• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 16v 2.0xev sneller maken ?

Ik heb onlangs heel veel van die 85kw golfjes proef gereden en een paar 16v maar dan in passat en vind ze sowieso niet naar voren te branden ivm de c20ne/xe.

Je kan erg lang doortrekken, het maakt wat herrie en geeft wat kick.. Maar het is gewoon totaal niet spannend..

Opel is springiger...

Hebben die xev blokken iets aan een katvervanger? Dat is wel goedkoop..

passat is natuurlijk zwaarder als de 16v golf en volgens mij ook niet de abf versie , dus niet te vergelijken met de golf 2.0 16v abf

ik vind dat de astra af en toe ook inhoudt

waar kan dat aanliggen

passat is natuurlijk zwaarder als de 16v golf en volgens mij ook niet de abf versie , dus niet te vergelijken met de golf 2.0 16v abf

ik vind dat de astra af en toe ook inhoudt

waar kan dat aanliggen

Dat houd dus in de bij VW een sportieve bak, een bak is met VEEEEEELLLLLLL te lange versnellingen.

houd wel rekening met het volgende, de VW bak is korten in de hogere versnellingen, dat houd in dat een Golf GTI-16V niet 170 in 3 haalt, en niet 2700 a 2900 toeren bij 120km/u draait, maar meer toeren, dan dat.

willem

Dat houd dus in de bij VW een sportieve bak, een bak is met VEEEEEELLLLLLL te lange versnellingen.

houd wel rekening met het volgende, de VW bak is korten in de hogere versnellingen, dat houd in dat een Golf GTI-16V niet 170 in 3 haalt, en niet 2700 a 2900 toeren bij 120km/u draait, maar meer toeren, dan dat.

willem

Ik dacht dat cabriobully(Tuningchips?)hiero, met een geschreven chip de xev over de

160 pk van de x20xer kon laten leveren,

ik zelf heb ook de x20xer in de opc (op papier vrij rap), met een tussensprintje

met 80 in z'n 5 verlies ik het denk ik nog van een 1.6 8v, want onderin zijn ze zo lui als de pest

en de beleving van optrekken is natuurlijk ook niet te vergelijken, in de astra is het geluid enz natuurlijk niet zo aanwezig als in de golf

over het inhouden zal de forum-goeroe dhr wim-v6 vast en zeker nog op terug komen

gasklephuis reinigen zal nooit verkeerd zijn

bij mijn zwager was het ook soms een beetje inhouden, en toen in eens met een inhaalactie ging die niet meer boven de 4500 rpm,

dat was dacht ik de nokkenassensor of de krukassensor

Ik dacht dat cabriobully(Tuningchips?)hiero, met een geschreven chip de xev over de

160 pk van de x20xer kon laten leveren,

ik zelf heb ook de x20xer in de opc (op papier vrij rap), met een tussensprintje

met 80 in z'n 5 verlies ik het denk ik nog van een 1.6 8v, want onderin zijn ze zo lui als de pest

en de beleving van optrekken is natuurlijk ook niet te vergelijken, in de astra is het geluid enz natuurlijk niet zo aanwezig als in de golf

over het inhouden zal de forum-goeroe dhr wim-v6 vast en zeker nog op terug komen

gasklephuis reinigen zal nooit verkeerd zijn

bij mijn zwager was het ook soms een beetje inhouden, en toen in eens met een inhaalactie ging die niet meer boven de 4500 rpm,

dat was dacht ik de nokkenassensor of de krukassensor

Terug
Naar boven