• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 B Ascona, een blijvertje.

@SanguiniusNL wrote:Meteen even een vraagje: af en toe bij het uitschakelen van het contact gaat mijn motor nog even door, na-detoneren, en dit gaat nogal heftig.

Is dat schadelijk? en hoe kan ik het verhelpen?

Cheers!

Niemand een antwoord op deze vraag? De mijne doet dat ook wel eens en ik ben daarom benieuwd wat hier aan te doen is.

Ik doe wel m`n best, ik mag eigenlijk al blij zijn dat ik 2 auto`s kan betalen!

De tijd dat deze auto van voor naar achter (wederom) aangepakt gaat worden, komt wel weer ;) :D

En nog even checken op lucht/vacuumlekkages in de inlaat, er kan ook nog wel eens wat koolafzetting in de cilinderkop zitten waar de motor dan op blijft nadieselen, kan versterkt worden door een te rijk stationnairmengsel.

Heb hetzelfde gehad bij de Rekord, en gereinigd met zo'n blikje van Wynns wat je door de carburateur moet gieten, dat brandt alle troep uit de cilinders en van de kleppen af.

Even een fotootje van hoe mijn wagentje er op dit moment bij staat.

20120103_163704.jpg

Ben druk aan het plamuren en schuren etc.

als dat allemaal gedaan is zal ik de auto met simpele spuitbusjes tijdelijk weer in 1 kleur spuiten, en dan sparen voor het echte spuiten! :)

De gaten van de bumper-ophanging gaan ook weggewerkt worden :)

@cruez wrote:leuke ascona, is deze al verlaagd? leuke velgen en banden combo ook. zoek nog zoiets voor mijn manta :D

Helaas nog niet verlaagd, er zijn nog andere punten die ik eerst moet fiksen voor dat het zover is :)

Deze velgen komen toevallig uiteindelijk ook op een Manta, maar dan moet ik eerst andere hebben, en bij de manta moeten de wielranden worden omgerold, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren :P

Meteen even een vraagje: af en toe bij het uitschakelen van het contact gaat mijn motor nog even door, na-detoneren, en dit gaat nogal heftig.

Cheers!

Vandaag bezoek gehad van Rene (Remo07) om mijn ascona te bekijken.

Even kort gezegd werd er veel meer ontdekt dan we beiden gehoopt hadden :shock:

Dit heeft mij wel aan het denken gezet met als uitkomst dat ik ga kijken voor een andere auto ( liefst oldtimer Opel :D )

Ik houd deze Ascona gewoon voor onderdelen en misschien dat ik ooit besluit om de carrosserie alsnog helemaal aan te pakken...

Mocht er iemand iets nodig hebben, pm mij gerust!

Alles is te koop, tenzij ik het zelf nog wil gebruiken ;)

Cheers!

@SanguiniusNL wrote:Meteen even een vraagje: af en toe bij het uitschakelen van het contact gaat mijn motor nog even door, na-detoneren, en dit gaat nogal heftig.

Cheers!

Niemand een antwoord op deze vraag? De mijne doet dat ook wel eens en ik ben daarom benieuwd wat hier aan te doen is.

En nog even checken op lucht/vacuumlekkages in de inlaat, er kan ook nog wel eens wat koolafzetting in de cilinderkop zitten waar de motor dan op blijft nadieselen, kan versterkt worden door een te rijk stationnairmengsel.

Heb hetzelfde gehad bij de Rekord, en gereinigd met zo'n blikje van Wynns wat je door de carburateur moet gieten, dat brandt alle troep uit de cilinders en van de kleppen af.

Fijn he...

Heb ik eindelijk besloten dat ik de ascona ga houden om te restaureren, besluit een of andere pannenkoek om zijn auto achterin de mijne te rijden :(

Ik stond voor het stoplicht te wachten met 1 auto voor mij.

Toen het licht groen werd bleef de auto voor mij stilstaan, maar de auto achter mij ging wel rijden.

met als resultaat dat mijn ascona nu een paar centimetertjes korter is en m`n uitlaat is ook kaduuk. :( :( :( :thumbdown

20120114_121308.jpg

nu afwachten hoe het met de verzekering gaat verlopen, en dan nog kijken of ik m alsnog wil gaan restaureren....

&*^(*(%@ zeg :(

Even een fotootje van hoe mijn wagentje er op dit moment bij staat.

20120103_163704.jpg

Ben druk aan het plamuren en schuren etc.

als dat allemaal gedaan is zal ik de auto met simpele spuitbusjes tijdelijk weer in 1 kleur spuiten, en dan sparen voor het echte spuiten! :)

De gaten van de bumper-ophanging gaan ook weggewerkt worden :)

Het punt is dat de dagwaarde bijna niks is,dus hoop dat je een goede schade expert hebt.

Hoop voor je dat je er wat aan overhoud,kan ik misschien nog wat van maken.

Vandaag bezoek gehad van Rene (Remo07) om mijn ascona te bekijken.

Even kort gezegd werd er veel meer ontdekt dan we beiden gehoopt hadden :shock:

Dit heeft mij wel aan het denken gezet met als uitkomst dat ik ga kijken voor een andere auto ( liefst oldtimer Opel :D )

Ik houd deze Ascona gewoon voor onderdelen en misschien dat ik ooit besluit om de carrosserie alsnog helemaal aan te pakken...

Mocht er iemand iets nodig hebben, pm mij gerust!

Alles is te koop, tenzij ik het zelf nog wil gebruiken ;)

Cheers!

Terug
Naar boven