• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2e `stationair toerental

[rquote=1878256&tid=142687&author=postbusmanta]

Weet je zeker dat je geen leerlaufregler hebt van een 6 cilinder??

Deze zou namelijk altijd het toerental 1,5 maal zo hoog houden bij een 4 cilinder.[/rquote]

ik heb de goede regler, voorheen heeft hij wel goed gedaan en als je er nu op tikt zakt de rpm naar normale waarden.

Morgen ga ik naar een GT kennis, gaan we doormeten. Of we nemen de handel van een 20E over.

[rquote=1878341&tid=142687&author=postbusmanta]Als ik het heb over de leerlaufregler, bedoel ik de zwarte doos (computertje) en niet de lucht-omloop-klep.

[/rquote]

Als het probleem in de "black box" zit, hoe verklaar je dan dat als je op de klep tikt, hij wel gewoon in toeren zakt en daar blijft, totdat je of gas geeft, of weer op de klep tikt...??

Wat ook kan zijn Theo, je vertelde me dat het systeem uit een rekord komt, met airco en meer sjit erop... Kan best zijn dat hij nu ergens een signaal mist, waardoor hij iets verkeerde info krijgt. En waardoor dan ook weer de klep van slag raakt.

Even een wilde gedachte gang :angel

Vanmorgen naar kennis gereden, alles doorgemeten. Geen kabelbreuk vastgesteld. De temp.sensor geeft juiste spanning, de stekker "however" had last van korossie, met wd40 bespoten. Ga deze week gewoon rijden en indien nodig de kleppositiesensor, computer-"steuergerät" en leerlaufregler (zwart doosje) uitproberen. Heb nu een reserve leerlaufregler (zwart doosje) met het juiste nummer, een 2.2 steuergerät en kleppositiesensor. Best handig als je iemand kent die alles in meervoud op voorraad heeft:D

[rquote=1878341&tid=142687&author=postbusmanta]Als ik het heb over de leerlaufregler, bedoel ik de zwarte doos (computertje) en niet de lucht-omloop-klep.

[/rquote]

Als het probleem in de "black box" zit, hoe verklaar je dan dat als je op de klep tikt, hij wel gewoon in toeren zakt en daar blijft, totdat je of gas geeft, of weer op de klep tikt...??

Wat ook kan zijn Theo, je vertelde me dat het systeem uit een rekord komt, met airco en meer sjit erop... Kan best zijn dat hij nu ergens een signaal mist, waardoor hij iets verkeerde info krijgt. En waardoor dan ook weer de klep van slag raakt.

Even een wilde gedachte gang :angel

Vanmorgen naar kennis gereden, alles doorgemeten. Geen kabelbreuk vastgesteld. De temp.sensor geeft juiste spanning, de stekker "however" had last van korossie, met wd40 bespoten. Ga deze week gewoon rijden en indien nodig de kleppositiesensor, computer-"steuergerät" en leerlaufregler (zwart doosje) uitproberen. Heb nu een reserve leerlaufregler (zwart doosje) met het juiste nummer, een 2.2 steuergerät en kleppositiesensor. Best handig als je iemand kent die alles in meervoud op voorraad heeft:D

Hij loopt in principe vrij rustig, 1000 toeren als de motor op temperatuur is. Als de motor ff loopt en nog niet warm is loopt ie zelfs de gewenste 850 toeren. Als hij 1000 toeren maakt en ik tik op het leerlaufgeval dan zakt ie niet meer. Als dit zo blijft ben ik tevreden, er zijn nog manieren om het toerental zonodig bij te schaven. Vooralsnog lijkt het ergste leed geleden. Met dank aan Christiaan die plek des onheils in feite heeft getraceerd en als advies gaf de leerlauf te reinigen.

Het moeizaam starten is voorbij, mijn kennis zei dat ik de oude temp.sensor terug moest plaatsen. Dit was volgens hem de oorzaak van het slecht starten. Tot nu toe heeft hij gelijk gekregen.

Ik meld me zodra er weer wat aan de hand is, of niets natuurlijk!

[rquote=1879267&tid=142687&author=blauwmarc] Met dank aan Christiaan die plek des onheils in feite heeft getraceerd en als advies gaf de leerlauf te reinigen.

[/rquote]

Glad to be of assistance :afro

Hoop dat het gezeur nu voorbij is.

Hij loopt in principe vrij rustig, 1000 toeren als de motor op temperatuur is. Als de motor ff loopt en nog niet warm is loopt ie zelfs de gewenste 850 toeren. Als hij 1000 toeren maakt en ik tik op het leerlaufgeval dan zakt ie niet meer. Als dit zo blijft ben ik tevreden, er zijn nog manieren om het toerental zonodig bij te schaven. Vooralsnog lijkt het ergste leed geleden. Met dank aan Christiaan die plek des onheils in feite heeft getraceerd en als advies gaf de leerlauf te reinigen.

Het moeizaam starten is voorbij, mijn kennis zei dat ik de oude temp.sensor terug moest plaatsen. Dit was volgens hem de oorzaak van het slecht starten. Tot nu toe heeft hij gelijk gekregen.

Ik meld me zodra er weer wat aan de hand is, of niets natuurlijk!

dat hij nadien nog te hoog liep kwam

volgens jou door evt benzineresten. Vandaag liep hij dus zoals ik voorheen beschreef, gelukkig.

Kijken of er ergens een bakkerij is in sittard. u2u mij maar eens jouw adres.

gr

theo

[rquote=1879267&tid=142687&author=blauwmarc] Met dank aan Christiaan die plek des onheils in feite heeft getraceerd en als advies gaf de leerlauf te reinigen.

[/rquote]

Glad to be of assistance :afro

Hoop dat het gezeur nu voorbij is.

Vermoed het wel ja, had je namelijk vergeten te vertellen dat je de klep, voordat je er met smeermiddel in spuit, eerst met pers lucht uit moest blazen...laat geworden, dan krijg je dat :D

U2U is onderweg.

dat hij nadien nog te hoog liep kwam

volgens jou door evt benzineresten. Vandaag liep hij dus zoals ik voorheen beschreef, gelukkig.

Kijken of er ergens een bakkerij is in sittard. u2u mij maar eens jouw adres.

gr

theo

ku. ku. ku. vandaag gereden en het toerental was weer over the top...

Ik denk dat niets anders rest dan 20E kabelboom met toebehoren over te zetten. Ik zal morgen het "steuergerät", de "leerlaufregler"-(zwart doosje) en de gaskleppositie sensor in een keer verwisselen.

Vermoed het wel ja, had je namelijk vergeten te vertellen dat je de klep, voordat je er met smeermiddel in spuit, eerst met pers lucht uit moest blazen...laat geworden, dan krijg je dat :D

U2U is onderweg.

tja, had het bovengenoemde uitgeprobeerd, maar nix. Vandaag naar stad geweest, daar sta je dan voor het verkeerslicht met 2000 toeren...

ku. ku. ku. vandaag gereden en het toerental was weer over the top...

Ik denk dat niets anders rest dan 20E kabelboom met toebehoren over te zetten. Ik zal morgen het "steuergerät", de "leerlaufregler"-(zwart doosje) en de gaskleppositie sensor in een keer verwisselen.

Terug
Naar boven