• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 e loopt vaag(loopt weer)

En welke 3-polige stekker is dat?

Ik heb hier even geen draadboom of voorbeeld in de buurt..........en in het schema kan ik even geen dikke witte kabel vinden.

Waar zou deze witte kabel van moeten zijn?

En welke 3-polige stekker is dat?

Ik heb hier even geen draadboom of voorbeeld in de buurt..........en in het schema kan ik even geen dikke witte kabel vinden.

Waar zou deze witte kabel van moeten zijn?

Als ik het goed begrijp, trek je het brandstofpomp relais van de stekker..............en lus je de dikke rode aansluiting (voeding) door met de dikke witte aansluiting (deze wordt in de 3-polige stekker blauw......en loopt naar je benzinepomp).

Als je nu je contact aanzet, moet de pomp gelijk gaan draaien.

De dunne witte aansluiting moet je echter ook voorzien van een voeding, want dit is de voeding voor je injectoren.

Let op: als je per ongeluk op een andere aansluiting voeding zet, is de kans groot dat er ergens iets kapot gaat. Ik heb het dan vooral over de groene kabel.

het eerste klopt ja.

maar de pomp sloot ik gelijk aan de stroom.

zo dat die constant loopt.

maar met de kleine witte heb ik niets gedaan.

groen kom ik verder niet aan.

Als ik het goed begrijp, trek je het brandstofpomp relais van de stekker..............en lus je de dikke rode aansluiting (voeding) door met de dikke witte aansluiting (deze wordt in de 3-polige stekker blauw......en loopt naar je benzinepomp).

Als je nu je contact aanzet, moet de pomp gelijk gaan draaien.

De dunne witte aansluiting moet je echter ook voorzien van een voeding, want dit is de voeding voor je injectoren.

Let op: als je per ongeluk op een andere aansluiting voeding zet, is de kans groot dat er ergens iets kapot gaat. Ik heb het dan vooral over de groene kabel.

het eerste klopt ja.

maar de pomp sloot ik gelijk aan de stroom.

zo dat die constant loopt.

maar met de kleine witte heb ik niets gedaan.

groen kom ik verder niet aan.

Is niet goed zoals je het gedaan hebt de drie polige moet je niets aan doen als dat goed zit rood zwart/startmotor, zwart/contact 12v

Relais haal eraf dan druk je op de dikke rooie 12v een draadje van 5 cm naar de aansluiting er recht tegen over ( dacht wit) dan wordt het koudstart injectoretje gewoon gebruikt en de injectoren krijgen hun spanning, brandstofpomp wel ff van de drie polige af halen en zelf bedienen.

prettige zondag hahaha

Is niet goed zoals je het gedaan hebt de drie polige moet je niets aan doen als dat goed zit rood zwart/startmotor, zwart/contact 12v

Relais haal eraf dan druk je op de dikke rooie 12v een draadje van 5 cm naar de aansluiting er recht tegen over ( dacht wit) dan wordt het koudstart injectoretje gewoon gebruikt en de injectoren krijgen hun spanning, brandstofpomp wel ff van de drie polige af halen en zelf bedienen.

prettige zondag hahaha

GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (anders heeft de aangeboden hulp geen zin..............en dat vind ik ook zonde van mijn tijd)

Voor zover ik op het schema kan zien, loopt de koudstartinjector volledig buiten het brandstofpomprelais om.

Als je de drie-polige stekker laat zitten, je verwijdert het brandstofpomprelais en je zorgt dat de brandstofpomp draait (d.m.v. een voeding op de dikke witte aansluiting te zetten) dan zou de motor precies hetzelfde moeten doen:

Even starten, een paar seconden lopen en dan weer afslaan.

Zet je nu echter OOK voeding op de dunne witte aansluiting, dan zouden de injectoren weer moeten werken. (als de computer goed werkt en goed aan massa ligt........)

EVEN PROBEREN DUS!!!

GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (anders heeft de aangeboden hulp geen zin..............en dat vind ik ook zonde van mijn tijd)

Voor zover ik op het schema kan zien, loopt de koudstartinjector volledig buiten het brandstofpomprelais om.

Als je de drie-polige stekker laat zitten, je verwijdert het brandstofpomprelais en je zorgt dat de brandstofpomp draait (d.m.v. een voeding op de dikke witte aansluiting te zetten) dan zou de motor precies hetzelfde moeten doen:

Even starten, een paar seconden lopen en dan weer afslaan.

Zet je nu echter OOK voeding op de dunne witte aansluiting, dan zouden de injectoren weer moeten werken. (als de computer goed werkt en goed aan massa ligt........)

EVEN PROBEREN DUS!!!

ok gaan we proberen.

en ga dan ook de computer op een andere plaats zetten dus.

want deze hangt onder het dashbord kastje. (daar heb ik hem niet geplaast)

ok gaan we proberen.

en ga dan ook de computer op een andere plaats zetten dus.

want deze hangt onder het dashbord kastje. (daar heb ik hem niet geplaast)

Terug
Naar boven