• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1977 C2 sedan

jaja, de radiator zit er ook al in en aangesloten, nu alleen nog even aan het sukkel met deurrubbers aan passagiers kant...

Daarnet ook nog dit gaan halen:

TRP_F0883793.jpg

en nu hopen dat hij voor eeuwig meegaat :D

zo, weer een productief weekend achter de rug:

motorruim al ietsje voller:

montageB1.jpg

alle sloten werkend gekregen, had nogal wat setjes/sleutels liggen maar het is gelukt. Ook nieuwe behuizingen gestoken want de oude pasten niet meer naast de nieuwe klinken :P

montageB7.jpg

benzinetank gemonteerd:

montageB11.jpg

Zichtbare dashbord delen zwart gespoten:

montageB10.jpg

achterkant gemonteerd met voorlopige bumper, ondertussen ga ik op zoek naar een goeie set om zwart te lakken:

montageB8.jpg

kachel gemonteerd samen met de luchtleidingen:

montageB12.jpg

dan begonnen met de elektriciteit in het dashboard aan te sluiten

montageB17.jpg

mijn tellerunit aangepast zodat er nu ook een lichtje in de toerenteller zit en draden aangesloten, nu nog een geschikte + en - zoeken:

montageB15.jpg

montageB14.jpg

montageB18.jpg

de chauffage"bekasting" geschuurd en zwart gespoten

montageB19.jpg

dan ook nog even velgjes gepast uit de garage (niet van mij) maar deze zijn 7x13 zoals mn sr velgen, dus even gepast voor de geschikte bandenmaat:

montageB3.jpg

montageB5-1.jpg

montageB6-1.jpg

zo, weer een productief weekend achter de rug:

motorruim al ietsje voller:

montageB1.jpg

alle sloten werkend gekregen, had nogal wat setjes/sleutels liggen maar het is gelukt. Ook nieuwe behuizingen gestoken want de oude pasten niet meer naast de nieuwe klinken :P

montageB7.jpg

benzinetank gemonteerd:

montageB11.jpg

Zichtbare dashbord delen zwart gespoten:

montageB10.jpg

achterkant gemonteerd met voorlopige bumper, ondertussen ga ik op zoek naar een goeie set om zwart te lakken:

montageB8.jpg

kachel gemonteerd samen met de luchtleidingen:

montageB12.jpg

dan begonnen met de elektriciteit in het dashboard aan te sluiten

montageB17.jpg

mijn tellerunit aangepast zodat er nu ook een lichtje in de toerenteller zit en draden aangesloten, nu nog een geschikte + en - zoeken:

montageB15.jpg

montageB14.jpg

montageB18.jpg

de chauffage"bekasting" geschuurd en zwart gespoten

montageB19.jpg

dan ook nog even velgjes gepast uit de garage (niet van mij) maar deze zijn 7x13 zoals mn sr velgen, dus even gepast voor de geschikte bandenmaat:

montageB3.jpg

montageB5-1.jpg

montageB6-1.jpg

sr velgen laten verbreden naar 7J rondom, komt normaal 195/55/13 op maar is alleen een niet zo makkelijk te vinden bandenmaat...

velgen3.jpg

velgen2.jpg

dan ook een andere bijna nog perfecte voorbumper gekocht:

velgen1.jpg

deze ga ik vrijdag binnen doen om te laten dechromeren. Dan satijnzwart lakken.

holleruimte bescherming gaat er binnenkort ook in:

velgen4.jpg

verder na veel sukkelen ook de chauffage bekasting er terug ingekregen. Wat een geprul met die kit die je eraan moet doen...

en deze avond ook nog de cardan terug gemonteerd. Nu nog wa elektronica werk en het dashboard terug monteren en dan is het enkel nog dakhemel, ruiten en remleidingen aansluiten en dan zijn we erongeveer 8)

sr velgen laten verbreden naar 7J rondom, komt normaal 195/55/13 op maar is alleen een niet zo makkelijk te vinden bandenmaat...

velgen3.jpg

velgen2.jpg

dan ook een andere bijna nog perfecte voorbumper gekocht:

velgen1.jpg

deze ga ik vrijdag binnen doen om te laten dechromeren. Dan satijnzwart lakken.

holleruimte bescherming gaat er binnenkort ook in:

velgen4.jpg

verder na veel sukkelen ook de chauffage bekasting er terug ingekregen. Wat een geprul met die kit die je eraan moet doen...

en deze avond ook nog de cardan terug gemonteerd. Nu nog wa elektronica werk en het dashboard terug monteren en dan is het enkel nog dakhemel, ruiten en remleidingen aansluiten en dan zijn we erongeveer 8)

Wat een gaaf bakkie wordt dat zeg! Zou nog ff kijken naar de aansluitingen van de onsteking voor je, doe ik zsm, gister en vandaag helemaal vergeten :P

Wat een gaaf bakkie wordt dat zeg! Zou nog ff kijken naar de aansluitingen van de onsteking voor je, doe ik zsm, gister en vandaag helemaal vergeten :P

De zwarte bumpers maken deze kadett toch wel een beetje jou stijl :) Het is niet geheel origineel maar wel netjes! :)

Hou je die achtermistlamp ook nog erop? :)

Echt super voortgang heb je gemaakt joh ! Stickers van de bandenspanning al geplakt?

De zwarte bumpers maken deze kadett toch wel een beetje jou stijl :) Het is niet geheel origineel maar wel netjes! :)

Hou je die achtermistlamp ook nog erop? :)

Echt super voortgang heb je gemaakt joh ! Stickers van de bandenspanning al geplakt?

mistlamp vliegt er na de keuring af hoor...

en stickers nog niet geplakt nee, ben ik wel van plan hoor :D

en bedankt voor het compliment :)

mistlamp vliegt er na de keuring af hoor...

en stickers nog niet geplakt nee, ben ik wel van plan hoor :D

en bedankt voor het compliment :)

ziet er erg goed uit joh.

ook zeker leuk die uitgelasten 7J sr velgen, wat voor banden wil je erop draaien dan dat ze moeilijk aan te komen zijn?

ik heb 8j sr velgen met 175 50 13 banden, dan zitten ze mooi getrokken op de velg(moet je ook maar net van houden).

en het is een heel gedoe om lucht in te krijgen, ;)

maar je bent in ieder geval al goed op weg.

ziet er erg goed uit joh.

ook zeker leuk die uitgelasten 7J sr velgen, wat voor banden wil je erop draaien dan dat ze moeilijk aan te komen zijn?

ik heb 8j sr velgen met 175 50 13 banden, dan zitten ze mooi getrokken op de velg(moet je ook maar net van houden).

en het is een heel gedoe om lucht in te krijgen, ;)

maar je bent in ieder geval al goed op weg.

Terug
Naar boven