ik ben vandaag de hele dag met mijn auto bezig geweest,
nou ben ik er achter gekomen dat ik een redelijk probleem heb.
de achterbumper heb ik van de auto afgehaald zodat ik bij mijn linker achterspatbord kon,
daar zat namelijk wat roest op wat ik bij moest werken.
maar ik kreeg natuurlijk de achterbumper niet los want ik durfde er niet te had aan te trekken,
nou zei iemand tegen mij: gewoon doortrekken,die clipjes laten vanzelf wel los, dus ik trekken aan die bumper.
en jawel hoor, bumper kwam ineens los, helaas wel met de halve achterkant van de auto er nog aan
dat hele stuk staal waar de achterbumper op vast zit is compleet doorgeroest, is niks meer van over. niks....
nou was mijn bedoeling om bij de plaatselijke autosloop de bumper van de eerste tigra die ik tegen kom eraf te trekken en dan het deel wat bij mij verrot is uit die auto te slijpen en bij mij er in lassen,
of ik kan een heel nieuw stuk staal in vorm slaan en dat erin lassen.
dat duurt waarschijnlijk het langst maar word wel het strakst en dan weer ik zeker dat het nooit meer roest,
PUNT 2:
ik heb de motorkap van mijn auto open om de bougies te vervangen en draai dat gekke kapje van mijn blok af.
nou zie ik rechtsvoor ineens een slang los zitten(dus de slang die nog net rechts onder dat beschermkapje valt)
ik die slang natuurlijk gelijk vastzetten en gewoon rustig doorgaan met bougies vervangen(is gewoon goed gegaan trouwens)
maar ik start mijn auto weer en ineens een vette pluim witte rook, echt gigantisch.
ik snap er echt niks van, en omdat ik denk dat dat gewoon niet van de nieuwe bougies kan komen moet het aan die slang liggen... ja of mijn kop pakking is lek ofzo, de bougies waren trouwens ook niet mooi koffie bruin ofzo, een beetje vieze gele aanslag zat er op de electrode.
ik snap dus ook niet waar dat door komt, mischien is de afstelling verkeerd met te weinig benzine en teveel lucht waardoor je inbranding gaat krijgen ofzo?
als iemand hier verstand van heeft zou die mij astjeblieft een beetje info kunnen geven hierover?
status van de auto:
*side skirts liggen eraf,
*achterbumper ligt eraf,
*voorbumper ligt eraf,
*alle embleempjes verwijderd,
*alle roesplekken zijn afgeslepen, geborsteld, met roestomvormer behandeld, daarna overgespoten met roestwerend metaalprimer, daarna weer gepoten met een primer die ervoor zorgt dat de hechting met plamuur optimaal is.
planning voor de komende tijd:
onderkant van de auto helemaal strak maken ,
alle nieuwe rommel monteren(velgen, bumpers, lampen etc.)
en de hele auto in de primer,
ook kleine probleempjes wil ik graag oplossen(krakende deur, tikkende uitlaat)
gewoon van die dingetjes waar ik me helemaal de tering aan erger.
maar eerst richt ik me op de nieuwe apk.
die is al een tijdje verlopen... helaas,
greetz