• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2 16v 147pk kleppen revisie problemen

hallo allemaal

ik ben Martin uit Almere

heb een Opel Astra G z22se BJ 2001

(let niet op spelling fouten)

Ik heb afgelopen zaterdag mij Opel mijn auto op gehaald bij de garage en loop niet helemaal netjes naar mijn idee.

nadat hij een kleppen revisie heeft ondergaan. Er zijn

8 completen kleppen vervangen

8 tuimelaars

16 klep hoedjes (olie keringen)

alle benodigde pakkingen

distributie ketting compleet vervangen

nieuwe accu

nieuwe bougie`s

problemen die zich na de reparatie voor doen zijn.

Hij houd behoorlijk in op lagen toeren.. voorheen hoefde ik niet veel gas tegen om vooruit te komen en kom nu in lagen toeren niet lekker (snel) meer op snel heid. reed op een rond tonden. Stond stil en wilde weer weg rijden. en de auto weigerde 2/4 sec lang voordat hij wilde rijden met half gas

moet nu extra gas geven bij het starten voor dat die aanslaat

en geeft nu een ploppent geluid bij de uitlaat (Achter uit laat demper) en moter blok schut ook meer dan voorheen

komt dit door dat de nieuwe spullen nog in gereden moeten worden?

ik heb me laten vertellen dat de moeter de eerste 1000km moet in rijden. daarna zou de problemen weg zijn

of uitlaten lezen die uitslag afwachten

er zou een Co2 censor kapot zijn?

wie kent dit probleem? Of kan mijn advies geven?

al vast bedankt!

Groet Martin.

Dit soort dingen zijn altijd jammer en geven vaak revisie een

slechte naam vooral hier in NL.

Zeker even terug gaan naar het bedrijf die de reviesie heeft

gedaan , misschien valt het mee en is het zo gefixed.

Klinkt alsof er een cilinder niet goed meewerkt ; kan kleppen zijn

die niet goed afsluiten maar kan ook een defecte bougie zijn

of defecte bobine , timing verlopen kan uiteraard ook nog.

Dit soort dingen zijn altijd jammer en geven vaak revisie een

slechte naam vooral hier in NL.

Zeker even terug gaan naar het bedrijf die de reviesie heeft

gedaan , misschien valt het mee en is het zo gefixed.

Klinkt alsof er een cilinder niet goed meewerkt ; kan kleppen zijn

die niet goed afsluiten maar kan ook een defecte bougie zijn

of defecte bobine , timing verlopen kan uiteraard ook nog.

De kop is er af geweest bij de garage dus...

Hebben ze niet toevallig ergens een slangetje of stekkertje los liggen? of idd de distributie niet op tijd...

Als een motor goed in elkaar gezet wordt na het reviceren van een kop loopt ie gewoon gelijk goed. Dan mag die niet inhouden of iets.

Dat het spul moet inlopen oid. is onzin.

De kop is er af geweest bij de garage dus...

Hebben ze niet toevallig ergens een slangetje of stekkertje los liggen? of idd de distributie niet op tijd...

Als een motor goed in elkaar gezet wordt na het reviceren van een kop loopt ie gewoon gelijk goed. Dan mag die niet inhouden of iets.

Dat het spul moet inlopen oid. is onzin.

wat ookkan zijn cilinder kop gebarste . door dat er andere bougies in zitten .deze mogen alle sinds ook niet te hardworden vast getrokken .

alle sinds terug gaan naar degarage houder het probleem uitleggen. en zekerniet telang rond rijden voor je zelf voor de kosten en problemen op draait

wat ookkan zijn cilinder kop gebarste . door dat er andere bougies in zitten .deze mogen alle sinds ook niet te hardworden vast getrokken .

alle sinds terug gaan naar degarage houder het probleem uitleggen. en zekerniet telang rond rijden voor je zelf voor de kosten en problemen op draait

hallo iedereen!

Heb me auto uit laten lezen bij de Opel dealer. Daar kwam uit dat er een storing in me cillinder 4

trug gegaan naar de garage die me kleppen revisie heeft gedaan en de andere werkzaam heden.

En heeft er nog maals naar gekeken!

Daar kwam uit dat me brandstof injector van cillinder 4 verstopt zat. die is gereinigt en heeft die

andere brandstof injector na gelopen op vervuiling.

liep nog steets niet helemaal lekker. Wat blijkt is de tussen demper stuk. Zit een groot gat/scheur aan de boven zijden..

waarschijnlijk is dat de oorzaak van het nog niet helemaal lekker lopen van de moter! (hoop ik temiste)

eerst tussen demper vervangen!

Bedankt voor de Info ! En wordt vervolgt!!

groet martin

Opel astra 2.2 16v BJ 2001

hallo iedereen!

Heb me auto uit laten lezen bij de Opel dealer. Daar kwam uit dat er een storing in me cillinder 4

trug gegaan naar de garage die me kleppen revisie heeft gedaan en de andere werkzaam heden.

En heeft er nog maals naar gekeken!

Daar kwam uit dat me brandstof injector van cillinder 4 verstopt zat. die is gereinigt en heeft die

andere brandstof injector na gelopen op vervuiling.

liep nog steets niet helemaal lekker. Wat blijkt is de tussen demper stuk. Zit een groot gat/scheur aan de boven zijden..

waarschijnlijk is dat de oorzaak van het nog niet helemaal lekker lopen van de moter! (hoop ik temiste)

eerst tussen demper vervangen!

Bedankt voor de Info ! En wordt vervolgt!!

groet martin

Opel astra 2.2 16v BJ 2001

Terug
Naar boven