo

Koppelomvormer heeft niets met het overschakelmoment te maken. :sleeping

Wel met de hoeveelheid vermogen / koppel wat beschikbaar is vanaf stationair

Dus als ik het goed begrijp, moet ik uitzoeken of de koppelomvormer van de automaat kan samen werken met het vermogen wat de motor leverd.

De gegevens wat ik van de manta heb is dat deze 173PK is met 224NM koppel (volgens het test rapport) , maar dit is op de wielen gemeten denk ik.

In principe ben ik geen stoplichten sprinter, maar als ik in z'n 2 of 3 rij mag ik het beestje nog wel eens graag door trekken :cool:

origineel gepost door voederbietmocht je interesse hebben ik heb hier nog een 1.8s automaatbak liggen, eventueel ook alle bijbehorende delen uit een manta automaat

Ik zal 'm in het achterhoofd houden, maar ga eerst even in de buurt rond kijken dit I.V.M. de afstand.

origineel gepost door opelkees ik heb ook nog een 1,8 automaat als je van mijne een handbak maakt mag je de automaat wel hebben

Hahaha de 5 bak blijft mooi bij de manta, mocht die ooit verkocht worden of het gaat niet werken met de automaat, dan kan ik 'm zo weer terug plaatsen. :sleeping

:sleepingik heb eens mogen rijden met een originele gte uit 1977 automaat maar met een korte overbrenging in de achteras. 0 tot 100 in 6,9 sec maar de top was 140 met een hoop toeren.

Ik weet dat er in de flash ooit een 2.0 16v met automaat heeft gestaan.

De beste man had meen ik van 5 verschillende merken aan onderdelen aan zijn manta hangen.

Weet echter niet meer welk nummer het was.

Had volgens mij wel gewoon en 1.8 automaat bak.

MMMm, wat ik er van begrijp is dus dat het met een automaat en de koppelomvormer van de 1.8 wel gaat lukken maar dat het vliegwiel het grootse probleem geeft. :hmmz

Ik ga wel even rondvragen of zoiets op maat te maken is, en dan meteen maar een lichtgewicht

:cool: natuurlijk.

Terug
Naar boven