• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 B Ascona, een blijvertje.

Het stikt hier van de oldtimers, zo ook dus Opeltjes :)

Is er toevallig een middeltje waarmee je je koelsysteem kan schoonspoelen?

Bij mij is de koelvloeistof namelijk baggervet en het lijkt mij niet zo supergoed voor de warmte-overdracht.

Ik wil de motor even zo goed wel uit elkaar halen, maar dat duurt nog wel ff voor dat gaat gebeuren.

Het stikt hier van de oldtimers, zo ook dus Opeltjes :)

Is er toevallig een middeltje waarmee je je koelsysteem kan schoonspoelen?

Bij mij is de koelvloeistof namelijk baggervet en het lijkt mij niet zo supergoed voor de warmte-overdracht.

Ik wil de motor even zo goed wel uit elkaar halen, maar dat duurt nog wel ff voor dat gaat gebeuren.

Even een paar vraagjes:

Carrosserie.

-Hoe haal ik het beste/ makkelijkste die zwarte teermatten van de bodem? (in de auto dus)

-Hoe haal ik de oude tectiel-laag het beste/ makkelijkste van de onderkant v/d auto?

Motor.

-Ik heb blijkbaar een 2.0 onderblok met een 1.9 S kop, deze moet nieuwe pakkingen en opgefrist worden. kan ik hiervoor gewoon kopbouten van een 2.0 gebruiken?

-Wie o wie wil mijn carburateur even ondersteboven keren? (Varajet ll) deze hort en stoot bij gebruik van benzine, niet bij gas.

Onderstel.

-Ik wil (MOET!!) zo`n beetje alle rubbers vervangen, het liefst voor PU. zijn deze ergens voor een redelijke prijs te krijgen?

Alvast bedankt! :)

Even een paar vraagjes:

Carrosserie.

-Hoe haal ik het beste/ makkelijkste die zwarte teermatten van de bodem? (in de auto dus)

-Hoe haal ik de oude tectiel-laag het beste/ makkelijkste van de onderkant v/d auto?

Motor.

-Ik heb blijkbaar een 2.0 onderblok met een 1.9 S kop, deze moet nieuwe pakkingen en opgefrist worden. kan ik hiervoor gewoon kopbouten van een 2.0 gebruiken?

-Wie o wie wil mijn carburateur even ondersteboven keren? (Varajet ll) deze hort en stoot bij gebruik van benzine, niet bij gas.

Onderstel.

-Ik wil (MOET!!) zo`n beetje alle rubbers vervangen, het liefst voor PU. zijn deze ergens voor een redelijke prijs te krijgen?

Alvast bedankt! :)

- die teermatten kun je het beste verwijderen door ze te verwarmen met een heteluchtpistool, en dan kun je ze met een oude beitel/schroevedraaier zo lossteken.

- tectyl laag: zo'n staalborstel op de flex werkt prima daarvoor, je wordt alleen wel hartstikke zwart :thumbdown

- kopbouten kun je gewoon van een 2.0 gebruiken

- pu bussen zijn wel te krijgen bij dr-manta.de

@Tiedo wrote:- die teermatten kun je het beste verwijderen door ze te verwarmen met een heteluchtpistool, en dan kun je ze met een oude beitel/schroevedraaier zo lossteken.

- tectyl laag: zo'n staalborstel op de flex werkt prima daarvoor, je wordt alleen wel hartstikke zwart :thumbdown

Thanks for the info! :thumbup :thumbup

Nu hopen dat ik ff tijd heb om dat allemaal te doen :P

Vandaag van de gasinstallatie de verdamper en gasleiding vanaf de tank verwijderd.

Hierdoor ook het koelsysteem weer moeten aanpassen zodat het weer klopt, meteen helemaal ververst.

Motor lijkt nu wel een heel stuk lekkerder te lopen, yeah :D

Als ik het niet vergeet zal ik weer ffkes foto`s maken dit weekend.

Cheers!

- die teermatten kun je het beste verwijderen door ze te verwarmen met een heteluchtpistool, en dan kun je ze met een oude beitel/schroevedraaier zo lossteken.

@Tiedo wrote:- die teermatten kun je het beste verwijderen door ze te verwarmen met een heteluchtpistool, en dan kun je ze met een oude beitel/schroevedraaier zo lossteken.

Thanks for the info! :thumbup :thumbup

Nu hopen dat ik ff tijd heb om dat allemaal te doen :P

Vandaag van de gasinstallatie de verdamper en gasleiding vanaf de tank verwijderd.

Hierdoor ook het koelsysteem weer moeten aanpassen zodat het weer klopt, meteen helemaal ververst.

Motor lijkt nu wel een heel stuk lekkerder te lopen, yeah :D

Als ik het niet vergeet zal ik weer ffkes foto`s maken dit weekend.

Cheers!

Terug
Naar boven