• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 16 een goede caravantrekker

Hallo,

ik ben van plan een Omega uit 1999 aan te schaffen met een 2.0 16v motor. Nu ben ik alleen bang dat deze niet krachtig genoeg is om de caravan mee te trekken. Mijn caravan is incl. belading 1300 kg. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb (toen) onze Omega gereden met een autoambulance erachter gereden (van Den Haag naar 140km verderop in zuid-oost brabant), en dat ging soepel.

ik had voldoende vermogen, alleen moet je bij vlot optrekken en/of klimmen wel in toeren blijven, de X20XEV doet niet veel onder de 3000 toeren namelijk.

op de snelweg in 5 90 rijden op de Cruise gaat prima met de aanhanger.

101_2106.jpg

101_2107.jpg

101_2108.jpg

Willem

Ik heb (toen) onze Omega gereden met een autoambulance erachter gereden (van Den Haag naar 140km verderop in zuid-oost brabant), en dat ging soepel.

ik had voldoende vermogen, alleen moet je bij vlot optrekken en/of klimmen wel in toeren blijven, de X20XEV doet niet veel onder de 3000 toeren namelijk.

op de snelweg in 5 90 rijden op de Cruise gaat prima met de aanhanger.

101_2106.jpg

101_2107.jpg

101_2108.jpg

Willem

Ik vond het persoonlijk meevallen wat betreft het bereiken van de snelheid etc etc.

Als je m rond de 3500 t/m 5500 toeren hoed zal ie prima klimmen hoor.

Willem

Ik vond het persoonlijk meevallen wat betreft het bereiken van de snelheid etc etc.

Als je m rond de 3500 t/m 5500 toeren hoed zal ie prima klimmen hoor.

Willem

ja als je het zo bekijkt is een V6 altijd lekkerder natuurlijk.

Alleen is het onderhoud van de omega-V6 wat prijziger omdat je bij VEEL delen gewoon NIET bijkomt.

dus net een beetje wat je wilt.

Willem

ja als je het zo bekijkt is een V6 altijd lekkerder natuurlijk.

Alleen is het onderhoud van de omega-V6 wat prijziger omdat je bij VEEL delen gewoon NIET bijkomt.

dus net een beetje wat je wilt.

Willem

inderdaad, tis zelfs vreemd te noemen dat het eigenlijk makkelijker sleutelen is aan de V6 als deze in de Calibra / Vectra-A B en C dwars voorin ligt als dat ie in de lengte ligt in een Omega.

Willem

inderdaad, tis zelfs vreemd te noemen dat het eigenlijk makkelijker sleutelen is aan de V6 als deze in de Calibra / Vectra-A B en C dwars voorin ligt als dat ie in de lengte ligt in een Omega.

Willem

Ik heb ook een Omega 2.0 16V en een caravan met belading van 1500 kilo is goed te doen. Met bergen rijden gewoon een versnellinkie terug.... Geen problemen mee. Een V6 is gelijk een stuk zwaarder (houderschapbelasting).....

Ik heb ook een Omega 2.0 16V en een caravan met belading van 1500 kilo is goed te doen. Met bergen rijden gewoon een versnellinkie terug.... Geen problemen mee. Een V6 is gelijk een stuk zwaarder (houderschapbelasting).....

Jongens hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Ik ben inmiddels tot de koop over gegaan en zal binnen enkele dagen de Omega voor het huis hebben staan.

Ik was even bang dat de omega (wat koppel betreft) moeite zou hebben met een caravan van 1300 kg. Ik rijd nu nog een volvo 850 2.5 20v , dus wat vermogen betreft zal het straks even wennen zijn :)

Jongens hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Ik ben inmiddels tot de koop over gegaan en zal binnen enkele dagen de Omega voor het huis hebben staan.

Ik was even bang dat de omega (wat koppel betreft) moeite zou hebben met een caravan van 1300 kg. Ik rijd nu nog een volvo 850 2.5 20v , dus wat vermogen betreft zal het straks even wennen zijn :)

Heb zelf ook alles getrokken met mijn Omega 2.0 16V. Soms ff flink toeren maken, maar op snelheid kan ie rustig in de vijf, zelfs met tweepaardstrailer. Tis geen snelle combinatie, maar wel heel stabiel. Goeie combinatie voor aanhangers.

Heb zelf ook alles getrokken met mijn Omega 2.0 16V. Soms ff flink toeren maken, maar op snelheid kan ie rustig in de vijf, zelfs met tweepaardstrailer. Tis geen snelle combinatie, maar wel heel stabiel. Goeie combinatie voor aanhangers.

Hallo, Omega liefhebbers

even voorstellen Mijn Naam is henk en een ervaren omega rijder

Mijn ervaring met een Omega 2.0 16v is heel goed te noemen super gewoon ik rij met de caravan van knaus 1400 kilo ieder jaar weer naar blanes met 5 man dus zeg het maar zonder probleemen oke ik ga wel geen 140 maar toch kan lekker snel inhalen en de grote bergpas nemen en vooral voor een omega lekker goed koop ik haal met mijn rijstel 1-10 soms meer dus een echte aanrader.

MvG

Henk

Hallo, Omega liefhebbers

even voorstellen Mijn Naam is henk en een ervaren omega rijder

Mijn ervaring met een Omega 2.0 16v is heel goed te noemen super gewoon ik rij met de caravan van knaus 1400 kilo ieder jaar weer naar blanes met 5 man dus zeg het maar zonder probleemen oke ik ga wel geen 140 maar toch kan lekker snel inhalen en de grote bergpas nemen en vooral voor een omega lekker goed koop ik haal met mijn rijstel 1-10 soms meer dus een echte aanrader.

MvG

Henk

@Specialralph wrote:Jongens hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Dat is mooi nieuws ! Zo'n Volvo is ook een hele mooie kar, met een supergeluid die 5 cilinders :thumb

Ik heb 2 jaar terug met mijn oude 2.0 8V Omega A een paar aanhangers oud ijzer weggereden die meestal 1200 kg wogen wat ook heel goed ging.

Moest een vrij steile brug over, je voelde er weinig van.

We zijn benieuwd naar foto's als je 'm hebt !! :thumb

Gr Colin

Terug
Naar boven