• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

24v inbouwen

beste,

hebben er hier mensen ervaring met het inbouwen van een 3.0 24v in een manta b ?

Zoja welk vliegwiel gebruik ik het beste ? Welke bak? en graag mss enkele nuttige tips

mvg dielke

vliegwiel kun je in duitsland kopen van ronald bolz, versnellingsbak kun je kiezen wat je wilt. ik rij met een GTRAG 240 ( manta dus) met een speciale koppeling komt ook bij bolz vandaan

vliegwiel kun je in duitsland kopen van ronald bolz, versnellingsbak kun je kiezen wat je wilt. ik rij met een GTRAG 240 ( manta dus) met een speciale koppeling komt ook bij bolz vandaan

origineel gepost door Dualramfreak

en, hoe rijdt "tie"?

lekker he, zo'n 24 klepper. een wereld van verschil

Martien zal nog even moeten wachten met rijden.. Nog enkele maanden wachten en dan kan tie weer gas geven:thumbup

origineel gepost door Dualramfreak

en, hoe rijdt "tie"?

lekker he, zo'n 24 klepper. een wereld van verschil

Martien zal nog even moeten wachten met rijden.. Nog enkele maanden wachten en dan kan tie weer gas geven:thumbup

origineel gepost door mantaroel

ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebben

maakt niet uit welke bak je pakt als tie kapot gaat,gaat hij toch kapot , of heb jij er een splinternieuwe er achter gehangen?

origineel gepost door mantaroel

ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebben

maakt niet uit welke bak je pakt als tie kapot gaat,gaat hij toch kapot , of heb jij er een splinternieuwe er achter gehangen?

hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???

reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak

tis maar net hoe je er mee omgaat

als je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront

hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???

reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak

tis maar net hoe je er mee omgaat

als je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront

zoek eens op getrag 240 en dan met name bmw forums, schrik je nog van hoeveel vermogen en koppel ze op die bakken loslaten zonder problemen... Killing voor een bak is vaak meer toeren maken 7000+, dat doe je met een 24v tje dus niet, rijd zelf iig al 10000 km met een 240 bak, en nee ik houd me eigen niet in omdtat anders kapot gaat en t is nog allemaal net zo goed als van te voren, over de rest van de aandrijflijn maar te zwijgen, dat begint iedere x dat ik volgas optrek steeds harder te kreunen en te piepen:cool:

zoek eens op getrag 240 en dan met name bmw forums, schrik je nog van hoeveel vermogen en koppel ze op die bakken loslaten zonder problemen... Killing voor een bak is vaak meer toeren maken 7000+, dat doe je met een 24v tje dus niet, rijd zelf iig al 10000 km met een 240 bak, en nee ik houd me eigen niet in omdtat anders kapot gaat en t is nog allemaal net zo goed als van te voren, over de rest van de aandrijflijn maar te zwijgen, dat begint iedere x dat ik volgas optrek steeds harder te kreunen en te piepen:cool:

ik had er bij mij een rekord 2.2 vliegwiel en koppeling opzitten die is net een maatje groter als de 2.0 gsi koppeling van de manta gsi .

ik reed ook gewoon met orginele manta 240 bak, tussen- en achteras.

orginele voor veren ging ook prima :thumbup

en voorremmen van een omega 3000 omgeboord naar 4 gaats en een reffet van 2mm om de remklauw te centreren :thumbup

carterpan (staal) paste gewoon na wat uitkloppen (maar ik had een 12 klepper)

verder veel slijpwerk om de dwarsbalk weg tehalen en een radiateur (kadett gsi 16v) in het voorfront te bouwen :thumbup

succes :thumbup

Terug
Naar boven