nog wat updates.
Deze week de kokers, wielboorden en deuren behandeld met terotex HV400 met zo'n speciaal pistool.
Het is trouwens GEEN goed idee om hier een verlengstuk op te steken.
Had zelf iets gefabriceerd maar omdat de druk te groot werd op de bus is er wax via het ontluchtingsgat van het pistool naar buiten gespoten.
gevolg: deuren, binnenkant, 1 zijkant en het dak vol met terotex (oja, en ikzelf ook helaas...)
dan alles heel grondig gepoetst zodat er zeker geen sporen zouden nablijven en dat is gelukkig ook gelukt.
Trouwens door dat verlengstuk ging er superveel van die wax in 1x naar buiten waardoor ik 1 bus heb leeggespoten (onbewust) in 1 koker...
Die roest waarschijnlijk nooit meer.
Daarna het verlengstukje afgehaald en dan ging het perfect en heb ik de rest van de auto kunnen doen met een halve bus...
ook mijn bumpers binnen gedaan om chroom te laten afeten.
Jammergenoeg vreet dat geen roest weg dus heb ik de binnenkant zelf nog gestraald (en de buiten kant ook nog een beetje aangezien die al terug aan het roesten was op weg naar huis...)
voorbumpertje heb ik al gestraald en in epoxy gespoten, normaal morgen de achterbumper:
maandag ben ik met mn velgjes naar een vriend geweest om de buitenste rand wat te laten afdraaien aangezien die nogal gekarteld en verhakkeld was...
dinsdag binnengedaan bij de straler en dan vandaag mijn velgjes gaan ophalen:
en natuurlijk ook meteen in epoxy gespoten, nu nog de lasnaad een beetje strakzetten en dan spuiten.
Iemand een idee wat het beste is, eerst zwart spuiten, dan grijs, dan vernis of beter anders?
Dacht om 1 zwart te spuiten om de de zilver lak metallic is en daar dus vernis over moet (gaat makkelijkst nat in nat met vernis vind ik..)