• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1977 C2 sedan

even geschrokken van de nieuwe layout maar we gaan nog es updaten hé...

2 weken geleden geprobeerd om de remmen te ontluchten maar blijkbaar was de remcilinder die ik gereviseerd heb toch niet goed, lekte... Dus maar tegen mijn goesting een nieuwe gekocht, maar die doet het wel goed :) dus ondertussen ontlucht en ik heb remmen, enkel die achterste moeten nog afgesteld worden maar hij stopt dus al...

hemel1.jpg

hemel12.jpg

jammergenoeg heeft deze een ander vloeistofpotje dus mn nieuw kan ik niet gebruiken :(

dan ook alle elektra werkend gekregen, beetje stomme dingen, kabeltjes die verkeerd zaten ed. maar het heeft me iig beziggehouden .

dus dan dashboard terug kunnen monteren:

hemel11.jpg

Dan was het de beurt aan de dakhemel. Hiervoor heb ik beroep gedaan op een bekleder en samen met hem de dakhemel erin gestoken.

hemel2.jpg

hemel3.jpg

daarna nieuwe deurrubbers gemonteerd, en de nieuwe rubbers voor de dakraampjes.

hemel5.jpg

helaas dan erachter gekomen dat ik geen gaten in de C-stijl heb geboord voor de scharnieren van de klapraamjes dus dat word nog even oppassen bij het boren...

De scharnieren waren ook niet echt goed meer, rubbers kapot waardoor scharnier los op het raam zat dus scharniertje uitgeboord en gedemonteerd:

hemel9.jpg

nieuwe rubbertjes:

hemel4.jpg

en het buitenste stuk was nogal verroest dus voorzien van een nieuwe laklaagje:

hemel10.jpg

nu nog de chroom kapjes opkleven en de ramen kunnen gepast worden en dan enkel nog de gaten boren.

Trouwens ik veronderstel dat de scharnieren zo in de B stijl moeten komen? Dus platte kant langs achter?

hemel7.jpg

hemel8.jpg

verder ook voorbumper gemonteerd, schermen moesten nog wat aangepast en afgekit worden maar dit is nu dus ook in orde:

hemel6.jpg

hemel14.jpg

dan ook nog bezig met een meterhoudertje voor onder de middenconsole, moet wat "gerestaureerd" worden:

hemel16.jpg

en nog eens het motorruim, batterij zonder reclame en opel sticker in de plaats:

hemel17.jpg

en dan nog iets vreemd, alles werkt maar ik heb dit over... iemand een idee?

hemel13.jpg

zit aan beide kanten trouwens

even geschrokken van de nieuwe layout maar we gaan nog es updaten hé...

2 weken geleden geprobeerd om de remmen te ontluchten maar blijkbaar was de remcilinder die ik gereviseerd heb toch niet goed, lekte... Dus maar tegen mijn goesting een nieuwe gekocht, maar die doet het wel goed :) dus ondertussen ontlucht en ik heb remmen, enkel die achterste moeten nog afgesteld worden maar hij stopt dus al...

hemel1.jpg

hemel12.jpg

jammergenoeg heeft deze een ander vloeistofpotje dus mn nieuw kan ik niet gebruiken :(

dan ook alle elektra werkend gekregen, beetje stomme dingen, kabeltjes die verkeerd zaten ed. maar het heeft me iig beziggehouden .

dus dan dashboard terug kunnen monteren:

hemel11.jpg

Dan was het de beurt aan de dakhemel. Hiervoor heb ik beroep gedaan op een bekleder en samen met hem de dakhemel erin gestoken.

hemel2.jpg

hemel3.jpg

daarna nieuwe deurrubbers gemonteerd, en de nieuwe rubbers voor de dakraampjes.

hemel5.jpg

helaas dan erachter gekomen dat ik geen gaten in de C-stijl heb geboord voor de scharnieren van de klapraamjes dus dat word nog even oppassen bij het boren...

De scharnieren waren ook niet echt goed meer, rubbers kapot waardoor scharnier los op het raam zat dus scharniertje uitgeboord en gedemonteerd:

hemel9.jpg

nieuwe rubbertjes:

hemel4.jpg

en het buitenste stuk was nogal verroest dus voorzien van een nieuwe laklaagje:

hemel10.jpg

nu nog de chroom kapjes opkleven en de ramen kunnen gepast worden en dan enkel nog de gaten boren.

Trouwens ik veronderstel dat de scharnieren zo in de B stijl moeten komen? Dus platte kant langs achter?

hemel7.jpg

hemel8.jpg

verder ook voorbumper gemonteerd, schermen moesten nog wat aangepast en afgekit worden maar dit is nu dus ook in orde:

hemel6.jpg

hemel14.jpg

dan ook nog bezig met een meterhoudertje voor onder de middenconsole, moet wat "gerestaureerd" worden:

hemel16.jpg

en nog eens het motorruim, batterij zonder reclame en opel sticker in de plaats:

hemel17.jpg

en dan nog iets vreemd, alles werkt maar ik heb dit over... iemand een idee?

hemel13.jpg

zit aan beide kanten trouwens

is het dezelfde kabelboom die erin zit of ene van die andere kadett 4deurs ( die witte )

mss is het voorzien voor verstralers of mistlichten

grtz chriske

is het dezelfde kabelboom die erin zit of ene van die andere kadett 4deurs ( die witte )

mss is het voorzien voor verstralers of mistlichten

grtz chriske

het is de originele chris, die van 4deurs was nog wat anders...

maar idd voor verstralers en mistlichten, maar heb ze ingetaped en bij de andere kabels gekleefd.

ondertussen zijn bijna alle ramen gemonteerd (nog op 2 dichtingen voor hendel van het klapraam aan het wachten...) Ook heb ik achterruit verwarming, binnenspiegel en zonnekleppen gemonteerd, toch spannend om te snijden in een pas gemonteerde dakhemel...

De spiegels zitten er ook op en de originele luchtfilter ook gemonteerd om naar de keuring te gaan, hopelijk volgende week.

to do:

zwarte lijst in de raamrubbers steken

ruitenwissers steken

klapraam monteren

grille zwart spuiten, is wat afgeschenen

zonnekleppen zwart spuiten, wit steekt nogal af tegen de zwarte hemel..

motorkap uilijnen

wielen laten uitlijnen/spoor laten regelen

voorlichten laten regelen

wat foto's, dit is trouwens niet de nummerplaat die erop komt, maar zo valt de kadett "minder" op tijdens de kleine testritjes...

de gele schijn op de ene koplamp is trouwens omdat daar zo'n kapje op zit, moet die er nog afhalen...

met originele luchtfilter:

ramen6.jpg

dakhemel:

ramen4.jpg

1 klapraam gemonteerd:

ramen5.jpg

ramen3.jpg

en de rest:

ramen1.jpg

ramen10.jpg

ramen9.jpg

ramen7.jpg

ramen8.jpg

ramen8.jpg

ramen11.jpg

het is de originele chris, die van 4deurs was nog wat anders...

maar idd voor verstralers en mistlichten, maar heb ze ingetaped en bij de andere kabels gekleefd.

ondertussen zijn bijna alle ramen gemonteerd (nog op 2 dichtingen voor hendel van het klapraam aan het wachten...) Ook heb ik achterruit verwarming, binnenspiegel en zonnekleppen gemonteerd, toch spannend om te snijden in een pas gemonteerde dakhemel...

De spiegels zitten er ook op en de originele luchtfilter ook gemonteerd om naar de keuring te gaan, hopelijk volgende week.

to do:

zwarte lijst in de raamrubbers steken

ruitenwissers steken

klapraam monteren

grille zwart spuiten, is wat afgeschenen

zonnekleppen zwart spuiten, wit steekt nogal af tegen de zwarte hemel..

motorkap uilijnen

wielen laten uitlijnen/spoor laten regelen

voorlichten laten regelen

wat foto's, dit is trouwens niet de nummerplaat die erop komt, maar zo valt de kadett "minder" op tijdens de kleine testritjes...

de gele schijn op de ene koplamp is trouwens omdat daar zo'n kapje op zit, moet die er nog afhalen...

met originele luchtfilter:

ramen6.jpg

dakhemel:

ramen4.jpg

1 klapraam gemonteerd:

ramen5.jpg

ramen3.jpg

en de rest:

ramen1.jpg

ramen10.jpg

ramen9.jpg

ramen7.jpg

ramen8.jpg

ramen8.jpg

ramen11.jpg

bedankt!

gisteren de kadett es gewassen, was al een ferm laagje stof op gekomen, hier en daar goed mogen wrijven maar hij blinkt terug in zn vel :)

alle ruiten zitten er nu dus in al is er wel een probleem met de klapruitjes die niet goed afdichten blijkbaar...

verder ook nog de grill herspoten en het embleempje gepolijst, de voorschermen voor de 2de keer met nadenkit afgedicht en daarna de wielkast waar nodig een laagje zwart gegeven, ruitenwissers gemonteerd en eens de Revolution velgjes erop gezet.

Vanachter een beetje hoog zo zonder verlaging maar vind het niet misstaan.

Ben van plan om een Spax verlaging te kopen van -4cm (dempers en veren) dus zou al heel wat anders moeten zijn dan...

van de zonnekleppen heb ik de witte kant ook zwart gespoten (met motip busje om skai/bekleding te spuiten) en de nieuwe zwarte scharniertjes gemonteerd.

revo1.jpg

revo2.jpg

revo3.jpg

revo12.jpg

revo14.jpg

revo4.jpg

revo5.jpg

revo6.jpg

revo8.jpg

revo9.jpg

revo10.jpg

revo13.jpg

en nu hij gewassen is mag hij onder het lakentje slapen :)

revo15.jpg

bedankt!

gisteren de kadett es gewassen, was al een ferm laagje stof op gekomen, hier en daar goed mogen wrijven maar hij blinkt terug in zn vel :)

alle ruiten zitten er nu dus in al is er wel een probleem met de klapruitjes die niet goed afdichten blijkbaar...

verder ook nog de grill herspoten en het embleempje gepolijst, de voorschermen voor de 2de keer met nadenkit afgedicht en daarna de wielkast waar nodig een laagje zwart gegeven, ruitenwissers gemonteerd en eens de Revolution velgjes erop gezet.

Vanachter een beetje hoog zo zonder verlaging maar vind het niet misstaan.

Ben van plan om een Spax verlaging te kopen van -4cm (dempers en veren) dus zou al heel wat anders moeten zijn dan...

van de zonnekleppen heb ik de witte kant ook zwart gespoten (met motip busje om skai/bekleding te spuiten) en de nieuwe zwarte scharniertjes gemonteerd.

revo1.jpg

revo2.jpg

revo3.jpg

revo12.jpg

revo14.jpg

revo4.jpg

revo5.jpg

revo6.jpg

revo8.jpg

revo9.jpg

revo10.jpg

revo13.jpg

en nu hij gewassen is mag hij onder het lakentje slapen :)

revo15.jpg

Denk dat het schijnwerper/bermlicht bedrading is

Heb even gekeken en ze zitten bij mijn ascona links en rechts los te wachten op een lampje

Denk dat het schijnwerper/bermlicht bedrading is

Heb even gekeken en ze zitten bij mijn ascona links en rechts los te wachten op een lampje

Terug
Naar boven