• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2x rekord e1 resto/ verbouwing + corsa a3

is wel een automaat van mij , die boite is 6cm langer dan een getrag 240

zeggen ze

ja weet het dat er maar weinig iets ermee doen daarom juist ikke wel

grtz

met een automaat weet ik het zo snel ook niet. maar als je een getrag gaat plaatsen dan kan je gewoon de as van een e2 nemen.

wie weet kunnen we straks ideeen uitwisselen haha :P en een keer een shootje doen als ze klaar zijn :D

origineel gepost door wingersv

met een automaat weet ik het zo snel ook niet. maar als je een getrag gaat plaatsen dan kan je gewoon de as van een e2 nemen.

wie weet kunnen we straks ideeen uitwisselen haha :P en een keer een shootje doen als ze klaar zijn :D

heb wel een topic op big opels ervoor

grtz

zo sinds 2 weken hebben we er een a corsa 1.4 voor me vriendin bij, er zat iets werk aan maar voor €100,- mogen we niet klagen. het blok heeft wat nieuwe pakkingen gekregen en een nieuwe waterpomp. een paar nieuwe snaren als we toch bezig zijn :P en de kop en kleppendeksel zijn door me schoonvader ff gevlakt. 1 klepstoter is vervangen en het blokje loopt weer perfect. me vriendin wou er eerst niks aan doen maar heeft nu de smaak ook te pakken :P afgelopen weekend heb ik de gril even bewerkt en wat audio ingebouwd. ze is nog aan het rond kijken voor een andere set bumpers en een leuke spoiler. er komen ook nog andere velgen onder. en volgende week gaan we een andere motorkap ophalen, deze zal waarschijnlijk nog verlengd worden voordat ie word gespoten. er zit er weinig roest aan de wagen dus hebben we ook weer geluk mee :)

er zullen dus af en toe ook update's van deze corsa tussendoor komen :D

even een paar fototje's

voor

Foto301.jpg

na

Foto308.jpg

zo de afgelopen paar dagen ook weer aan het knutselen geweest :P

heb een gril van een commodore c pas gemaakt, de afwerking ben ik nog niet helemaal tevreden over maar dat komt later wel een keer goed :)

ook is er al het nodige aan de corsa veranderd,

er zit nu een andere motorkap op die nog verlengd moet worden en gespoten

er zit een sportstuurtje in, en omdat de bestuurdersstoel niks meer was hebben we er nu een paar leren stoelen in gezet.

ook zijn we bezig om de wagen van een ander motiefje te voorzien (absluut niet mijn smaak).

van de corsa volgen nog foto's. van de gril van de rekord heb ik wel even een foto voor het idee.

020.jpg

niet mis die grill maar denk dat het mss mooier zal zijn als je de lichten van een commodore ook steekt

of zijn dit dezelfde

grtz

de lampen van een commodore zijn groter. dan moet ik het hele front gaan aanpassen.

ik heb toevallig een lamp van een commo hier liggen en had het al gepast.

ik ga de gril nog een keer aanpassen zodat ie beter past.

ja mss na de aanpassingen want nu klopt er gelijk iets niet vind ik

maar ja zal smaak zijn zeker

zijn ook niet gemakkelijk te vinden die grills voor een E1

heb er laatst nog twee kunnen kopen

maar ben van plan om een embleem loze te maken

grtz chriske

de knik van de commo gril is scherper, daarom ziet het er nu ook vreemd uit.

maar goed ik krijg hem nog wel beter :)

ik weet niet of de orginele gril moeilijk te vinden is, ben er nooit naar op zoek geweest.

maar dan heb je ook nog een leuk klusje om een embleemloze te maken, maar ziet er wel gaaf uit :) (heb het een keer met photoshop gemaakt)

vandaag voor de corsa een pakje binnen gekregen en gelijk geplaatst :D

ook is er over de claxonknop op het stuur een mooi gsi logo geplakt (nog geen foto van)

ook hebben we van de week een setje gsi skirts opgehaald, die er ook op korte termijn onder komen.

hier even een foto van de inhoud van het pakketje.

DSC01594.jpg

de rekord is nog niet veel aan gedaan, er zijn blauwe lampjes in het dash geplaatst omdat er een aantal kapot waren en het ziet er gelijk heel anders uit. heb er nog geen foto van omdat ik moest werken toen het donker was :S.

ook heb ik een setje xenon op de kop kunnen tikken die er komende week in gaat. ik kom s'avonds nog wel eens wat wild tegen en een beetje extra licht lijkt me niet verkeerd :P

binnenkort meer foto's

met de rekord heb ik nog niet veel gedaan. niet veel tijd voor gehad helaas :(

ik krijg deze week wel een nieuwe koplamp voor de bijrijderskant en heb een setje xenon wat er in gaat komen. mischien een beetje te modern voor de wagen, maar na een paar keer bijna een wild zwijn te hebben geraakt wil ik toch liever wat meer licht zodat ik ze eerder zie :)

heb van de week me nieuwe koplamp binnen gekregen, en gelijk een xenon setje gemonteerd.

heb nog niet in het donker gereden maar met schemering was het verschil al goed te merken.

het is een pilot bi xenon set van 6000k, op de foto's nog niet afgesteld btw :) na de instalatie netjes even laten afstellen zodat andere bestuurders er geen last van hebben.

011.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

schoon is een heel ander zicht ook he

die lichtblauwe schijn met die witte carrosserie

schoon wingersv

grtz

Terug
Naar boven