• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2 dti start bijna niet met een koude start

@teungts wrote:met het juiste gereedschap is het zelf te doen denk ik, maar reken wel op 250 a 300 euro aan matriaal kosten. ringen opzich is niet veel werk maar om er bij te komen wel, je kleppendeksel inlaat leidingen nokkenas etz moet los. terugslag klep is een lap middel. omdat ik 900 euro voor een pomp(moet hij er nog op) teveel vind momenteel in mijn huidige prive sfeer.

Blijft het wel werken dan? of moet je toch een keer eraan. Waarom heb je eigenlijk in de aanvoer en retour een terugslagklep geplaatst? Puur omdat je dan extra veilig zit dat als er een klep lekt de andere het kan opvangen?

Waar heb je die terugslagkleppen gekocht. Ik zelf heb slechte ervaring met terugslag kleppen omdat ze vaak intern toch terug lekken

Die terugslag kleppen zijn idd nood oplossingen. Maar 24 euro voor 2 kleppen is altijd nog beter dan 900 euro. Natuurlijk ga ik de pomp vervangen als de tijd beter is bij ons. Moet ik er wel bij zeggen fat onze vectra er bijna 388.000km er op heeft zitten

Die terugslag kleppen zijn idd nood oplossingen. Maar 24 euro voor 2 kleppen is altijd nog beter dan 900 euro. Natuurlijk ga ik de pomp vervangen als de tijd beter is bij ons. Moet ik er wel bij zeggen fat onze vectra er bijna 388.000km er op heeft zitten

@teungts wrote:Die terugslag kleppen zijn idd nood oplossingen. Maar 24 euro voor 2 kleppen is altijd nog beter dan 900 euro. Natuurlijk ga ik de pomp vervangen als de tijd beter is bij ons. Moet ik er wel bij zeggen fat onze vectra er bijna 388.000km er op heeft zitten

heb je misschien een type en merk van die terugslagkleppen? Of een afbeelding?

@teungts wrote:Die terugslag kleppen zijn idd nood oplossingen. Maar 24 euro voor 2 kleppen is altijd nog beter dan 900 euro. Natuurlijk ga ik de pomp vervangen als de tijd beter is bij ons. Moet ik er wel bij zeggen fat onze vectra er bijna 388.000km er op heeft zitten

heb je misschien een type en merk van die terugslagkleppen? Of een afbeelding?

Ik heb ze bij de brezan weg retoer kan met 8mm en aanvoor 10mm. Maar als ik jou was ging ik eerst na een garage voor een diagnose

Ik heb ze bij de brezan weg retoer kan met 8mm en aanvoor 10mm. Maar als ik jou was ging ik eerst na een garage voor een diagnose

@teungts wrote:bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen

Ik heb de auto gisteren met een volle tank weggezet. Vanmorgen wilde hij weer niet starten. Kan ik dan uitsluiten dat het niet de brandstofpomp is?

Heeft het geen zin om met de terugslagkleppen te gaan testen?

@teungts wrote:bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen

Ik heb de auto gisteren met een volle tank weggezet. Vanmorgen wilde hij weer niet starten. Kan ik dan uitsluiten dat het niet de brandstofpomp is?

Heeft het geen zin om met de terugslagkleppen te gaan testen?

aan de zijkant in de motorruimte zitten diversen ronde potjes met vacuum slangetjes erop, deze willen ook wel kapot..

Willem

aan de zijkant in de motorruimte zitten diversen ronde potjes met vacuum slangetjes erop, deze willen ook wel kapot..

Willem

Terug
Naar boven