• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 B Ascona, een blijvertje.

@remo 07 wrote:Top man!veel sterkte ermee man.

Thanks! :thumbup

Voor een stel amateurs is het wel lekker gegaan vandaag, de rechter wielrand zit erin en als we morgen de laatste gaatjes dichtgemaakt hebben, is ie weer helemaal dicht aan die kant!

Morgen komt de linker wielrand aan de beurt en dat is degene die het hardste nodig is, maar voor nu even plaatjes van vandaag :)

28112011408.jpg

Ik vind de auto zonder achterbumper mooier, maar dan moet het wel even vlak afgewerkt worden. puntje voor de toekomst!

28112011411.jpg

28112011412.jpg

28112011413.jpg

28112011414.jpg

Helaas was de brug bezet door een communicatie-foutje met m`n uitvoerder, dus dan maar zo.

28112011416.jpg

28112011418.jpg

28112011423.jpg

28112011425.jpg

Niet te zien op de foto`s, maar ik heb alle stootstrips eraf gehaald en aan de rechterflank zijn de achtergebleven gaatjes al dichtgelast, nu nog de voorbumper eraf, en dan ben ik voorlopig wel weer tevreden :) :D

Ai, helaas moet ik melden dat in deze post slecht nieuws staat...

Zojuist op het Rottepolderplein bij haarlem begon mijn accu lampje te branden, dus ben ik binnendoor richting huis verder gereden... eens kijken hoever ik zou komen zonder dynamo...

Eventjes later op de Vondelweg raakte mijn motor aan de kook!, dus snel op een parkeerplaatsje gezet en toch maar even kijken....

Mijn V-riem was te barsten maar dat was eigenlijk dus al oud nieuws.

Na nadere inspectie kwam ik erachter dat mijn koelwaterpomp muurvast staat, waardoor de v-riem heet werd en dus brak!

Enfin, Wegenwacht gebeld en toen samen besloten om de motor nog even af te laten koelen om vervolgens te proberen om thuis te komen.

Dit ging eigenlijk zonder problemen en we stonden allebei verbaasd dat de accu het zo lang volhield! (vanaf rottepolderplein binnendoor naar ijmuiden, met verlichting en ruitenwissers)

Nu zit ik gelukkig lekker warm binnen en; IK BEN MET SPOED OP ZOEK NAAR EEN NIEUWE WATERPOMP! :P

Heeft iemand hier in de buurt er toevallig een liggen?

2.0 onderblok met 1.9 S CIH kop. Alvast bedankt!

Ik hoop binnenkort weer met vrolijker nieuws te komen ;)

@2000 wrote:In velsen noord, of heb je wat anders gevonden?

In beverwijk op m`n werk, mijn zwager heeft aangeboden om te lassen :)

We hebben op de zaak toch een werkplaats met brug, dus lekker makkelijk!

Zijn nog nieuw te bestellen

Heb er dacht ik geen nieuwe meer liggen

Zijn idd 2 types met vaste fin en met zelfdenkende

Is het veel gedoe om zo`n zelfdenkende te plaatsen ( electronisch neem ik aan? :) )

Ik heb voor morgen vrij genomen om het zooitje maar meteen goed aan te pakken :P

@remo 07 wrote:Top man!veel sterkte ermee man.

Thanks! :thumbup

Voor een stel amateurs is het wel lekker gegaan vandaag, de rechter wielrand zit erin en als we morgen de laatste gaatjes dichtgemaakt hebben, is ie weer helemaal dicht aan die kant!

Morgen komt de linker wielrand aan de beurt en dat is degene die het hardste nodig is, maar voor nu even plaatjes van vandaag :)

28112011408.jpg

Ik vind de auto zonder achterbumper mooier, maar dan moet het wel even vlak afgewerkt worden. puntje voor de toekomst!

28112011411.jpg

28112011412.jpg

28112011413.jpg

28112011414.jpg

Helaas was de brug bezet door een communicatie-foutje met m`n uitvoerder, dus dan maar zo.

28112011416.jpg

28112011418.jpg

28112011423.jpg

28112011425.jpg

Niet te zien op de foto`s, maar ik heb alle stootstrips eraf gehaald en aan de rechterflank zijn de achtergebleven gaatjes al dichtgelast, nu nog de voorbumper eraf, en dan ben ik voorlopig wel weer tevreden :) :D

Ik doe wel m`n best, ik mag eigenlijk al blij zijn dat ik 2 auto`s kan betalen!

De tijd dat deze auto van voor naar achter (wederom) aangepakt gaat worden, komt wel weer ;) :D

Ai, helaas moet ik melden dat in deze post slecht nieuws staat...

Zojuist op het Rottepolderplein bij haarlem begon mijn accu lampje te branden, dus ben ik binnendoor richting huis verder gereden... eens kijken hoever ik zou komen zonder dynamo...

Eventjes later op de Vondelweg raakte mijn motor aan de kook!, dus snel op een parkeerplaatsje gezet en toch maar even kijken....

Mijn V-riem was te barsten maar dat was eigenlijk dus al oud nieuws.

Na nadere inspectie kwam ik erachter dat mijn koelwaterpomp muurvast staat, waardoor de v-riem heet werd en dus brak!

Enfin, Wegenwacht gebeld en toen samen besloten om de motor nog even af te laten koelen om vervolgens te proberen om thuis te komen.

Dit ging eigenlijk zonder problemen en we stonden allebei verbaasd dat de accu het zo lang volhield! (vanaf rottepolderplein binnendoor naar ijmuiden, met verlichting en ruitenwissers)

Nu zit ik gelukkig lekker warm binnen en; IK BEN MET SPOED OP ZOEK NAAR EEN NIEUWE WATERPOMP! :P

Heeft iemand hier in de buurt er toevallig een liggen?

2.0 onderblok met 1.9 S CIH kop. Alvast bedankt!

Ik hoop binnenkort weer met vrolijker nieuws te komen ;)

leuke ascona, is deze al verlaagd? leuke velgen en banden combo ook. zoek nog zoiets voor mijn manta :D

Zijn nog nieuw te bestellen

Heb er dacht ik geen nieuwe meer liggen

Zijn idd 2 types met vaste fin en met zelfdenkende

@cruez wrote:leuke ascona, is deze al verlaagd? leuke velgen en banden combo ook. zoek nog zoiets voor mijn manta :D

Helaas nog niet verlaagd, er zijn nog andere punten die ik eerst moet fiksen voor dat het zover is :)

Deze velgen komen toevallig uiteindelijk ook op een Manta, maar dan moet ik eerst andere hebben, en bij de manta moeten de wielranden worden omgerold, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren :P

Meteen even een vraagje: af en toe bij het uitschakelen van het contact gaat mijn motor nog even door, na-detoneren, en dit gaat nogal heftig.

Is dat schadelijk? en hoe kan ik het verhelpen?

Cheers!

Is het veel gedoe om zo`n zelfdenkende te plaatsen ( electronisch neem ik aan? :) )

Ik heb voor morgen vrij genomen om het zooitje maar meteen goed aan te pakken :P

Terug
Naar boven