• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0 S loopt warm stationair op drie cilinders . OPgelost ..

variant

Post weinig
Ik heb als dagelijks vervoer een manta B 2.0 S Automatic ..

Al bij de proefrit merkt ik dat hij warm stationair op drie cilinders liep,tijdens het rijden was alles volkomen normaal .

Ik dacht toen dat niet zo,n groot probleem was maar het is anders ...

Om het probleem op te lossen ben ik begonnen om de bougies te vernieuwen , dit had niet het gewenste resultaat .

Daarna de bougiekabels en verdelerkap vernieuwd , ook geen resultaat .

Toen de zaak maar ge upgraded naar een originele elektronische ontsteking met de bijbehorende bobine , nog steeds op drie poten lopen bij warm stationair .

Ja , ik heb ook een extra draad gelegd ivm de weerstandsdraad van de originele ontsteking .

Toen de gedachte opgevat dat er misschien een klep te strak zou staan , dus alles gecontroleerd met draaiende motor , ook alles ok .

Ook nog even gedacht aan valse lucht , want als ie koud is loopt ie ook niet helemaal lekker ,is wat nerveus en ploft wat in de uitlaat .

Maar niks kunnen vinden ...

Probleem is nog steeds dat als ik een stukkie gereden heb de motor op drie poten loopt , als ik de motor uitzet en na een paar minuten weer start is het probleem grotendeels weg , ga ik vervolgens weer rijden ,komt het probleem weer terug ..

Ben even door m,n opties heen , iemand een idee ????

gr Gert

Terug
Naar boven