• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 16v 2.0xev sneller maken ?

Tallie_GTI

Post weleens wat
hey

ik vind mijn station 2.0 16v langzaam onderin

het duurt echt lang voordat hij opgang komt

als je aan komt rijden op een stoplicht en je hebt hem in de 2 en je wil gelijk weer optrekken omdat het groen word kun je beter naar de 1 schakelen want dan heb ik tenminste wat power

kan ik er iets aan doen om hem iets sneller te maken ?

zodat hij in ieder geval onderin iets meer doet ?

allle orginele dempers enz zitten er nog onder op de einddemper na

Wat voor 16V gaat het om? X20XEV? Misschien een kortere eindoverbrenging? Trekt harder op tegen verlies van topsnelheid.

Chippen doet vrij weinig op non-turbo blokken. En als je met een Lexmaul RAM er wat uit wil halen moet je wss meer gaan doen (beter uitlaat op z'n minst, iets scherpere nokkenassen zijn aan te raden, en daarna afstellen/chippen op een rollerbank)

Wat voor 16V gaat het om? X20XEV? Misschien een kortere eindoverbrenging? Trekt harder op tegen verlies van topsnelheid.

Chippen doet vrij weinig op non-turbo blokken. En als je met een Lexmaul RAM er wat uit wil halen moet je wss meer gaan doen (beter uitlaat op z'n minst, iets scherpere nokkenassen zijn aan te raden, en daarna afstellen/chippen op een rollerbank)

Je kan alles aanpassen zoveel je wilt, wat is budget?

Wat wil je bereiken?

Je kan een turbo ombouw overwegen, of atmosferisch blijven rijden.

Uitgaande van Atmosferisch

Uitlaat

Spaghetti spruitstuk en goede groep A uitlaat incl. 200 cells sportkat plaatsen

Lexmaul is hier een goede leverancier voor.

Inlaat

Dbilas Flowtec

Luchtfilter

Dbilas Flowmaster + FLowpipe

Of een K&N vervangingspaneel

Geen open lucht filter!

Nokkenassen

Andere, sportievere nokkenassen plaatsen

Zijn diverse merken voor:

Dbilas, Catcams, etc.

Hierbij moet ook je distributieset vervangen worden.

Benzinedrukregelaar

Als je vanalles aan je motor wijzigt kan het zijn dat hij iets meer benzine nodig heeft.

Een powerboostvalve is dan aan te raden.

Chiptuning

Dit doe je pas als je al het bovenstaande hebt aangepast, dan laat je hem op maat afstellen.

Wil je sneller klaar zijn, dan plaats je een FGA Powerbox, dat is een aparaat dat je tussen ece en motor plaatst zonder dat je iets aanpast aan je kabelboom.

En dit zijn de relatief makkelijke ingrepen, daarna moet je gaan denken aan andere zuigers, drijfstangen etc. etc..

Turbo ombouw

Dit is veel ingrijpender, maar levert het meeste op.

Hiervoor kan je terecht bij Dbilas.

Ze hebben kits eventueel incl. montage in 2 smaken light en full. Voor jouw motor kan je dan tot 245pk gaan.

Zo'n kit bestaat uit een turbo, komplete uitlaat, sportkat, Flowtec inlaat en alle aanbouwdelen.

www.lexmaul.de

www.dbilas.de

Zelf met een tot dik 170pk opgevoerde Astra F GSi x20xev gereden en dat reedt super moet ik zeggen (lexmaul spaghetti, groep a uitlaat, geen cat, nokkenassen, k&n filter, powerboostvalve en een FGA Powerboxx).

Voor wat meer trekkracht onderin zou ik de komplete uitlaat vervangen incl. spruitstuk en kat..

Daarnaast kan je zo'n FGA Powerboxx overwegen.

Maar goed alles kost geld en tuning heel veel geld.

Je kan alles aanpassen zoveel je wilt, wat is budget?

Wat wil je bereiken?

Je kan een turbo ombouw overwegen, of atmosferisch blijven rijden.

Uitgaande van Atmosferisch

Uitlaat

Spaghetti spruitstuk en goede groep A uitlaat incl. 200 cells sportkat plaatsen

Lexmaul is hier een goede leverancier voor.

Inlaat

Dbilas Flowtec

Luchtfilter

Dbilas Flowmaster + FLowpipe

Of een K&N vervangingspaneel

Geen open lucht filter!

Nokkenassen

Andere, sportievere nokkenassen plaatsen

Zijn diverse merken voor:

Dbilas, Catcams, etc.

Hierbij moet ook je distributieset vervangen worden.

Benzinedrukregelaar

Als je vanalles aan je motor wijzigt kan het zijn dat hij iets meer benzine nodig heeft.

Een powerboostvalve is dan aan te raden.

Chiptuning

Dit doe je pas als je al het bovenstaande hebt aangepast, dan laat je hem op maat afstellen.

Wil je sneller klaar zijn, dan plaats je een FGA Powerbox, dat is een aparaat dat je tussen ece en motor plaatst zonder dat je iets aanpast aan je kabelboom.

En dit zijn de relatief makkelijke ingrepen, daarna moet je gaan denken aan andere zuigers, drijfstangen etc. etc..

Turbo ombouw

Dit is veel ingrijpender, maar levert het meeste op.

Hiervoor kan je terecht bij Dbilas.

Ze hebben kits eventueel incl. montage in 2 smaken light en full. Voor jouw motor kan je dan tot 245pk gaan.

Zo'n kit bestaat uit een turbo, komplete uitlaat, sportkat, Flowtec inlaat en alle aanbouwdelen.

www.lexmaul.de

www.dbilas.de

Zelf met een tot dik 170pk opgevoerde Astra F GSi x20xev gereden en dat reedt super moet ik zeggen (lexmaul spaghetti, groep a uitlaat, geen cat, nokkenassen, k&n filter, powerboostvalve en een FGA Powerboxx).

Voor wat meer trekkracht onderin zou ik de komplete uitlaat vervangen incl. spruitstuk en kat..

Daarnaast kan je zo'n FGA Powerboxx overwegen.

Maar goed alles kost geld en tuning heel veel geld.

geen idee , niet al te veel

het is idd een x2.0xev

ik denk zelf dat de middendemper er tussen weg halen al heel wat scheelt , dat ding is echt gigantisch en ik dat zelf aan het spruitsstuk ?

geen idee , niet al te veel

het is idd een x2.0xev

ik denk zelf dat de middendemper er tussen weg halen al heel wat scheelt , dat ding is echt gigantisch en ik dat zelf aan het spruitsstuk ?

ik heb er zelf niet heel veel verstand van (voor de gene die het niet door hebben ben een meisje :D)

ik zat al even te kijken naar een spruitstukje minimaal 400 euro :o

Terug
Naar boven