• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

24v in een A2 type senator bouwen !

Mijn broer heeft dacht ik....300 of 325€ betaalt voor het set en dat bestond toen uit:

2 kettingen

geleiders

pakkingen

Keering

Alles om de distrubutie weer nieuw te krijgen zonder spanner maar wel met handleiding over hoe en wat los te halen en wat weg te slijpen zoals Mantzel en Irmscher het ook hebben gedaan.

Ben, kan jij eens aan je broer vragen of hij die handleiding nog heeft ?

Dan kan ik ook eens kijken of ik dat nokje nog erop heb zitten !

Ronald Bolz mailde mij dat die alleen nog sets verkocht en niets meer los !!!

Wel raar dat jullie wel setjes kunnen krijgen voor alleen de distributie :mad:

origineel gepost door MonzaRon

Na wat ik hier en daar in de forums heb op kunnen

maken is dat juist de spanner de veroorzaker is,

die gaat minder functioneren, waardoor de ketting

met een groot woord gaat 'klapperen',

en dan wat GSE zei, ergens een nokje gaat raken,

waarna de ketting het na een tijdje kan gaan begeven :mad:

dus bij een revisie daar niet op gaan bezuinigen.

zo ja, dan eerder gaan voor een nieuwe spanner dan een nieuwe ketting,

mits de ketting geen schade[slijtage sporen] heeft opgelopen :thumbup

heb de links nie bewaard van die forums,

ga daarvoor zelf ff googlen of het htf forum in.

voor aankoop van mn a2 heb ik me er wel in verdiept,

want ik wilde wel weten wat de minpunten zijn van dit blokkie. ;)

btw: het gaat hier natuurlijk wel om de eerste type c30se blokkies

Het is beter om een nokkenas ketting op te meten. Maar dan moet je wel de originele maat hebben over zoveel schakels. Ketting kan er misschien mooi uit zien en weinig speling hebben, maar opgerekt is opgerekt. Zoveel tiende mm afwijking over 20schakels en het is in veel gevallen afgelopen. :(

de spullen zijn bijna uitverkocht daarom verkoopt hij het laatste alleen in sets

het probleem zit hem in de spanner en geleider die zijn schaars geworden

kettingen heb ik nieuw voor een prikkie

Mmm Jan is vorig jaar in augustus bij me geweest dan zal ik dat set wel ergens in juli gehaalt hebben..

Is een V8 setje nog goedkoper en simpler te monteren...Aus $ is 70 cent dus net geen 100€ kun je weer 6 ton der tegen.

origineel gepost door opelforever

de spullen zijn bijna uitverkocht daarom verkoopt hij het laatste alleen in sets

het probleem zit hem in de spanner en geleider die zijn schaars geworden

kettingen heb ik nieuw voor een prikkie

Opel4ever, dat had ik al gezien maar ik zou er graag de geleiders en spanner bij hebben maar die kan jij ook niet meer leveren ????

En GSE, heeft jou broer nog die handleiding voor dat nokje te verwijderen ???

Nope wel voor 120/130€ als je het zonder track and trace nummer laat verzenden ben je voor 35$ klaar (25€) en als je op de verpakking ebay sold 36$ heb je geen invoer rechten...

Kabelboom zat ook geen belasting op...

Maar goed woensdag mag ik richting de 1000€ belating gaan betalen voor de V8..:puke

Ja foto/handleinding ligt hier nog ergens...het is nu 01:00 en ik zal morgen eens gaan zoeken ik moet weer om 7:30 op en om 8:00 paraat zijn...

origineel gepost door GSE

Koppaking hoeft der niet af,voor 300 of 325€ heb je een compleet setje inclusief geleiders en pakkingen enz enz,inclusief een handleiding hoe te vervangen en welk nokje weg te slijpen als je interesse hebt dan meld je maar.

Ben zou jij eens kunnen kijken of jij die handleiding nog ergens kan vinden.

he' he' eindelijk een kettingspanner gevonden lag nog in het magazijn bij de opel dealer hier, hoe ver moet je soms zoeken !!

Heb gelijk laten nakijken of er nog ergens een lag of nog te bestellen was maar helaas is deze uit het programma!

nu kan ik eindelijk ( als ik wat meer tijd krijg ! ) de kettingen, geleiders en spanners vervangen.

dat heb je soms wel eens ben je heel europa aan het afzoeken voor een spanner ligt die 14 km verder !

maar gelukkig heb ik hem nu :wors

zou er morgen aan beginnen maar wordt nu weer 2 weken uitgesteld :mad: :mad: :mad:

Heb nog wat andere klusjes die eerst gedaan moeten worden:puke

Ik ga zondag naar een maat van me en die scant de zaak wel ff in en dan stuur ik je de handleiding via de mail.

Ben, had je maat nog geprobeerd om het in te scannen en door te sturen ?

Heb nog niks gezien in mij mail box :hmmz

Nope helaas heb zondag gewerkt en a.s zondag ook,zal a.s week eens proberen een gaatje vrij te maken,maar het is gewoon stervens druk nu..

Terug
Naar boven