• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i

maar komt het er nou op neer dat ik helemaal niks aan deze velgen heb?

of zal ik een aantal dingen moet aanpassen aan zodat de velgen passen?

ik was wel van plan om een schroefset te kopen voor mijn tigra om hem toch een klein stukje lager te krijgen,

maar dat zal dan mischien dus wel niet meer lukken?

maar er is ook eigenlijk weer niemand die mij dit met zekerheid kan vertellen denk ik?

de velgjes waren duur zat en ik zal zoveel mogelijk moeite doen om ze gewoon te kunnen monteen,

de velgen zijn pas hier over 3 week maar ik hoop echt dat ze passen, desnoods moeten er spoorverbreders onder.

of weet ik veel wat, maar die velgjes moeten gewoon onder mijn auto passen... gaat wel lukken hoop ik

ik heb net even gauw alles gechecked,

opel levert zelf standaard sportvelgen voor de tigra en die hebben ook ET waardes van 42 en ook nog hoger, tot 49.

dus de velgen die ik wil kopen gaan er zonder moeite onder(ga ik van uit)

site: http://www.irmscherbenelux.nl/Folders/i305244_Tigra_0699_NL.pdf

orgineel is er geen 17 inch geleverd onder een tigra.

dus 17 inch met een et van 42 ligt wel erg ver naar binnen..

Ik ben niet zo van de velgen, maar ik kan je wel zeggen met een schroefset gaat het niet passen.

Misschien wel met een normale verlagingsset, maar dat is afhankelijk of de velg door zijn breedte en zijn hoge et niet te ver in de kas ligt en dus schuurt langs de binnenschermen..

als ik morgen genoeg tijd heb gaat morgen het oude spruitstuk van de auto af en maak ik een mal voor het spaghetti spruitstuk,

om mezelf kosten te sparen zat ik eraan te denken om er 2 te maken en dan 1 te verkopen, zo heb ik zelf weer een gratis spruitstuk:o

omdat ik toch wel voor de dikste versie ga pak ik 55mm RVS. hoop dit spruitstuk wel in een uurtje of 8 klaar te hebben,

en de uitlaat las ik ook helemaal zelf maar heeft iemand een idee wat voor eind demper ik moet hebben?

ik heb namelijk geen zin in zo'n keine auto die een hels kabaal maakt, gewoon een leuk geluidje maar meer niet.

@corsaboy, je hebt inderdaad gelijk dat opel geen standaard tigra velgen heeft in 17 inch, maar wel in 16 inch...

maar dan zitten er gewoon normalen banden op, de velgen die ik koop zitten low profile op.. en dat scheelt ook weer neem ik aan?

ST6 velg - 7,5J x 17"x ET40

kosten 189,- excl btw en excl banden..

kom je op zo`n 1400,- incl. met banden..

past precies in de wielkassen maar als je echt tot het einde doorveert komt ie er tegenaan aan de binnenkant.. 1,5cm ofzo.. (voorbanden)

waarom een 1.4 kopen en daarna zeuren over te weinig kracht ???

ram er een c20xe in en zeur dan over te weinig kracht :angel

Of een 2.0 8v (c2.0ne) dat kost je véél minder en in een tigra heb je er al helemaal niet mee te klagen kwa vermogen...

prima, hartstikke mooi. Regelel julie dan de keuring en bouwen julie dan de hele rommel bij me in? Dan vind ik het prima hoor, :angel

Tot die tijd blijft de 1400 erin en probeer ik die een beetje op kracht te krijgen met onderdelen die ook op een 1600 passen aangezien dat er 1 op 1 is past is dat nog wel te doen voor me,

@Dominic, bedankt voor de velgen info. Mijn velgen zijn al gekocht. Ik hoop toch echt dat ze wel passen, en anders maak ik ze passend. Vind er wel een manier op,

Schrick 280 graden nokkenassen zijn onderweg, powerbox van crooke is ook onderweg, vliegwiel word afgedraaid nu op dit moment, flenzen van spaghetti spruitstuk en uitlaat zijn klaar, spruitstuk en uitlaat zelf begin ik volgende week aan. En dat alles is bestemd voor een 1600 blokje die ik een dezer dagen van de sloop haal, dit alles moet toch wel een leuk aantal PK's op gaan leveren,

Auto word ook nog zo licht mogelijk gemaakt en ik ben van plan iets leuks te doen met de achterklep, het is dus vanaf nu een project auto en er word niet mee gereden,

Wie hier kan een beetje mooi booskijkers aan mij motorkapje lassen?

Ergens volgende maand als ik zelf verschil kan zien met nu plaats ik foto's van voor en na.

Wat kosten dyno testjes eigenlijk, ik wil de voor en na PK's ook wel weten...

Greetzking:

volgens mij kun je voor 85 euro bij Niels (DHZ Twente) op de bank krijg je ook netjes uitdraai mee

ik ga zelf eind volgende maand ook op dyno voor 50 euro per man wel een groepje van 15 auto's

origineel gepost door Jeroen-tigra

Schrick 280 graden nokkenassen zijn onderweg, powerbox van crooke is ook onderweg, vliegwiel word afgedraaid nu op dit moment, flenzen van spaghetti spruitstuk en uitlaat zijn klaar, spruitstuk en uitlaat zelf begin ik volgende week aan. En dat alles is bestemd voor een 1600 blokje die ik een dezer dagen van de sloop haal, dit alles moet toch wel een leuk aantal PK's op gaan leveren,

Auto word ook nog zo licht mogelijk gemaakt en ik ben van plan iets leuks te doen met de achterklep, het is dus vanaf nu een project auto en er word niet mee gereden,

Wie hier kan een beetje mooi booskijkers aan mij motorkapje lassen?

Ergens volgende maand als ik zelf verschil kan zien met nu plaats ik foto's van voor en na.

Wat kosten dyno testjes eigenlijk, ik wil de voor en na PK's ook wel weten...

Greetzking:

das leuk al die dingetjes die je erop gaat zetten maare, das allemaal vermogen en koppel boven in (lees boven de 4500 rpm!!!!) en het wordt onderin alleen maar minder onderin en ik kan het weten

ik had een x14xe met dbilas stage 2 (dbilas flowtec, 282 graden nokkenassen, chip en uitlaat) en dat alles was goed voor 125 pk en 136Nm aan koppel

mijncorsa30.jpg

en zoals je ziet zit het max vermogen op 6700 rpm en max koppel op 5500 rpm dus allemaal bovenin

hmmm... dat is mooi kloten dat ik daar nu pas achter kom,

en wat is goed voor het optrekken dan, spaghetti spruitstukje en afgedraaid vliegwiel?

ik begin te begrijpen dat ik beter voor een andere motor had kunnen kiezen, ofniet?

maar de gewichtsklasse is ideaal voor mij zo, paar kilo erbij en je zit weer een klassen hoger.

en nu kost het me aan wegenbelasting echt geen ene drol en verzekering ook is ook niet superduur ofzo,

maar hoe kan ik mijn koppel verhogen in mijn auto?

zo klein mogelijke velgjes??:o beetje jammer want ik heb al 17 inch....

ik weet het niet meer nu, dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.....

Originally posted by Jeroen-tigra

hmmm... dat is mooi kloten dat ik daar nu pas achter kom,

en wat is goed voor het optrekken dan, spaghetti spruitstukje en afgedraaid vliegwiel?

ik begin te begrijpen dat ik beter voor een andere motor had kunnen kiezen, ofniet?

maar de gewichtsklasse is ideaal voor mij zo, paar kilo erbij en je zit weer een klassen hoger.

en nu kost het me aan wegenbelasting echt geen ene drol en verzekering ook is ook niet superduur ofzo,

maar hoe kan ik mijn koppel verhogen in mijn auto?

zo klein mogelijke velgjes??:o beetje jammer want ik heb al 17 inch....

ik weet het niet meer nu, dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.....

hoezo dat je daar nu pas achter komt??

Volgens mij had ik je op pagina 1 al gezegd dat het niet gaat werken met deze motoren.

Maar je bent eigenwijs en kijkt niet naar hoe lang en serieus iemand bezig is in de tuning, en ga je wat halen om vervolgens te klagen :hmmz

Terug
Naar boven