• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i

@ corsaboy, je hebt helemaal gelijk, dat heb je inderdaad gezegd.

Powerbox en nokkenassen heb ik af kunnen zeggen, de rest kom gewoon mijn kant op.

Voorlopig komt er dus alleen een nieuw uitlaatsysteem op met spaghetti spruitstuk,

En als toevoeging daarop een powerfilter,

Hoe kan ik dan de meeste PK's trekken uit de uitlaat?

Zo recht mogelijk, zonder tussendemper, met kat vervanger en sport eind demper?

Dat lijkt me dan eerst wel prima, als ik die auto toch niet met een leuk koppel krijg steek ik daar ook geen geld in, dat is alleen maar zonde.

Bedankt voor de info(alweer)

origineel gepost door Dominic

ST6 velg - 7,5J x 17"x ET40

kosten 189,- excl btw en excl banden..

kom je op zo`n 1400,- incl. met banden..

past precies in de wielkassen maar als je echt tot het einde doorveert komt ie er tegenaan aan de binnenkant.. 1,5cm ofzo.. (voorbanden)

Dominic de velgen die jij onder je auto hebt dat zijn toch velgen van de nieuwe Tigra's ? hoe heten deze velgen? wil ze ook hebben

ST6 velg he ;) haha

2e-c14nz heeft t goed :D

kunt ze bijna niet bijwerken als er iets mee

is omdat de lak inderdaad heel apart is..

oke, dus wel een middendemper er tussen, dat is dus echt wel nodig.

geen powerfilter dus, maar een goede vervangings filter,

mijn tigra gaat over niet al te lange tijd naar de spuiter,

maar ik zit te twijfelen tussen 2 opties;

#1, helemaal mat zwart, ramen donker, mat zwarte velgen,

echt zwart op zwart op zwart(wat zal ik zweten deze zomer!!)

#2, motorkap, dak en achterklep mat zwart, de rest van de auto in bordeaux rood(maar dan een slagje donkerder).

de velgen ook mat zwart maar dan met een rode velgenlint.

wat zouden julie doen?

ik ben zelf echt een fan van mat zwart(dat blijkt) maar lijkt dit wel mooi op een tigra?

of is het toch mooier om een deel van de auto zwart te doen?

over de tuning van het blok,

wat kan ik nou allemaal doen dat ik toch iets meer kracht heb onderin?

ik hoor hier zelf van iedereen andere verhalen,

spaghette spruitstukje maak ik helemaal zelf, ik beschik op mijn werk over allerlei las apparaten.

*cold arc, ideaal voor plaatmateriaal vanaf 1 mm aluminium. zorg voor een minimaal smeltbad en zeer geringe hitte. met een goede afstellingen, goede lasser en goede pulse instelling word het netter dan TIG.

*force arc, diepe inbranding, niet kapot te krijgen etc.

alle andere soorten las apparatuur,

alles soorten materialen,

lasbochten,

lakken etc.

kan alles wel krijgen, en ik vind het leuk om zelf te doen.

ik koop bijvoorbeeld ook wat oudere velgjes en die knap ik zelf weer op,

vind het leuk om te doen en alles is lekker low budget(blijf natuurlijk wel een echte ras hollander)

dus ik moet even een topic maken in photoshop gedeelte,

maar dan moet ik wel een goede foto hebben van mijn tigje met mijn bumpertjes er al onder.

daarvoor moet ik dan helaas nog even wachten, word waarshijnlijk dit weekend dat dat allemaal gebeurt...

zelf vind ik mat zwart echt geweldig en zwart op zwart helemaal gruwelijk,

ik heb een foto van een mat zwarte tigra ergens gevonden..

laat m zelf ook mat zwart wrappen een keer..

die rood/zwart heb ik ook een foto van gezien ergens..

ik zal is gaan zoeken ;)

edit:

kan zo snel die tigra niet vinden maar

dan krijg je zo`n soort effect??

hyundai_accent_tuning-.jpg

en mat zwart is ongeveer zo

929132421_5_a3nv.jpeg

ik vind de mat zwarte tigra erg mooi,

alleen vind ik het weer sonde van die booskijkers,

ik wil de koplampen een beetje na gaan maken van een calibra, beetje langgerekte vorm die een beetje kwaad kijkt.

en daar nog mijn eigendraai aan geven, word wel wat denk ik.

hoe zou het trouwens zijn als je een kleur als bordeaux rood in het mat laat spuiten, of kan dat niet?

ik denk dat het toch het bordeaux rood word met mat zwarte motorkap, dak en achterklep.

ramen worden ook donker dus dat staat wel strak,

de rode kleur wil ik dan in de velgrand terug laten komen,

en de rest van de velg dan weer mat zwart, leuk geluidje in de auto en wat wil je nog meer!

helemaal perfect toch:o

wat kost dat wrappen trouwens, en wat is het voordeel van wrappen op spuiten??

greetz:wors

die tigra is niet mat zwart :P

dat is de oude auto van geert (g-style) en die is zijn standaart kleur maar dan met matte blanke lak :thumbup

DSC_0087_1_.JPG

jah je had idd ongeveer gelijk :P

hij hangt trouwens nog rond op het tigrateam.nl forum rond mocht je vragen voor hem hebben :thumbup

Als ik mijn auto in zwart en bordeaux rood laat spuiten,

En daar doe ik matte blanke lak overheen.

Zou dat een beetje strak worden? Heeft hier iemand verstand van spuoten? Waar en wanneer is de eerstvelgde 100% tigra meeting dan? Daar wil ik wel ff bij zijnking:

ik ga morgen de hele dag met mijn auto bezig,

de hele dag kan ik in de loods van mijn buurman bezig, auto mag op de brug etc.

maar wat zijn de aandachtspuntjes waar ik op moet letten bij mijn tigra qua onderhoud?

zijn er ook simpele dingen die ik kan vervangen of anders kan doen zodat ik me de komende tijd niet meer druk hoef te maken over het onderhoudt van mijn auto? nou denk ik zelf aan bougies, olie filter, etc. etc. maar wat nog meer?

morgen maak ik even de 1e foto's van mijn auto,

ik probeer ook gelijk even de bumpers er onder te maken,

even kijken hoe dat staat en dan kunnen mensen hier op het forum hopelijk die foto's een beetje bewerken.

ik ben vandaag de hele dag met mijn auto bezig geweest,

nou ben ik er achter gekomen dat ik een redelijk probleem heb.

de achterbumper heb ik van de auto afgehaald zodat ik bij mijn linker achterspatbord kon,

daar zat namelijk wat roest op wat ik bij moest werken.

maar ik kreeg natuurlijk de achterbumper niet los want ik durfde er niet te had aan te trekken,

nou zei iemand tegen mij: gewoon doortrekken,die clipjes laten vanzelf wel los, dus ik trekken aan die bumper.

en jawel hoor, bumper kwam ineens los, helaas wel met de halve achterkant van de auto er nog aan:(

dat hele stuk staal waar de achterbumper op vast zit is compleet doorgeroest, is niks meer van over. niks....

nou was mijn bedoeling om bij de plaatselijke autosloop de bumper van de eerste tigra die ik tegen kom eraf te trekken en dan het deel wat bij mij verrot is uit die auto te slijpen en bij mij er in lassen,

of ik kan een heel nieuw stuk staal in vorm slaan en dat erin lassen.

dat duurt waarschijnlijk het langst maar word wel het strakst en dan weer ik zeker dat het nooit meer roest,

PUNT 2:

ik heb de motorkap van mijn auto open om de bougies te vervangen en draai dat gekke kapje van mijn blok af.

nou zie ik rechtsvoor ineens een slang los zitten(dus de slang die nog net rechts onder dat beschermkapje valt)

ik die slang natuurlijk gelijk vastzetten en gewoon rustig doorgaan met bougies vervangen(is gewoon goed gegaan trouwens)

maar ik start mijn auto weer en ineens een vette pluim witte rook, echt gigantisch.

ik snap er echt niks van, en omdat ik denk dat dat gewoon niet van de nieuwe bougies kan komen moet het aan die slang liggen... ja of mijn kop pakking is lek ofzo, de bougies waren trouwens ook niet mooi koffie bruin ofzo, een beetje vieze gele aanslag zat er op de electrode.

ik snap dus ook niet waar dat door komt, mischien is de afstelling verkeerd met te weinig benzine en teveel lucht waardoor je inbranding gaat krijgen ofzo?

als iemand hier verstand van heeft zou die mij astjeblieft een beetje info kunnen geven hierover?

status van de auto:

*side skirts liggen eraf,

*achterbumper ligt eraf,

*voorbumper ligt eraf,

*alle embleempjes verwijderd,

*alle roesplekken zijn afgeslepen, geborsteld, met roestomvormer behandeld, daarna overgespoten met roestwerend metaalprimer, daarna weer gepoten met een primer die ervoor zorgt dat de hechting met plamuur optimaal is.

planning voor de komende tijd:

onderkant van de auto helemaal strak maken ,

alle nieuwe rommel monteren(velgen, bumpers, lampen etc.)

en de hele auto in de primer,

ook kleine probleempjes wil ik graag oplossen(krakende deur, tikkende uitlaat)

gewoon van die dingetjes waar ik me helemaal de tering aan erger.

maar eerst richt ik me op de nieuwe apk.

die is al een tijdje verlopen... helaas,

greetz

Wens je veel succes met het vinden op de sloop van een tigra die niet verrot is daar.

Volgens mij kan je die stukken nieuw verrkijgen.

Willem

Oke, maar het zou dus heel goed de kop pakking kunnen zijn?

Wat moet ik zien en ruiken aan de dop dan? Of er benzine of smeer doorheen zit?

Maar hij trekt inderdaad erg slecht op enzo, de compressie in de cilinders valt dan natuurlijk weg, maar die druk zou dan in het koelsysteem moeten komen toch..... Dan spuit er dus ergens koelwater uit, als ik nog koelwater heb:angel

denk dat ik niet extreem veel aan me tigra ga uitgeven..

ik durf niet eens me bumper eraf te halen nu ;) haha..

spaar lekker ff door voor een nieuw type tigra :D

Terug
Naar boven